Eleven Media Group
(Written by: ေျမနီသစၥာ)
ပန္းဘဲမင္းႀကီးသည္ စိတ္ခက္ထန္၏။ မင္းေယာက္ဖ၊ မိဖုရားေမာင္ကအစ အျပစ္ရွိလွ်င္ ရွိသလို ဆံုးမထုေထာင္းသည္။ မင္းကိုလည္း ရဲ၀ံ့စြာ ေလွ်ာက္တင္တတ္သည္။ ရာထူးမမက္၊ မဟုတ္မခံ သတိၱရွိသည္၊ ရဲရင့္သည္။ အျပစ္ရွိသူကို ႐ိုက္ႏွက္ဆံုးမလွ်င္ ၀င္ေရာက္တားျမစ္ျခင္း မရွိ။ ၾကည့္ေနတတ္သည္။ အ႐ိုက္ခံရသူေျပးလွ်င္ ခ်မ္းသာေပးသည္။ ထိုအခါမွ ရယ္ေမာေတာ့သည္။
ပန္းဘဲမင္းႀကီး၏ ငယ္မည္သည္ ဦးမႈိျဖစ္သည္။ အင္း၀သားဇာတိ မွဴး႐ိုးမတ္႐ိုးျဖစ္သည္။ ဘႀကီးေတာ္လက္ထက္တြင္ လက္သံုးေတာ္ႀကီးကိုင္ ရာထူးကို ရသည္။ စရြံၿမိဳ႕ကို စားသည္။ ေရႊဘိုမင္း ပုဂံမင္းတို႔ လက္ထက္တြင္ ပန္းဘဲ၀န္၊ အတြင္း၀န္ႀကီး၊ ေသနတ္၀န္ႀကီး၊ ေဆာက္လုပ္ေရးဌာန၀န္ႀကီး စစ္၀န္ႀကီးတို႔အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
ပန္းဘဲမင္းႀကီးသည္ မႏၲေလးနန္းေတာ္ ၿမိဳ႕ေတာ္ကို ဦးစီးတည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ လုပ္သားေပါင္းေျမာက္ျမားစြာျဖင္
နန္းေတာ္ကို အမရပူရနန္းေတာ္ပံုအတိုင္း ေဆာက္သည္။ နန္းေတာ္ေဟာင္းက အခ်ဳိ႕ကို မႏၲေလးနန္းေတာ္သစ္တြင္ အသံုးျပဳသည္။ ေျခလွမ္းျဖင့္ တိုင္းတာၿပီး ပႏၷက္ခ်တြင္းတူးသည္။
နန္းေတာ္အထက္ဆင့္ရွိ ျပာသာဒ္၊ ထုပိကာ၊ စုလစ္မြမ္းခြၽန္တို႔ကိုလည္း မ်က္စိျဖင့္ တိုင္းထြာစီမံသည္။ ခန္႔ခြဲေဆာက္လုပ္ေစသည္။ မင္းႀကီးသည္ ေျမႀကီးေပၚမွာရပ္၍ မ်က္စိတစ္ဖက္မွိတ္ကာ အထက္ဆင့္ကို ေမာ့ၾကည့္သည္။ လက္ႏွင့္ အတိုင္းအထြာျပဳသည္။ အတိုအရွည္ အပိုအလိုတို႔ကို မ်က္စိျဖင့္ၾကည့္ မွန္းခ်က္အတိုင္း ညႊန္ၾကားေစခိုင္းသည္။ သို႔ျဖင့္ ပံုစံက် နန္းၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီး ျဖစ္လာသည္။
ပန္းဘဲမင္းႀကီး၏ အတိုင္းအထြာ အမွတ္အသားသည္ သူ႔ေျခႏွင့္ သူ႔မ်က္စိတြင္သာ ထားသည္။ ေျချဖင့္ထြာသည္။ မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္မွန္းတိုင္းဆသည္။ သို႔ျဖင့္ လိုရာအတိုင္း မေစာင္းမရြဲ႕ အတိအက်ရသည္။ တည္ဆဲနန္းၿမိဳ႕ေတာ္ႏွင့္ က်ံဳးတို႔သည္ ပန္းဘဲမင္းႀကီး၏ ေျခလွမ္းကိုတာဖဲြ႕၍ တည္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ဤနည္းအတိုင္း ၿမိဳ႕တြင္းတြင္ ျပကြက္ခ်၍ ရာထူးႀကီးငယ္အလိုက္ အကြက္႐ိုက္ကာ ၀င္းေတာ္အိမ္ေတာ္မ်ားကို ေဆာက္လုပ္ေစသည္။
အိမ္ေတာ္ရာဘုရား၊ ေလာကမာရဇိန္ေစတီ၊ ေျမာက္ျပင္စံေက်ာင္း သာသနာပိုင္တိုက္တို႔ကို ပန္းဘဲမင္းႀကီးပင္လွ်င္ စီမံေဆာက္လုပ္သည္။
၁၂၃၃ ခုႏွစ္တြင္ ပန္းဘဲမင္းႀကီးသည္ မင္းတုန္းမင္းကိုယ္စား ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ကို ထီးေတာ္တင္ရန္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္လာသည္။ ထိုအခ်ိန္က ရန္ကုန္သည္ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္တြင္ရွိ၍ အဂၤလိပ္ကို ခြင့္ေတာင္းရသည္။ အဂၤလိပ္က ထီးတင္ရက္ကို တနဂၤေႏြေန႔ ေပးသည္။ မင္းတုန္းမင္းက အဂၤါေန႔ကို လိုခ်င္သည္။ ပန္းဘဲမင္းႀကီးသည္ တနဂၤေႏြေန႔တြင္ ထီးေတာ္မတင္ျဖစ္ေအာင္ သူ႔အတတ္ပညာျဖင့္ စီမံသည္။ အဂၤါေန႔က်မွ ထီးေတာ္တင္ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးသည္။
ပန္းဘဲမင္းႀကီး၏ ဦးေႏွာက္ထဲတြင္ ပံုေသနည္းတို႔ ရွိေနသည္လားမသိ။ ေစတီတည္လိုလွ်င္၊ ေက်ာင္းေဆာက္လိုလွ်င္၊ ဖိနပ္ေတာ္ အေဆာင္မည္မွ်ခင္းလွ်င္၊ ဉာဏ္ေတာ္မည္မွ် ျပာသာဒ္ဘံုဘယ္ႏွဆင့္ထားလွ်င္ ေက်ာင္းတိုင္အကြာအေ၀း ဘယ္ေလာက္ စသျဖင့္ အေသးစိတ္ကို ေျပာျပႏိုင္၏။
သူ႔တြင္ စာရြက္ျပာ (Blue Print) အေဆာက္အအံုပံုစံ မရွိ။ အတိုင္းအထြာ ကိရိယာမရွိ။ စိတ္မွတ္ပညာျဖင့္ ႏႈတ္ကအလ်င္အျမန္ ေျပာျပႏိုင္ျခင္းျဖစ္၏။ ပံုေသနည္းအတိုင္း ႏႈတ္တိုက္ရေနလို႔သာ ေျပာျပႏိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ယူဆရ၏။
အတိုင္းအထြာ ကိရိယာပစၥည္း ပံုေသနည္း သက္ေသခံတို႔ မက်န္၍ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔ ညံ့ဖ်င္းသည္ဟု ေျပာလိုလွ်င္ သက္ေသျပစရာမ်ားကား မ်ားလွသည္။ မန္းနန္းၿမိဳ႕ အပါအ၀င္ တစ္ႏုိင္ငံလံုးရွိ ဘုရားဂူေက်ာင္းတန္ေဆာင္း ျပာသာဒ္တို႔ကိုၾကည့္လွ်င္ သိႏိုင္ေတာ့၏။
ေမွာ္ဘီဆရာသိန္းႀကီးသည္ ျမန္မာမႈ အမ်ိဳးသားပညာရွိ တစ္ဦးျဖစ္၏။ ျမန္မာမႈ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္တို႔ကို ေလ့လာလုိက္စားသည္။ သိသမွ်ကို စိစစ္ေဖာ္ထုတ္သည္။
ပန္းဘဲမင္းႀကီး စာတမ္းငယ္ (essay) သည္ ေမွာ္ဘီဆရာသိန္း စုေဆာင္းထားေသာ အတၳဳပၸတၳိတစ္ခု ျဖစ္၏။ ျမန္မာတို႔၏ အတတ္ပညာစြမ္းရည္ကို ေဖာ္ထုတ္ျပသသည္။ ျမန္မာတို႔အေပၚ အထင္ေသးသူတို႔ကို စိန္ေခၚသည္။ အားရႏွစ္သက္ဖြယ္ လႈပ္ရွားတက္ၾကြဖြယ္ ေကာင္းသည္။
အတတ္ပညာဟူသည္ ဘယ္ပံုဘယ္နည္း တတ္သည္က အေရးႀကီးသည္ မဟုတ္ေပ။ ထိုအတတ္ပညာကို ဘယ္ပံုဘယ္နည္း အသံုးက်ေအာင္ အသံုးခ်ျခင္းသည္သာလွ်င္ အေရးႀကီးေပသည္။ ဤသည္ကို ပန္းဘဲမင္းႀကီး၏ စြမ္းေဆာင္မႈ သက္ေသခံတို႔ျဖင့္ မယံုသူတို႔ကို ေမွာ္ဘီဆရာသိန္းႀကီးက စိန္ေခၚလုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ပန္းဘဲမင္းႀကီးသည္ အတတ္ပညာရွိ၏။ သူ႔အတတ္ပညာသည္ သူ၏လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ပင္ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ သူ႔အတတ္ပညာ၏ အသံုးခ်မႈတို႔ကိုကား လွ်ဳိ႕၀ွက္ထား၍ မရ။ ျမင္ေနေတြ႕ေနရ၍ မယံုစရာကား မရွိေပ။
ပန္းဘဲမင္းႀကီး၏ ဤစာတမ္းငယ္သည္ သုတပညာကို ေပးသလုိ ရသခံစားမႈကိုလည္း ေပါင္းစပ္ဖြဲ႕စည္းေပးသည္။ ျမန္မာတို႔၏ ဗိသုကာအတတ္ပညာကို ပန္းဘဲမင္းႀကီး၏ ထုဆစ္သြန္းလုပ္ အားထုတ္တည္ေဆာက္မႈတို႔ေၾကာင့္ အံ့ၾသရသည္။ ဂုဏ္ယူရသည္။ အလွ်ံမစဲ ပီတိျဖာေ၀ရသည္။
ထိုမွ်မက ပန္းဘဲမင္းႀကီး ဖန္တီးစြမ္းေဆာင္ေပးခဲ့သည့္ ကံုလံုၾကြယ္၀ေသာ ျမန္မာ့အလွတို႔ကိုလည္း စြဲလမ္းေႏွာင္ဖြဲ႕စြာပင္ ယေန႔ထက္တုိင္ ႐ႈျမင္ေတြ႕ျမင္ ေနႏုိင္ေပသည္။
0 comments:
Post a Comment