ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ၿပိဳင္ေမာင္းျခင္း၊ စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖာက္ျခင္းမ်ားေၾကာင့္
ၿမိဳ႕နယ္အလုိက္ ကင္းလွည့္စစ္ေဆး အေရးယူမႈ တုိးခ်ဲ႕မည္
ၾကည္ႏုိင္
ညပိုင္းယာဥ္စစ္ေဆးမႈ ျပဳလုပ္ေနေသာ ရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ားအား ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-မ်ိဳးမင္းထက္)
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ညပုိင္းအခ်ိန္မ်ား၌ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား စည္းကမ္းမဲ့ၿပိဳင္ေမာင္းျခင္း၊ လုေမာင္းျခင္း၊ အရွိန္ျပင္းေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ အျခားယာဥ္စည္းကမ္းႏွင့္ လမ္းစည္းကမ္း ခ်ိဳးေဖာက္ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား ပုိမုိျဖစ္ပြားလာမႈေၾကာင့္ ၿမိဳ႕နယ္အလုိက္ ကင္းလွည့္စစ္ေဆး အေရးယူမႈမ်ား တုိးခ်ဲ႕မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အမွတ္ (၂) ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕ခြဲမွဴးရုံးမွ ဒုတိယရဲမွဴးႀကီး လင္းထြဋ္က ဆိုသည္။
ထုိ႔ျပင္ ညပုိင္းအခ်ိန္၌ ပါ၀ါအိတ္ေဇာမ်ားဖြင့္ကာ ဆူညံစြာ ေမာင္းႏွင္ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေနျပည္သူမ်ား စိတ္အေႏွာင့္အယွက္မ်ား ျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း သိရွိရၿပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေမာင္းႏွင္သူမ်ား အေနျဖင့္ သတ္မွတ္စည္းကမ္းႏွင့္အညီ ေမာင္းႏွင္ၾကရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“ညဘက္ေတြမွာ ယာဥ္ထိန္းရဲအင္အားက ေန႔ဘက္မွာေလာက္ မမ်ားေတာ့ဘူး။ ညအိပ္ကင္းေတြပဲ ရွိေတာ့တယ္။ အဲ့ေတာ့ ရမ္းကားေမာင္းႏွင္တာေတြ၊ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္ ေမာင္းႏွင္တာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ၿမိဳ႕နယ္အလုိက္ လွည့္ကင္းကားေတြနဲ႔ ကင္းလွည့္စစ္ေဆးတာေတြ လုပ္ေနပါတယ္။ သက္ဆုိင္ရာ ၿမိဳ႕နယ္ေတြက နယ္ေျမခံ ရဲတပ္ဖြဲ႕ေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္တဲ့ ကားေတြကုိ တားဆီးဖမ္းဆီး စစ္ေဆးမႈေတြ ျပဳလုပ္သြားမွာျဖစ္ၿပိီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြျဖစ္တာမုိ႔ တားဆီးလုိ႔မရရင္ မွတ္သားဖမ္းဆီးတဲ့နည္း က်င့္သုံးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဒုတိယရဲမွဴးႀကီး လင္းထြဋ္က ဧၿပီ ၂၈ ရက္က ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ျပည္လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္၊ အင္လ်ားကန္ေပါင္အနီး၊ ကမၻာေအးဘုရားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္၊ ေ၀ဇယႏၲာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္တုိ႔တြင္ ၿပိဳင္ေမာင္းျခင္း၊ အရွိန္ျပင္းေမာင္းႏွင္မႈမ်ား ပုိမုိျဖစ္ပြားေလ့ ရွိသျဖင့္ အဆုိပါ ေနရာမ်ားတြင္ အဓိကထား ကင္းလွည့္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း ဒုတိယရဲမွဴးႀကီး လင္းထြဋ္က ဆုိသည္။
“ကြၽန္ေတာ္တုိ႔မွာ လူအင္အားလုိအပ္ခ်က္၊ ကားလုိအပ္ခ်က္ေတြ ရွိေနတဲ့ၾကားက အဆင္ေျပေအာင္ လုပ္ေနရပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ ဒီလုိအပ္ခ်က္ေတြ မရွိေတာ့ဘူး ဆုိရင္ေတာ့ ညပုိင္းကင္းလွည့္ စစ္ေဆးမႈေတြကုိ ပုိမုိလုပ္ေဆာင္လာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဒုတိယရဲမွဴးႀကိီးလင္းထြဋ္က ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
သတ္မွတ္စည္းကမ္းႏွင့္အညီ ေမာင္းႏွင္ျခင္းမျပဳဘဲ လုိက္နာျခင္းမရွိပါက ၁၉၆၄ ခုႏွစ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒျဖင့္ ထိေရာက္စြာ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု သိရသည္။
“လူကုိ ေဘးအႏၱရယ္ျဖစ္ေအာင္ ေမာင္းႏွင္မႈေတြ၊ လုိင္စင္မပါဘဲ ေမာင္းႏွင္မႈေတြ၊ အသက္မျပည့္ဘဲ ေမာင္းႏွင္မႈေတြ ရွိလာရင္ တည္ဆဲဥပေဒအရ၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒေတြနဲ႔ ျပင္းထန္းတဲ့ အေရးယူမႈေတြ ျပဳလုပ္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ၎က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ နည္းဥပေဒ ၁၄၃(က)တြင္ ၿမိဳ႕တြင္း တစ္နာရီ ၄၈ ကီလုိမီတာ မုိင္ ၃၀ ႏႈန္းထက္ ပုိ၍ေမာင္းႏွင္ျခင္း မျပဳရန္ ျပ႒ာန္းထားသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ မတ္လအတြင္းက ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးတြင္ ယာဥ္တုိက္မႈေပါင္း ၂၆၃ မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ရာ ဒဏ္ရာရရွိသူ ၄၀၅ ဦးထိရွိခဲ့ၿပီး ၆၁ ဦးေသဆုံးခဲ့ေၾကာင္း ယာဥ္ထိန္းရဲ တပ္ဖြဲ႕ခြဲမွဴးရုံး(ရန္ကုန္)မွ သိရသည္။
EMG
ၾကည္ႏုိင္
ညပိုင္းယာဥ္စစ္ေဆးမႈ ျပဳလုပ္ေနေသာ ရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ားအား ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-မ်ိဳးမင္းထက္)
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္း ညပုိင္းအခ်ိန္မ်ား၌ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား စည္းကမ္းမဲ့ၿပိဳင္ေမာင္းျခင္း၊ လုေမာင္းျခင္း၊ အရွိန္ျပင္းေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ အျခားယာဥ္စည္းကမ္းႏွင့္ လမ္းစည္းကမ္း ခ်ိဳးေဖာက္ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ား ပုိမုိျဖစ္ပြားလာမႈေၾကာင့္ ၿမိဳ႕နယ္အလုိက္ ကင္းလွည့္စစ္ေဆး အေရးယူမႈမ်ား တုိးခ်ဲ႕မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အမွတ္ (၂) ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕ခြဲမွဴးရုံးမွ ဒုတိယရဲမွဴးႀကီး လင္းထြဋ္က ဆိုသည္။
ထုိ႔ျပင္ ညပုိင္းအခ်ိန္၌ ပါ၀ါအိတ္ေဇာမ်ားဖြင့္ကာ ဆူညံစြာ ေမာင္းႏွင္ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေနျပည္သူမ်ား စိတ္အေႏွာင့္အယွက္မ်ား ျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း သိရွိရၿပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေမာင္းႏွင္သူမ်ား အေနျဖင့္ သတ္မွတ္စည္းကမ္းႏွင့္အညီ ေမာင္းႏွင္ၾကရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“ညဘက္ေတြမွာ ယာဥ္ထိန္းရဲအင္အားက ေန႔ဘက္မွာေလာက္ မမ်ားေတာ့ဘူး။ ညအိပ္ကင္းေတြပဲ ရွိေတာ့တယ္။ အဲ့ေတာ့ ရမ္းကားေမာင္းႏွင္တာေတြ၊ စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္ ေမာင္းႏွင္တာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ၿမိဳ႕နယ္အလုိက္ လွည့္ကင္းကားေတြနဲ႔ ကင္းလွည့္စစ္ေဆးတာေတြ လုပ္ေနပါတယ္။ သက္ဆုိင္ရာ ၿမိဳ႕နယ္ေတြက နယ္ေျမခံ ရဲတပ္ဖြဲ႕ေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး စည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္တဲ့ ကားေတြကုိ တားဆီးဖမ္းဆီး စစ္ေဆးမႈေတြ ျပဳလုပ္သြားမွာျဖစ္ၿပိီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြျဖစ္တာမုိ႔ တားဆီးလုိ႔မရရင္ မွတ္သားဖမ္းဆီးတဲ့နည္း က်င့္သုံးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဒုတိယရဲမွဴးႀကီး လင္းထြဋ္က ဧၿပီ ၂၈ ရက္က ဆိုသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ျပည္လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္၊ အင္လ်ားကန္ေပါင္အနီး၊ ကမၻာေအးဘုရားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္၊ ေ၀ဇယႏၲာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္တုိ႔တြင္ ၿပိဳင္ေမာင္းျခင္း၊ အရွိန္ျပင္းေမာင္းႏွင္မႈမ်ား ပုိမုိျဖစ္ပြားေလ့ ရွိသျဖင့္ အဆုိပါ ေနရာမ်ားတြင္ အဓိကထား ကင္းလွည့္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း ဒုတိယရဲမွဴးႀကီး လင္းထြဋ္က ဆုိသည္။
“ကြၽန္ေတာ္တုိ႔မွာ လူအင္အားလုိအပ္ခ်က္၊ ကားလုိအပ္ခ်က္ေတြ ရွိေနတဲ့ၾကားက အဆင္ေျပေအာင္ လုပ္ေနရပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ ဒီလုိအပ္ခ်က္ေတြ မရွိေတာ့ဘူး ဆုိရင္ေတာ့ ညပုိင္းကင္းလွည့္ စစ္ေဆးမႈေတြကုိ ပုိမုိလုပ္ေဆာင္လာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဒုတိယရဲမွဴးႀကိီးလင္းထြဋ္က ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
သတ္မွတ္စည္းကမ္းႏွင့္အညီ ေမာင္းႏွင္ျခင္းမျပဳဘဲ လုိက္နာျခင္းမရွိပါက ၁၉၆၄ ခုႏွစ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒျဖင့္ ထိေရာက္စြာ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု သိရသည္။
“လူကုိ ေဘးအႏၱရယ္ျဖစ္ေအာင္ ေမာင္းႏွင္မႈေတြ၊ လုိင္စင္မပါဘဲ ေမာင္းႏွင္မႈေတြ၊ အသက္မျပည့္ဘဲ ေမာင္းႏွင္မႈေတြ ရွိလာရင္ တည္ဆဲဥပေဒအရ၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒေတြနဲ႔ ျပင္းထန္းတဲ့ အေရးယူမႈေတြ ျပဳလုပ္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ၎က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ နည္းဥပေဒ ၁၄၃(က)တြင္ ၿမိဳ႕တြင္း တစ္နာရီ ၄၈ ကီလုိမီတာ မုိင္ ၃၀ ႏႈန္းထက္ ပုိ၍ေမာင္းႏွင္ျခင္း မျပဳရန္ ျပ႒ာန္းထားသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ မတ္လအတြင္းက ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးတြင္ ယာဥ္တုိက္မႈေပါင္း ၂၆၃ မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ရာ ဒဏ္ရာရရွိသူ ၄၀၅ ဦးထိရွိခဲ့ၿပီး ၆၁ ဦးေသဆုံးခဲ့ေၾကာင္း ယာဥ္ထိန္းရဲ တပ္ဖြဲ႕ခြဲမွဴးရုံး(ရန္ကုန္)မွ သိရသည္။
EMG
0 comments:
Post a Comment