Friday, 3 January 2014

ေလဘာတီ မျမရင္ (၁၉၀၄ - ၁၉၄၅)

ေလဘာတီ မျမရင္ (၁၉၀၄ - ၁၉၄၅)

ကြၽန္ေတာ္သည္ မႏၱေလး အေရွ႕က်ံဳးလမ္းရွိ အမ်ိဳးသား ကဇာတ္႐ံုေရွ႕သို႔ ေရာက္ေလတိုင္း တခ်ိန္က လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေသာ အၿငိမ့္မင္းသမီးႀကီး တေယာက္ကို လွမ္း၍ ၾကည့္မိတတ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုမင္းသမီးႀကီးကား သက္ရွိ ထင္ရွားေတာ့ မဟုတ္။ ေၾကးခ်ိန္ ပိႆာ ၃၀၀ ရွိ ကိုယ္တပိုင္းပံုတူ ႐ုပ္တုႀကီးသာ ျဖစ္သည္။ ေငြက်ပ္ ၁၈ သိန္း ကုန္က်ခံၿပီး ၃၁၊ ၈၊ ၂၀၀၂ ရက္ေန႔က စိုက္ထူ ေပးထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ပုံတူ႐ုပ္တုႀကီး၏ ေအာက္ေျခကုိ ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ ဤသို႔ မွတ္တမ္း ေရးထိုး ထားသည္ကို ေတြ႕ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။
(ေလဘာတီျမရင္
(၁၉၀၄ - ၁၉၄၅)
ဦးဖိုးသစ္၊ ေဒၚဉာဏ္ယံုတို႔မွ ၁၂၆၆ ခုႏွစ္တြင္ သာစည္နယ္ ေ႐ႊဖလားကန္႐ြာ၌ ဖြားျမင္သည္။ ၁၅ ႏွစ္ အ႐ြယ္မွ စ၍ အၿငိမ့္ကခဲ့သည္။ အသံမင္းသမီးဟု ေခၚစမွတ္ ျပဳခဲ့ရသည္။ ၁၃၀၇ ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၄ ရက္ေန႔တြင္ စဥ့္ကိုင္ၿမိဳ႕နယ္ ဧည့္ျပ႐ြာ၌ ကြယ္လြန္ သြားခဲ့သည္။")
ေလဘာတီ မျမရင္သည္ အၿငိမ့္မင္းသမီး အျဖစ္သာ မဟုတ္၊ ဓာတ္ျပား အဆုိေက်ာ္ အျဖစ္လည္း နာမည္ႀကီးသူ ျဖစ္သည္။ သူႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ ေပၚေသာ အၿငိမ့္သဘင္ ပညာရွင္မ်ားမွာ ဥကၠလာေအးၾကည္၊ ဒဂံုခင္လွၾကည္၊ ၾသဘာေသာင္း၊ ယူနီဗာစီတီ ျမသန္းၾကည္ စသည္တုိ႔ ျဖစ္သည္။

မႏၱေလး အေရွ႕က်ံဳးလမ္းရွိ အမ်ိဳးသား ကဇာတ္႐ံုေရွ႕မွ ေလဘာတီ မျမရင္ ေၾကးရုပ္
မျမင္ရင္ကို မိတၴီလာခ႐ိုင္ သာစည္ၿမိဳ႕ အေနာက္ဘက္ ၈ မိုင္ကြာရွိ ေ႐ႊဖလားကန္႐ြာ၌ အဖမင္းသား ဦးဘိုးသစ္၊ အမိ မင္းသမီး ေဒၚဉာဏ္ယံုတုိ႔က ၁၂၆၆ ခုႏွစ္တြင္ ဖြားျမင္ေသာ အႏုပညာရွင္ ျဖစ္သည္။ ဇာတိရပ္႐ြာ၌ မိဖမ်ားႏွင့္ ေနစဥ္က ေတာင္သူလယ္သမား အလုပ္ႏွင့္ ႀကီးျပင္းခဲ့ဟန္ တူသည္။ "ထမီကေလး တုိတုိဝတ္ကာ၊ ကြၽန္မ ငယ္စဥ္အခါ၊ လူထဲမဝင္ေသးေတာ့ အလွအျပင္အဆင္ခ်ာ၊ မယ္ရင္ ကုန္ကုန္ေျပာမယ္၊ ေတာ္သက္သက္မို႔၊ ဘယပ္ဒြါဒယာ ႐ႊံ႕ေတြ ကပ္စီးကပ္စီး ပုတီးလုပ္ကာ ဆြဲတတ္ကာ၊ ေဒၚလာျပားေတြ ၁၅ ျပားေလာက္ ဆြဲတတ္တာ၊ ကိုကိုတို႔က ေျမႇာက္စားေပမဲ့ ဟုိတုန္းကေလာက္ မေပ်ာ္ပါ" ဟု သူကုိယ္တုိင္ သီဆုိခဲ့ေသာ 'ေ႐ႊမိုးညိဳ' သီခ်င္းအရ သူ၏ ငယ္စဥ္ ဘဝကို သိသာေလသည္။
မျမရင္ သီဆုိ၍ ဓာတ္ျပား သြင္းခဲ့ေသာ နာမည္ေက်ာ္ သီခ်င္းမ်ားမွာ မြန္းလိုက္ဂလိုရီ၊ ပဒုမၼာ ေ႐ႊၾကာ၊ ခင့္သေဘာ၊ ေမာင္ေမာင့္ ေ႐ႊေက်း၊ ထင္သလုိေန၊ အုိေက၊ စိတ္တခု ယုတ္ကိုးဆယ္၊ ဥစၥာရင္းမွန္ျပန္၊ ေသာ့တြဲ စသည္တုိ႔ ျဖစ္သည္။ ေလဘာတီ မျမရင္ သီဆုိခဲ့ေသာ သီခ်င္းမ်ား အနက္ ထက္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားေသာ ေတးသြားမွန္သမွ် နန္းေတာ္ေရွ႕ ဆရာတင္၏ လက္ရာ မ်ားေလသည္။ သူႏွင့္ တြဲေသာ အၿငိမ့္ လက္စြဲ (ယခုအေခၚ လူျပက္) မ်ားမွာ ဦးဓာတ္ဆီ၊ ဦးသခၤါ၊ ဦးဓာတ္ခိုး၊ ဦးညႇပ္ႀကီး၊ ဦးဒန္ေပါက္ စသည္တုိ႔ ျဖစ္ၾကသည္။
သူ႔ေခတ္ သူ႔အခါက သူ၏ ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကားပံုႏွင့္ ပရိသတ္မ်ား ခ်စ္ခင္ ႏွစ္သက္ပံုတို႔မွာ ေၾကာက္စရာပင္ ေကာင္းလွသည္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕ ၈၄ လမ္းႏွင့္ ၃၁ လမ္းေထာင့္၌ ေလဘာတီ ျမရင္ အၿငိမ့္ ကေနစဥ္က ျဖစ္၏။ ပြဲၿပီးလွ်င္ မျမရင္ကို လူမ်ိဳးျခား ဘာသာျခား သူေ႒းသား တဦးက ေမၿမိဳ႕ (ျပင္ဦးလြင္) သို႔ ကားႏွင့္ ေခၚသြားမည့္ အစီအစဥ္ ရွိသည္ဟု သတင္း ထြက္လာ၏။ ထိုသတင္းကို မျမရင္ အၿငိမ့္ကရာ ေနာက္သို႔ တေကာက္ေကာက္ လုိက္ေနသည့္ ႐ံုေတာ္ႀကီးမွ ကာလသား တသိုက္က ၾကားသိသြား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လူစုၿပီး ရွင္ဘို႔မယ္ ဘုရား အေနာက္ေပါက္မွ အသင့္ ေစာင့္ဆုိင္း ေနၾကသည္။ ပြဲၿပီးေသာ္ သူေ႒းသားက မျမရင္ႏွင့္ မိခင္ျဖစ္သူ ေဒၚဉာဏ္ယံုကို ကားႏွင့္ တင္ေခၚ လာခဲ့၏။ ရွင္ဘို႔မယ္ ဘုရား အေနာက္ေပါက္ ေရာက္သည္ႏွင့္ အသင့္ ေစာင့္ေနေသာ ကာလသားမ်ားက ပုလင္းႏွင့္ လွမ္းေပါက္ လုိက္သည္။ သို႔ေသာ္ သူေ႒းသားကို မမွန္ဘဲ အနီးရွိ ဓာတ္တုိင္ကို သြား၍ မွန္သည္။ လြင့္စင္လာေသာ ပုလင္းကြဲက မျမရင္၏ ပါးကို ဝင္၍ မွန္ေလသည္။ သို႔ျဖင့္ မျမရင္၏ ပါး၌ ေသရာပါ အမာ႐ြတ္ကေလး ထင္က်န္ရစ္ခဲ့ရ ရွာေလသည္။
ပါးမွ ဒဏ္ရာကို ေဒါက္တာရွားမားႏွင့္ ကုသ၍ ေပ်ာက္ကင္းသည့္ အခါ ပေထြးျဖစ္သူ ဦးသာဒင္ ေရးစပ္ေပးသည့္ (သတင္းစာတြင္ - ေလဘာတီ ျမရင္ - ျမရင္ - ျမရင္ - ေမွ်ာ္ - ေမွ်ာ္ အေၾကာင္း ဆိုးေလျခင္းေနာ္ - ေၾသာ္ - ေၾသာ္ - အက်ိဳးယုတ္ ပါဘိေတာ္ - ပုလင္းမွန္တာ - သည္ဒဏ္ရာ စီမံလာ - ဘယ္ဝဋ္ေ႔ကးလည္း ခ်င့္ေထြးႏုိင္ဖူး ရွင္ - ေၾသာ္ … ျမစပယ္ရွယ္ရင္) ဟူေသာ ျမစပယ္ရွယ္ရင္ သီခ်င္းျဖင့္ သီဆို ကျပရာ ျမင္ရသူတုိင္း က႐ုဏာ သက္ကာ ရင္ဆို႔ ခဲ့ၾကရသည္။
မျမရင္ ပုလင္းကြဲ မွန္သျဖင့္ နန္းေတာ္ေရွ႕ ဆရာတင္က (တံုးေက်ာ္မ) သီခ်င္းကို ေရးစပ္ေပးသည္ဟု ေျပာဆို ေနၾကျခင္းမွာ မမွန္ပါ။ ပုလင္းကြဲ မွန္ျခင္းမွာ မျမရင္ ငယ္ငယ္ နာမည္ေက်ာ္စ အခ်ိန္က ျဖစ္သည္။ တံုးေက်ာ္မ သီခ်င္းက မျမရင္ အသက္ ၃၀ ေက်ာ္မွ ဆိုသည့္ သီခ်င္း ျဖစ္သည္။ ရွမ္း ျပည္နယ္သို႔ ပြဲသြားကရာ ငွက္ဖ်ားမိၿပီး လက္ခံထားေသာ ပြဲမ်ား ဖ်က္လုိက္ ရသျဖင့္ (ေလဘာတီ ျမရင္ ေသၿပီ) ဟု သတင္းေက်ာ္ သြားခဲ့သည္။ က်န္းမာ၍ ပြဲျပန္ကေသာ အခါ နန္းေတာ္ေရွ႕ ဆရာတင္က -
"ေသႏုိင္ပါ႐ိုးလား ေလဘာတီရယ္ ေပတရာဆီ ေလွ်ာက္ပါလို႔ ျမင္သေလာက္ ျပလုိက္ခ်င္ပါသည္။ အေျခလည္း တိုးတက္ - အေနလည္း တိုးတယ္ - မေသဘဲကိုးကြယ္ - ေမွ်ာ္ေတာ္မူၾကသည္၊ ေၾသာ္ … မမုန္းနဲ႔ေနာ္ ကြၽန္မအတည္၊ ႐ုပ္ေတာ္ေတာ္လွပါသည္ - တံုးေက်ာ္မ ေလဘာတီ" ဟူသည့္ (တံုးေက်ာ္မ) သီခ်င္းကို ေရးစပ္ ေပးခဲ့သည္။ ထိုသီခ်င္းသည္ ေလဘာတီ ျမရင္၏ လူ ႀကိဳက္အမ်ားဆံုး သီခ်င္းတပုဒ္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။

ဣေျႏၵရွင္မင္းသမီး
ေလဘာတီ ျမရင္ ဆိုေသာ အမည္ကို တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္က သူ႔အသက္မွာ ၁၇ ႏွစ္မွ်သာ ရွိေသးသည္။ အသက္ ၁၅ ႏွစ္ အ႐ြယ္မွ ကြယ္လြန္ေသာ အသက္ ၄၂ ႏွစ္ အထိ ႏွစ္ေပါင္း ၂၆ ႏွစ္တိုင္တိုင္ ပြဲက၍ သြားခဲ့သည္။ အၿငိမ့္သက္တမ္း ၂၆ ႏွစ္ တေလွ်ာက္လံုး ပရိသတ္ ပါးစပ္ဖ်ားတြင္ ေလဘာတီမွ ေလဘာတီ၊ ျမရင္မွ ျမရင္ ျဖစ္ခဲ့၏။ မႏၱေလးက နာမည္ႀကီး ေ႐ႊဆိုင္တန္း ကထိန္ဆိုလွ်င္ မျမရင္ အၿငိမ့္ကို ႏွစ္စဥ္ ငွားၿပီး ဧည့္ခံခဲ့သည္။ မျမရင္ကို မရမွာ စိုး၍ ဒီႏွစ္ ကထိန္ပြဲ ၿပီးသည္ႏွင့္ ေနာက္ႏွစ္ အတြက္ပါ စရန္ ႀကိဳေပးထားသည္ အထိ လူႀကိဳက္မ်ား ခဲ့၏။ အျခားေသာ ပြဲမ်ားကလည္း မျမရင္ အၿငိမ့္ အားသည့္ေန႔မွ ေစာင့္ဆိုင္း က်င္းပခဲ့ၾကသည္။
ဤသို႔ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ေတာက္ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္တိုင္ မျမရင္က ကာလသားႀကိဳက္ကို အထူးမလုပ္။ ၾကာမေပး။ ျမဴမဆြယ္။ မိန္းကေလး ပီပီ ဣေျႏၵရရ လွလွပပေလး ကသည္။ လူ႐ႊင္ေတာ္မ်ား ျပက္လံုးၾကမ္းလွ်င္ သူက တားစၿမဲ။ သူကိုယ္တိုင္လည္း အၿငိမ့္စင္ေပၚမွ ေန၍ စင္ေအာက္ ပရိသတ္ထဲ လက္ညိႇဳးထိုးၿပီး (ကြၽန္မ ရည္းစား) ဟု ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာ။ သူ႔မ်က္ႏွာကို အၿငိမ့္ကရာ လိုက္ၾကည့္မွသာ ျမင္ရသည္။ က်န္သည့္ အခ်ိန္မွာေတာ့ ျမင္ရမည္ မဟုတ္။ ဗိုင္းေကာင္း ေက်ာက္ဖိ အိမ္တြင္း ပုန္းေနတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
သူ႔ကို ႀကိဳက္သူေတြကား ဒုႏွင့္ေဒး။ ေက်ာင္းသားလည္း ပါ၏။ သူေ႒းလည္း ပါ၏။ အရာရွိႀကီးမ်ားလည္း ပါ၏။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ မ်က္ႏွာႀကီး ဝတ္လံုေတာ္ရ တဦးသည္ တနဂၤေႏြေန႔တုိင္း မျမရင္ အၿငိမ့္ကို ငွားၿပီး သူ႔ျခံထဲမွာပင္ ကျပေစ၏။ ေရႊဒဂၤါးမ်ားလည္း ဆုခ်၏။ တခါေတာ့ မျမရင္ကို ႐ိုး႐ိုးၾကည့္ရတာ အားမရ၊ ေျခအိတ္ခြၽတ္ၿပီး ေျခသလံုးေပၚေအာင္ ကျပပါ၊ ေရႊဒဂၤါး ႏွစ္ျပား ဆုခ်မည္ဟု သိမ္းသြင္းလာ၏။ ထိုပြဲထြင္ မျမရင္က ေျခအိတ္ကို လံုးဝ မခြၽတ္ဘဲ ကျမဲအတုိင္းသာ ကျပ သြားခဲ့သည္။
တစ္ခါကလည္း ဘာသာျခား သူေဌး တေယာက္က မျမရင္ကို ငွားၿပီး သူ႔တုိက္ထဲမွာပင္ ကျပေစသည္။ ပြဲၿပီးလွ်င္ မျမရင္ကို ျပန္မလႊတ္ေတာ့ဘဲ အပိုင္သိမ္းရန္ ၾကံစည္လာသည္။ ထိုအၾကံကို မျမရင္သိသည္ႏွင့္ တုိက္ျပတင္းေပါက္မွ ခုန္ခ်ၿပီး ထြက္ေျပးလာခဲ့သည္။ မိန္းမသားတို႔၏ ဣေ႑ႏၵႏွင့္ သိကၡာကို တျပားဖိုးမွ အပြန္းမခံေသာ ျမန္မာမေလးဆိုလွ်င္ မွားမည္ မဟုတ္ေပ။
အသက္ ၂၀ အ႐ြယ္တြင္ မျမရင္ အိမ္ေထာင္ က်ခဲ့သည္။ အိမ္ေထာင္က်သည္ ဆိုေသာ္လည္း လိုခ်င္သူေတြ ဝိုင္းဝုိင္းလည္ ေနသည္မို႔ လူသိထင္ရွား မေၾကညာရဲ။ သူ႔ခ်စ္သူကလည္း မ်က္ႏွာႀကီး ပိုက္ဆံရွိ ျဖစ္၍ ထင္ထင္ေပၚေပၚ လူသိမခံရဲ။ သမီးရည္းစားမက၊ လင္မယား မက်ေသာ ဘဝမ်ိဳးႏွင့္ ႏွစ္ဦး သေဘာတူ နားလည္မႈ ရွိစြာႏွင့္ တသက္လံုး ေပါင္းသင္း ေနထုိင္ သြားခဲ့ၾကသည္။ သစၥာတရားကို ျမတ္ႏိုးေသာ မျမရင္သည္ ပြဲကသြားေလတိုင္း သူ႔ခ်စ္သူကို ကန္ေတာ့ၿပီးမွ သြားသည္။ သူ႔ခ်စ္သူကလည္း မျမရင္ကို ငံုထားမတတ္ ျမတ္ႏိုးသည္။ ျမတ္ႏိုး႐ံု သာမကေသး။ သဝန္ တိုတတ္လိုက္သည္ ကလည္း လြန္ပါေရာ။ အတီးသမားေတြႏွင့္ ေရာလွ်င္လည္း မႀကိဳက္။ လူ႐ႊင္ေတာ္ေတြႏွင့္ တရင္းတႏွီး ေနလွ်င္လည္း မႏွစ္သက္။ ထို႔ေၾကာင့္ နန္းေတာ္ေရွ႕ ဆရာ တင္အား …
"ဘယ္ေယာက္်ားမွ စကား မေျပာနဲ႔တဲ့ တေန႔က မွာတယ္၊ ေတြ႕ၾကရာမယ္၊ ကေသာအခါဝယ္၊ ရည္းစားတေထာင္ လင္ေကာင္ရွင္ေမာင္ သဝန္ေၾကာင္ စိတ္ႏွလံုးဟာမို႔၊ အိမ္တြင္းပုန္း ကုလားမကဲ့သို႔ ကြၽန္မတို႔ မေနႏုိင္ေပါင္ရွင္၊ ကမွျဖင့္ ပြဲေနာက္က အၿမဲေရာက္တဲ့ ကိုကိုရယ္၊ သူ႔ဝတ္ျခံ ညႇစ္ရမတဲ့ ဟိုညက ခုိင္းလာပါတယ္။ မရွက္ေပမဲ့ မခ်ဥ္ေပါင္ဆရာ၊ သက္ေဝရဲ႕ လင္ေမာင္တကာ၊ သဝန္ေၾကာင္တာ ျမရင္အံ့ေတာ့တာ" ဟူေသာ (ဦးသဝန္ေၾကာင္) သီခ်င္းကိုလည္းေကာင္း၊
"အၿငိမ့္မင္းသမီးမ်ား ရည္းစားထားေတာ့တဲ့ လူဆိုတာမ်ိဳးေနာ္၊ သေဘာနည္းနည္း ႀကီးအံုးမွေပါ့ သခင္ေရ၊ မီးေရာင္ေအာက္ကို ဝင္ကာ လူျပက္ေတြနဲ႔ ေသာေတာ့၊ သူ႔သေဘာက အလြန္တရာ မၾကည္မလင္" ဟူေသာ (အလွဴ႕ရွင္) သီခ်င္းကို လည္းေကာင္း ေရးစပ္ေစၿပီး မျမရင္က သီဆို ကျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဣေ႑ႏၵရွင္ မင္းသမီးေလး ေလဘာတီ ျမရင္ အေပၚ စာေရး ဆရာမႀကီး လူထု ေဒၚအမာက ေအာက္ပါအတုိင္း သံုးသပ္ ေရးသား ထားသည္မွာလည္း ယေန႔ အႏုပညာရွင္ မိန္းမသားတုိင္း မွတ္သား လုိက္နာဖြယ္ရာ ေကာင္းလွသည္။
"ေလဘာတီ မျမရင္က အကလည္း ေကာင္းသည္၊ ႐ုပ္ကလည္း ခ်စ္စရာ ျဖစ္သည္။ ဤအရည္အခ်င္းမွာ မျမရင္က အၿငိမ့္မင္းသမီး ဆိုေပမဲ့ မကလက္ျခင္း၊ ဣေ႑ႏၵရျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အသက္ ၂၀ ကစ၍ ေသသည္အထိ အိမ္ေထာင္ႏွင့္ ေနသြားသည္။ အၿငိမ့္စင္ေပၚ၌ သူ႔ကိုယ္သူ အပ်ိဳကေလးပါဟု လူေရာင္းရန္ ဘယ္ေတာ့မွ မေၾကာ္ျငာ။ ရည္းစား ရွာျခင္းလည္း မျပဳ။ သို႔ပါလ်က္ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္က သူ႔ကို အပ်ိဳကေလး ကဲ့သို႔ပင္ သေဘာထားၾကသည္။ အပ်ိဳကေလးလိုပင္ ခ်စ္သည္။ ဤသို႔ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္မင္းသမီးမွ တတ္ႏုိင္မည္ မထင္။ မျမရင္က အၿငိမ့္သမ ဆိုေသာ္လည္း အႏုပညာႏွင့္ ပုဂိၢဳလ္ေရးရာကို မေရာေထြးဘဲ တကန္႔စီ ထားတတ္သည္။ သူ႔ကိုယ္သူ အဖုိးတန္ေအာင္ အလြန္ ေနတတ္ ထုိင္တတ္သည္။" (ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာသည္မ်ား၊ ပၪၥမအႀကိမ္၊ ႏွာ ၃၆၃)
မျမရင္ႏွင့္ တသက္လံုး တြဲလာခဲ့ေသာ ပတၲလား ဆရာႀကီး ဦးဘစံကလည္း "မျမရင္ေလာက္ နာမည္ႀကီးတဲ့ မင္းသမီး၊ ပိုက္ဆံရတဲ့ မင္းသမီး၊ ဣေ႑ႏၵရွိတဲ့ မင္းသမီးမ်ိဳး ဒီေန႔အထိ မေတြ႕ဖူးေသးပါ" ဟု ေျပာသြားခဲ့ဖူးသည္။ ဤမွ်ဆုိလွ်င္ ေလဘာတီ ျမရင္၏ ဣေ႑ႏၵသိကၡာကို ခန္႔မွန္း သိရွိႏိုင္ေလာက္ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
ဤသို႔ လူတုိင္းက ခ်စ္ခင္ ျမတ္ႏိုးေသာ ဣေ႐ႏၵရွင္ မင္းသမီးေလး ေလဘာတီ ျမရင္သည္ ဒုတိယ ကမာၻစစ္ႀကီး ျဖစ္ပြားလာေသာ အခါ စစ္ေျပးရင္း စဥ့္ကိုင္ၿမိဳ႕နယ္ ဧည့္ျပ႐ြာ၌ (၂၉ - ၄ - ၁၉၄၅) ေန႔တြင္ ငွက္ဖ်ားေရာဂါျဖင့္ ကြယ္လြန္ သြားခဲ့ရွာပါသည္။ သူေသေတာ့ သူ႔အသက္က ၄၂ ႏွစ္မွ်သာ ရွိေသးသည္။ သူသာ ယေန႔တုိင္ သက္ရွိ ထင္ရွား ရွိေနဦးမည္ ဆိုလွ်င္ ယခု ၁၃၆၆ (၂၀၀၄) ခုႏွစ္တြင္ အသက္ တရာတင္းတင္း ျပည့္ပါၿပီ။ ေလဘာတီ ျမရင္ အသက္ တရာျပည့္ေသာ ဤကာလတြင္ လူတုိင္းက ခ်စ္ခင္ ျမတ္ႏိုးရေသာ၊ ဣေ႑ႏၵ သိကၡာအရာတြင္ အတုယူ ေလးစားရေသာ ျမန္မာ့ အၿငိမ့္ေလာကတြင္ ဘယ္ေသာ အခါမွ် ေမ့ေပ်ာက္၍ ရႏိုင္မည္ မဟုတ္ေသာ (အဖိုးတန္ မင္းသမီးေလး တလက္) အျဖစ္ ေလးစားစြာ ဂုဏ္ျပဳ လုိက္ပါသတည္း။ ။

No comments:

Post a Comment