အပ်ိဳရည္အဖ်က္ခံရတဲ့ ေတာင္သမန္
ကၽြန္ေတာ္တို႔ မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးက မင္းေနျပည္ေတာ္ ျဖစ္ခဲ့တာ နဲ႔အညီ လည္စရာ ပတ္စရာ သမိုင္း ၀င္ေနရာေတြဟာ လြန္စြာမွ ေပါမ်ားပါတယ္။ အဲ့ဒီထဲမွာမွ ျမန္မာသိ ကမာၻသိ သမိုင္း၀င္ ေရွးေဟာင္း ဦးပိန္ တံတားႀကီးလည္း တစ္ခု အပါအ၀င္ပါပဲ။ မန္းေလးကို လာေရာက္ လည္ပတ္ၾကတဲ့သူတိုင္း မသြားမျဖစ္ သြားၾကတဲ့ ေနရာ တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ ကမာၻလွည့္ ခရီးသြား ဧည့္သည္ ေတြကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ေနရာ တစ္ခုဆို မမွားပါဘူး။ မႏၱေလးကို လာေရာက္ လည္ပတ္တဲ့သူတိုင္း ဦးပိန္ တံတားကို မေရာက္ခဲ့ဘူး ဆိုရင္ မျပည့္စုံဘူးလို႔ ဆိုရေလာက္ေအာင္ ပါပဲ။
၁၂၁၁ ခုႏွစ္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ပုဂံမင္း လက္ထက္မွာ ၿမိဳ႕စားေရး ေမာင္ပိန္ တည္ခဲ့တဲ့ ဦးပိန္တံတားႀကီးဟာ ယေန႔အခါမွာ ဆိုရင္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၆၀ေက်ာ္ တိုင္ခဲ့ပါၿပီ။ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ တစ္ခု ျဖစ္သလို ကမၻာေက်ာ္ ေရွးေဟာင္း သစ္သား တံတားလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကမာၻေပၚမွာ အရွည္းလ်ားဆုံး ကၽြန္းသစ္သား တံတားႀကီး ဆိုၿပီး ကမာၻအရပ္ရပ္က ႏိုင္ငံျခား ခရီးသြားေတြ လာေရာက္ လည္ပတ္ မွတ္တမ္း တင္ၾကတဲ့ ေရွးေဟာင္း သမိုင္း၀င္ ေနရာတစ္ခုပါ။ ျမန္မာ ဗိသုကာ ပညာရွင္မ်ားက ျမန္မာ့ ေဆာက္လုပ္ေရး အတတ္ျဖင့္ ျမန္မာမႈ စစ္စစ္ တံတားႀကီး အျဖစ္ ဦးပိန္တံတားႀကီးဟာ အမရပူရ ေရွးေဟာင္း ျမိဳ႔ေတာ္၏ အမွတ္ သေကၤတ ျဖစ္သလို ျမန္မာႏိုင္ငံသား အားလုံးအတြက္ ဂုဏ္ယူစရာ ေနရာတစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဦးပိန္တံတား တည္ရွိတဲ့ ေတာင္သမန္ အင္းႀကီးဟာလည္း ေႏြ၊မိုး၊ေဆာင္း ဥတု သုံးရာသီစလုံး သဘာ၀ အလွတရားမ်ားနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ ေနရာေလး တစ္ခုပါ။ မိုးရာသီ ဆိုရင္ ဧရာ၀တီျမစ္ ေရတက္ခ်ိန္မွာ ေရမ်ား ၀င္ေရာက္ၿပီး အင္းတစ္ခုလုံး ေရအျပည့္နဲ႔ ဦးပိန္ တံတားႀကီးဟာ လွပလို႔ ေနပါတယ္။
အင္းထဲမွာ ေရဆင္းခ်ိဳးၾက၊ ငါးမွ်ားၾက၊ ငွက္ေလစီးၾကနဲ႔ တကယ့္ကို ေပ်ာ္စရာပါ။ အင္းေရျပင္ေပၚမွ ျဖတ္ၿပီး တိုက္ခတ္လာတဲ့ ေလႏုေအးေလးကို ရႈရိုက္ၿပီး တံတားႀကီးေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ရတဲ့ အရသာ ဘာနဲ႔မွကို လဲလို႔မရ ေအာင္ပါပဲ။
ေဆာင္းရာသီမွာ ဆိုရင္လည္း ေရအနည္းငယ္သာ က်န္ေတာ့ၿပီး လယ္ယာ စိုက္ပ်ိဳးၾကတဲ့ စိုက္ခင္း ေလးေတြနဲ႔ ေငြႏွင္းမႈန္ေအာက္မွာ လွခ်င္တိုင္း လွေနပါေတာ့တယ္။
ေႏြအခါမွာ ဆိုရင္ေတာ့ ေတာင္သမန္အင္းဟာ ေရလုံး၀မရွိေတာ့ဘဲ စိမ္းစိုေနတဲ့ ကိုင္းခင္း၊ ယာခင္း ေတြၾကားမွာ ဦးပိန္တံတားဟာ ႏုပ်ိဳစြာ လွပေနပါေတာ့တယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္ကေတာ့ ပူျပင္းတဲ့ ေႏြရာသီမွာ စေန၊ တနဂၤေႏြတိုင္း မိသားစုနဲ႔အတူ ထမင္းခ်ိဳင့္ေတြ ထုတ္ၿပီး ေတာင္သမန္ကန္ေစာင္းက မယ္ဇယ္ပင္ရိပ္ေတြမွာ ဖ်ာေတြခင္းၿပီး ထမင္းေတြ စားၾက၊ တံတားႀကီး အေပၚတက္ၿပီး ေဆာ့ၾက၊ ေမာလာရင္ မယ္ဇယ္ပင္ေတြ ေအာက္မွာ အိပ္ၾကနဲ႔ တကယ့္ကို ေပ်ာ္ရႊင္စရာ၊ မေမ့ႏိုင္စရာေတြပါပဲ။ ပူျပင္းလွတဲ့ အညာ ေႏြရာသီ မွာေတာ့ ေတာင္သမန္ဟာ ကၽြန္တာ္တို႔ မႏၱေလးသားေတြ အတြက္ေတာ့ အပူေရွာင္ရန္ အိုေအစစ္ ေနရာေလး တစ္ခုပါပဲ။ ဒီလို ေႏြ၊ မိုး၊ ေဆာင္း သုံးရာသီစလုံး သဘာ၀ အလွတရားမ်ားနဲ႔ ျပည့္စုံေနတာေၾကာင့္ ေတာင္သမန္ကို “သုံးပန္လွ ေတာင္သမန္”လို႔ တင္စား ေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကတာပါ။
ေဒသခံ ျပည္သူေတြ အတြက္လည္း မိုးရာသီေရရွိတဲ့ အခ်ိန္ဆို ငွက္ေလွေလွာ္ၾက၊ ငါးဖမ္းလုပ္ငန္း လုပ္ၾက၊ ေဆာင္းနဲ႔ ေႏြရာသီမွာေတာ့ သီးႏွံေတြ စိုက္ပ်ိဳးၾက၊ ခရီးသြား ဧည့္သည္ေတြကို လက္မႈ အႏုပညာ ပစၥည္းေလးေတြ ေရာင္းၾကနဲ႔ ေတာင္သမန္ဟာ ေဒသခံ ျပည္သူေတြ အတြက္ေတာ့ ထမင္းအိုးႀကီးပါပဲ။
ဒီလို ေႏြ၊ မိုး၊ ေဆာင္း သဘာ၀ အလွတရားမ်ားနဲ႔ ႏုပ်ိဳလွပေနတဲ့ ေတာင္သမန္ သမီးပ်ိဳေလးဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္အနည္းငယ္ အတြင္းက စၿပီး ဘယ္သူေသေသ ငေတမာရင္ၿပီးေရာ ဆိုတဲ့ စီးပြားေရး သမားေတြနဲ႔ စဥ္းစား အသိဥာဏ္ မရွိတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အာဏာပိုင္ေတြရဲ႕ အဓမၼအက်င့္ ခံရၿပီး အပ်ိဳေရ ပ်က္သြား ခဲ့ရပါၿပီ။
မိုးရာသီ ဧရာ၀တီျမစ္ေရတိုးတဲ့ အခ်ိန္မွာသာ ေရရွိတဲ့ ေတာင္သမန္အင္းႀကီးဟာ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ ေရျပန္က်တဲ့ အခ်ိန္မွာ ေရျပန္မက်သြားေအာင္ ေရထိန္း တံခါးႀကီးေတြ ေဆာက္ၿပီး ဆယ့္ႏွစ္လ ရာသီစလုံး ေရေတြရွိေအာင္ လုပ္ၿပီး ငါးေမြးတဲ့ ငါးေမြးကန္ႀကီး ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ေရေသကန္ႀကီးျဖစ္ သြားတဲ့ အတြက္ အမႈိက္သရိုက္မ်ားနဲ႔ ညစ္ပတ္ ေနပါေတာ့တယ္။ မႏၱေလး စက္မႈဇုန္က ေရဆိုးမ်ား ၀င္ေရာက္မႈေၾကာင့္လည္း ေရမ်ား ညစ္ညမ္းၿပီး အနံ႔အသက္မ်ား မေကာင္းေတာ့ဘဲ ေရသိုးနံ႔၊ ငါးညီ၊ နံ႔ေတြနဲ႔ စိတ္ပ်က္စရာ ေကာင္းသြားပါေတာ့တယ္။ လူသားေတြရဲ႕ အသိဥာဏ္ အေျမာ္အျမင္ ကင္းမဲ့စြာ ျပဳလုပ္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ေတာင္သမန္ဟာ ရုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္ သြားခဲ႔ရပါၿပီ။ အရင္က ျခင္ေထာင္ေတာင္ မအိပ္ရတဲ့ ေတာင္သမန္ ေဒသဟာ အခုဆိုျခင္ေတြ ေပါမ်ားလာပါလို႔ ျခင္ေထာင္နဲ႔ အိပ္ေနရတယ္လို႔ ေဒသခံေတြက ေျပာၾကပါတယ္။
တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး ေရရွိေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၆၀ ေက်ာ္ သက္တမ္းရွိတဲ့ သစ္သား တိုင္ေတြဟာ ေအာက္ေျခမ်ား ေဆြးလာၿပီး တံတားႀကီးဟာ တစ္စတစ္စနဲ႔ ယိုယြင္း ပ်က္စီး လာပါၿပီ။ ဒီလိုပုံမ်ိဳးနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ ဒီတံတားႀကီးရဲ႕ သက္တမ္းဟာ အလြန္ တိုေတာင္းသြားၿပီး လာမယ့္ ဆယ္စုႏွစ္ အနည္းငယ္ အတြင္း ေပ်ာက္ကြယ္ဖို႔ပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။
တစ္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ အင္းေလလံ ေၾကးက ရရွိတဲ့ ေငြမ်က္ႏွာ တစ္ခုတည္း ၾကည့္ၿပီး အသိဥာဏ္မဲ့စြာ လုပ္ေဆာင္မႈေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ တစ္ခုပ်က္စီး ေပ်ာက္ကြယ္ေတာ့မယ့္ အေျခအေနကို ရင္ဆိုင္ေနရပါၿပီ။
ဦးပိန္တံတားဟာ စစ္အစိုးရ လက္ထက္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူႀကီးမင္းမ်ားရဲ႕ ဖ်က္ဆီးခ်င္းကို အႀကိမ္ ႀကိမ္ခံ ခဲ့ရတာပါ။ ဦးပိန္ တံတားႀကီးကို စတည္ကည္းက အေပၚပိုင္း ထြက္ေနတဲ့ တိုင္ေတြဟာ အတိုအရွည္ မညီပါဘူး။ ဒါကို မႏၱေလးတိုင္းမွဴး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲျမင့္ လက္ထက္ မွာ အစြန္းထြက္ေနတဲ့ တိုင္ေတြကို အတိုအရွည္ ညီေအာင္လို႔ ဆိုၿပီးေတာ့ ေရႊဥာဏ္ေတာ္စူး ေရာက္ကာ လႊနဲ႔ဖ်က္ပစ္ေတာ္မႈ ခဲ့ပါတယ္။ အံၾသကုန္ႏိုင္ဖြယ္ မရွိပါပဲဗ်ာ။ စစ္အစိုးရ လက္ထက္ လူႀကီးမင္းမ်ားရဲ႕ ဒီလိုမ်ိဳး အသိဥာဏ္မဲ့စြာ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ လက္ရာေတြကို ဖ်က္ဆီးပစ္တာဟာ အဆန္းေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ရဲ႕ ထင္ရွားတဲ့ ေနရာတစ္ခ ုျဖစ္ေသာ ထုံးျဖဴျဖဴနဲ႔ အလြန္ၾကည္ညိဳ သပၸာယ္စရာေကာင္းတဲ့ ေကာင္းမႈေတာ္ ေစတီႀကီးကိုေတာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊက ယၾတာေျခသလို ဘာလိုလိုနဲ႔ ေရႊေရာင္ သုတ္လိုက္ဆိုၿပီး သုတ္လိုက္လို႔ ေဒသခံေတြေရာ ျမန္မာ တစ္ႏိုင္ငံလုံးက ျပည္သူေတြပါ ရင္ထုမနာ ျဖစ္ခဲ့ရရွာ ပါတယ္။
သနပ္ခါး ပါးကြက္ၾကား ဆံရစ္၀ိုင္းေလးနဲ႔ ေတာသူ လုံေမေလးကို ဆံပင္ေျဖာင့္ေပးၿပီး မိတ္ကပ္ေတြ အတင္းလူးေပး လိုက္သလို ျမင္ရသူ အေပါင္း ႏွေျမာတသ ၀မ္းနည္းမဆုံး ျဖစ္ရပါတယ္။ ဒီလို အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြရဲ႕ စဥ္းစား အေတြးအေခၚမရွိ လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ေတြ သဘာ၀ သံယံဇာတ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ပ်က္စီး ယိုယြင္းၿပီး တိမ္ေကာ ေပ်ာက္ကြယ္ကုန္တာ မေရတြက္ ႏိုင္ေအာင္ပါပဲ။
ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ ဦးပိန္တံတားႀကီးရဲ႕ သဘာ၀ အလွတရားကို မိုက္မိုက္မဲမဲ ဖ်က္ဆီးမႈႀကီး ကေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာလာလို႔ ပ်က္စီးယိုယြင္းေနတဲ့ တံတားႀကီးရဲ႕ တိုင္ေတြေနရာမွာ ကြန္ကရစ္တိုင္ေတြနဲ႔ အစားထိုး လိုက္ပါတယ္တဲ့။ ေသေရာဗ်ာ။ သဘာ၀အတိုင္း ႏုပ်ိဳလွပေနတဲ့ မိန္းမပ်ိဳ မ်က္ႏွာေလးကို ဓားနဲ႔မႊန္း လိုက္သလိုပဲ ရင္ထဲမွာ နာက်င္ခံစား သြားရပါတယ္။ အျပစ္ကင္းစြာ သဘာ၀အတိုင္း လွေနတဲ့ ဦးပိန္တံတားႀကီးဟာ ေသရာပါ အမာရြတ္ႀကီး စြဲထင္သြားခဲ့ပါၿပီ။
ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ လက္ရာႀကီးကို ရက္ရက္စက္စက္ ဖ်က္စီးပစ္ရက္တယ္ဗ်ာ။
ဘယ္လို အသိဥာဏ္ အေတြးအေခၚမ်ိဳးနဲ႔ လုပ္လိုက္သလဲလို႔ ယေန႔ထိ စဥ္းစားလို႔ မရေအာင္ပါပဲ။
ေရွးအစဥ္အဆက္ ကလည္း ဒီတံတားႀကီးဟာ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ပ်က္စီးယိုယြင္းလို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပဳျပင္ခဲ့ရ ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ တာ၀န္ရွိသူေတြဟာ ေရွးမူ မပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းၿပီး ျပဳျပင္ခဲ့ ၾကတာပါပဲ။ စစ္အစိုးရ လက္ထက္ၾကမွ ဒီလိုမ်ိဳး သဘာ၀ အလွပ်က္သြားေအာင္ လုပ္ပစ္ လိုက္ၾကတာဟာ ဒီတံတားႀကီးကို တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာ ပညာရွင္ေတြေတာင္ အားနာဖို႔ ေကာင္းလွပါတယ္။
ဒီလိုမ်ိဳး အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူႀကီးမင္းမ်ားရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြ ျမင္ရ ၾကားရေတာ့ သီတဂူ ဆရာေတာ္ ဘုရာႀကီး ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ထဲက ေမ်ာက္ကို ဥယ်ာဥ္မွဴး ခန္႔ထားတဲ့ ပုံျပင္ေလးသြား သတိရမိတယ္။ ပုံျပင္ထဲမွာ ဥယ်ာဥ္ အလုပ္သမား ေမ်ာက္ေတြက ေန႔စဥ္ ဥယ်ာဥ္ထဲမွာရွိတဲ့ ငွက္ေပ်ာပင္ေတြကို ေရေလာင္း ၾကပါတယ္။ ဒါကို ဥယ်ာဥ္မွဴး ေမ်ာက္က ျမင္တဲ့အခါ အဲ့ဒီလို ေရေလာင္းတာထက္ အပင္ေတြပိုၿပီး ေရ၀၀လင္လင္ ေသာက္ရေအာင္ဆိုၿပီး ေရေလာင္းတဲ့ အခါတိုင္း အပင္ေတြရဲ႕ အျမစ္ေတြကို ႏုတ္ၿပီး တိုက္ရိုက္ေရေလာင္း ေစခဲ့ပါတယ္။ ဥယ်ာဥ္မွဴးေမ်ာက္ရဲ႕ ပိုေကာင္းေအာင္ ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ခဲ့တာ ေနာက္ဆုံး ဥယ်ာဥ္ႀကီး တစ္ခုလုံး ပ်က္စီးသြားေတာ္ မႈခဲ့ပါတယ္တဲ့။ ဒီလိုမ်ိဳး ဥယ်ာဥ္မွဴးေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ ဘယ္ေလာက္ မ်ားေနၿပီလည္း မသိေတာ့ပါဘူး။
ဦးပိန္တံတားႀကီးရဲ႕ ပ်က္စီးယိုယြင္းသြားတဲ့ တံတားတိုင္ေတြကို ကြန္ကရစ္တိုင္ေတြနဲ႔ အစားထိုး ေစခဲ့တဲ့ လူႀကီးမင္းမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ ေမးခ်င္တာက ဒီေလာက္ တံတားတိုင္ အနည္းငယ္ေလးကို အစားထိုး လဲလွယ္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ ကၽြန္းသစ္ေတြ မရွိေလာက္ေအာင္ ရွားေနလို႔လား။ ကမာၻေပၚမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ကၽြန္းသစ္အမ်ားဆုံး ထြက္တဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ခုပါ။ ဦးပိန္တံတားဟာ တိုင္ေပါင္း ဇရပ္အခန္းက တိုင္မ်ား အပါအ၀င္မွ တိုင္ေပါင္း ၁၀၈၆လုံးပဲ ရွိတာပါ။ ႏိုင္ငံျခား တင္ပို႔ဖို႔ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမွာ ပုံထားတဲ့ သစ္တစ္ပုံစာေတာင္ မရွိပါဘူး။ ဒီလိုတံတားမ်ိဳး ေနာက္ထပ္ အစင္း ၁၀၀ထပ္ ေဆာက္ေတာင္ ေဆာက္ႏိုင္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဒီလို ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ သစ္သား တံတားႀကီးရဲ႕ ပ်က္စီးသြားတဲ့ တိုင္ေတြ ေနရာမွာ ကြန္ကရစ္တိုင္ေတြနဲ႔ အစားထိုး လိုက္တာဟာ အလြန္တရာမွ အသိဥာဏ္ ကင္းမဲ့ၿပီး မိုက္မဲတဲ့ လုပ္ရပ္လို႔ပဲ ျမင္မိပါတယ္။
ကမာၻလွည့္ ခရီးသြားေတြ ဦးပိန္တံတားကို လာေရာက္ လည္ပတ္တာက ေရမရွိတဲ့ တံတားႀကီး ကၽြန္းသစ္သားတိုင္ေတြနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့ သဘာ၀ ေရွးေဟာင္း တံတားႀကီးဆိုၿပီး လာေရာက္ လည္ပတ္ၾကတာပါ။ ေတာင္သမန္ရဲ႕ သဘာ၀ အလွေတြကို ေလ့လာခံစားခ်င္လို႔ မွတ္တမ္းတင္ခ်င္လို႔ လာေရာက္ ၾကတာပါ ။
ဦးပိန္တံတားကို ကမာၻကို ေၾကညာခဲ့တဲ့ ခရီးသြား လမ္းညြန္ စာအုပ္တိုင္းကို ၾကည့္ၾကည့္ပါ ေရအျပည့္နဲ႔ ရိုက္ထားတဲ့ပုံ မရွိပါဘူး။ ဒီပုံေတြကို ၾကည့္ၿပီး လာေရာက္ ေလ့လာ မွတ္တမ္းတင္ခ်င္တဲ့ ႏိုင္ငံျခားသား ခရီးသြား ဧည့္သည္ေတြကို လိမ္ညာရာ ေရာက္ေနပါေတာ့တယ္။
အခုလည္း ေတာင္သမန္ တံတားႀကီးရဲ႕ ပ်က္စီးယိုယြင္းမႈေတြကို ယဥ္ေက်းမ ႈ၀န္ႀကီးဌာနက ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းဖို႔ လုပ္ေနၾကပါတယ္လို႔ သတင္းၾကား ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေန႔စဥ္ဘုရားတ ေနရပါတယ္။ သစ္ပင္ေတြေရ ပိုေသာက္ရေအာင္ အျမစ္ႏုတ္ၿပီး ေရေလာင္းခိုင္းတဲ့ ဥယ်ာဥ္မွဴး ေမ်ာက္လုပ္သလို ဦးပိန္တံတားႀကီး ေရရွည္ တည္တ့ံ ခိုင္ခန္႔ေအာင္ဆိုၿပီး ဥာဏ္ အေျမာ္အျမင္ႀကီးစြာနဲ႔ တံတားႀကီးရဲ႕ သစ္သားတိုင္ေတြ အလုံးကို ကြန္ကရစ္တိုင္ေတြနဲ႔ အစားထိုးလဲပစ္မွာ စိုးေၾကာက္ ေနမိပါတယ္။
ကမာၻေက်ာ္ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ တစ္ခု ထပ္မံ မပ်က္စီး မကြယ္ေပ်ာက္သြားေရး အတြက္ တာ၀န္ရွိ လူႀကီးမင္းမ်ားက အခ်ိန္မီ အျမန္ဆုံး ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ေပးၾကပါလုိ႔ ေမတၱာရပ္ခံ ခ်င္ပါတယ္။ “သုံးပန္လွ ေတာင္သမန္” တစ္ဖန္ အပ်ိဳရည္ ေသြးႏိုင္ေစဖို႔ အားလုံး၀ိုင္း၀န္း ကယ္ေတာ္ မူၾကပါလို႔ ေအာ္လိုက္ပါရေစေတာ့…..။
ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္ . . .
ေက်ာ္ႀကီး(MDY)
credit to Tomorrow News Journal
ကၽြန္ေတာ္တို႔ မႏၱေလးၿမိဳ႕ႀကီးက မင္းေနျပည္ေတာ္ ျဖစ္ခဲ့တာ နဲ႔အညီ လည္စရာ ပတ္စရာ သမိုင္း ၀င္ေနရာေတြဟာ လြန္စြာမွ ေပါမ်ားပါတယ္။ အဲ့ဒီထဲမွာမွ ျမန္မာသိ ကမာၻသိ သမိုင္း၀င္ ေရွးေဟာင္း ဦးပိန္ တံတားႀကီးလည္း တစ္ခု အပါအ၀င္ပါပဲ။ မန္းေလးကို လာေရာက္ လည္ပတ္ၾကတဲ့သူတိုင္း မသြားမျဖစ္ သြားၾကတဲ့ ေနရာ တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ ကမာၻလွည့္ ခရီးသြား ဧည့္သည္ ေတြကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ေနရာ တစ္ခုဆို မမွားပါဘူး။ မႏၱေလးကို လာေရာက္ လည္ပတ္တဲ့သူတိုင္း ဦးပိန္ တံတားကို မေရာက္ခဲ့ဘူး ဆိုရင္ မျပည့္စုံဘူးလို႔ ဆိုရေလာက္ေအာင္ ပါပဲ။
၁၂၁၁ ခုႏွစ္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ပုဂံမင္း လက္ထက္မွာ ၿမိဳ႕စားေရး ေမာင္ပိန္ တည္ခဲ့တဲ့ ဦးပိန္တံတားႀကီးဟာ ယေန႔အခါမွာ ဆိုရင္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၆၀ေက်ာ္ တိုင္ခဲ့ပါၿပီ။ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ တစ္ခု ျဖစ္သလို ကမၻာေက်ာ္ ေရွးေဟာင္း သစ္သား တံတားလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကမာၻေပၚမွာ အရွည္းလ်ားဆုံး ကၽြန္းသစ္သား တံတားႀကီး ဆိုၿပီး ကမာၻအရပ္ရပ္က ႏိုင္ငံျခား ခရီးသြားေတြ လာေရာက္ လည္ပတ္ မွတ္တမ္း တင္ၾကတဲ့ ေရွးေဟာင္း သမိုင္း၀င္ ေနရာတစ္ခုပါ။ ျမန္မာ ဗိသုကာ ပညာရွင္မ်ားက ျမန္မာ့ ေဆာက္လုပ္ေရး အတတ္ျဖင့္ ျမန္မာမႈ စစ္စစ္ တံတားႀကီး အျဖစ္ ဦးပိန္တံတားႀကီးဟာ အမရပူရ ေရွးေဟာင္း ျမိဳ႔ေတာ္၏ အမွတ္ သေကၤတ ျဖစ္သလို ျမန္မာႏိုင္ငံသား အားလုံးအတြက္ ဂုဏ္ယူစရာ ေနရာတစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဦးပိန္တံတား တည္ရွိတဲ့ ေတာင္သမန္ အင္းႀကီးဟာလည္း ေႏြ၊မိုး၊ေဆာင္း ဥတု သုံးရာသီစလုံး သဘာ၀ အလွတရားမ်ားနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ ေနရာေလး တစ္ခုပါ။ မိုးရာသီ ဆိုရင္ ဧရာ၀တီျမစ္ ေရတက္ခ်ိန္မွာ ေရမ်ား ၀င္ေရာက္ၿပီး အင္းတစ္ခုလုံး ေရအျပည့္နဲ႔ ဦးပိန္ တံတားႀကီးဟာ လွပလို႔ ေနပါတယ္။
အင္းထဲမွာ ေရဆင္းခ်ိဳးၾက၊ ငါးမွ်ားၾက၊ ငွက္ေလစီးၾကနဲ႔ တကယ့္ကို ေပ်ာ္စရာပါ။ အင္းေရျပင္ေပၚမွ ျဖတ္ၿပီး တိုက္ခတ္လာတဲ့ ေလႏုေအးေလးကို ရႈရိုက္ၿပီး တံတားႀကီးေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ရတဲ့ အရသာ ဘာနဲ႔မွကို လဲလို႔မရ ေအာင္ပါပဲ။
ေဆာင္းရာသီမွာ ဆိုရင္လည္း ေရအနည္းငယ္သာ က်န္ေတာ့ၿပီး လယ္ယာ စိုက္ပ်ိဳးၾကတဲ့ စိုက္ခင္း ေလးေတြနဲ႔ ေငြႏွင္းမႈန္ေအာက္မွာ လွခ်င္တိုင္း လွေနပါေတာ့တယ္။
ေႏြအခါမွာ ဆိုရင္ေတာ့ ေတာင္သမန္အင္းဟာ ေရလုံး၀မရွိေတာ့ဘဲ စိမ္းစိုေနတဲ့ ကိုင္းခင္း၊ ယာခင္း ေတြၾကားမွာ ဦးပိန္တံတားဟာ ႏုပ်ိဳစြာ လွပေနပါေတာ့တယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္ကေတာ့ ပူျပင္းတဲ့ ေႏြရာသီမွာ စေန၊ တနဂၤေႏြတိုင္း မိသားစုနဲ႔အတူ ထမင္းခ်ိဳင့္ေတြ ထုတ္ၿပီး ေတာင္သမန္ကန္ေစာင္းက မယ္ဇယ္ပင္ရိပ္ေတြမွာ ဖ်ာေတြခင္းၿပီး ထမင္းေတြ စားၾက၊ တံတားႀကီး အေပၚတက္ၿပီး ေဆာ့ၾက၊ ေမာလာရင္ မယ္ဇယ္ပင္ေတြ ေအာက္မွာ အိပ္ၾကနဲ႔ တကယ့္ကို ေပ်ာ္ရႊင္စရာ၊ မေမ့ႏိုင္စရာေတြပါပဲ။ ပူျပင္းလွတဲ့ အညာ ေႏြရာသီ မွာေတာ့ ေတာင္သမန္ဟာ ကၽြန္တာ္တို႔ မႏၱေလးသားေတြ အတြက္ေတာ့ အပူေရွာင္ရန္ အိုေအစစ္ ေနရာေလး တစ္ခုပါပဲ။ ဒီလို ေႏြ၊ မိုး၊ ေဆာင္း သုံးရာသီစလုံး သဘာ၀ အလွတရားမ်ားနဲ႔ ျပည့္စုံေနတာေၾကာင့္ ေတာင္သမန္ကို “သုံးပန္လွ ေတာင္သမန္”လို႔ တင္စား ေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကတာပါ။
ေဒသခံ ျပည္သူေတြ အတြက္လည္း မိုးရာသီေရရွိတဲ့ အခ်ိန္ဆို ငွက္ေလွေလွာ္ၾက၊ ငါးဖမ္းလုပ္ငန္း လုပ္ၾက၊ ေဆာင္းနဲ႔ ေႏြရာသီမွာေတာ့ သီးႏွံေတြ စိုက္ပ်ိဳးၾက၊ ခရီးသြား ဧည့္သည္ေတြကို လက္မႈ အႏုပညာ ပစၥည္းေလးေတြ ေရာင္းၾကနဲ႔ ေတာင္သမန္ဟာ ေဒသခံ ျပည္သူေတြ အတြက္ေတာ့ ထမင္းအိုးႀကီးပါပဲ။
ဒီလို ေႏြ၊ မိုး၊ ေဆာင္း သဘာ၀ အလွတရားမ်ားနဲ႔ ႏုပ်ိဳလွပေနတဲ့ ေတာင္သမန္ သမီးပ်ိဳေလးဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္အနည္းငယ္ အတြင္းက စၿပီး ဘယ္သူေသေသ ငေတမာရင္ၿပီးေရာ ဆိုတဲ့ စီးပြားေရး သမားေတြနဲ႔ စဥ္းစား အသိဥာဏ္ မရွိတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အာဏာပိုင္ေတြရဲ႕ အဓမၼအက်င့္ ခံရၿပီး အပ်ိဳေရ ပ်က္သြား ခဲ့ရပါၿပီ။
မိုးရာသီ ဧရာ၀တီျမစ္ေရတိုးတဲ့ အခ်ိန္မွာသာ ေရရွိတဲ့ ေတာင္သမန္အင္းႀကီးဟာ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ ေရျပန္က်တဲ့ အခ်ိန္မွာ ေရျပန္မက်သြားေအာင္ ေရထိန္း တံခါးႀကီးေတြ ေဆာက္ၿပီး ဆယ့္ႏွစ္လ ရာသီစလုံး ေရေတြရွိေအာင္ လုပ္ၿပီး ငါးေမြးတဲ့ ငါးေမြးကန္ႀကီး ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ေရေသကန္ႀကီးျဖစ္ သြားတဲ့ အတြက္ အမႈိက္သရိုက္မ်ားနဲ႔ ညစ္ပတ္ ေနပါေတာ့တယ္။ မႏၱေလး စက္မႈဇုန္က ေရဆိုးမ်ား ၀င္ေရာက္မႈေၾကာင့္လည္း ေရမ်ား ညစ္ညမ္းၿပီး အနံ႔အသက္မ်ား မေကာင္းေတာ့ဘဲ ေရသိုးနံ႔၊ ငါးညီ၊ နံ႔ေတြနဲ႔ စိတ္ပ်က္စရာ ေကာင္းသြားပါေတာ့တယ္။ လူသားေတြရဲ႕ အသိဥာဏ္ အေျမာ္အျမင္ ကင္းမဲ့စြာ ျပဳလုပ္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ေတာင္သမန္ဟာ ရုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္ သြားခဲ႔ရပါၿပီ။ အရင္က ျခင္ေထာင္ေတာင္ မအိပ္ရတဲ့ ေတာင္သမန္ ေဒသဟာ အခုဆိုျခင္ေတြ ေပါမ်ားလာပါလို႔ ျခင္ေထာင္နဲ႔ အိပ္ေနရတယ္လို႔ ေဒသခံေတြက ေျပာၾကပါတယ္။
တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး ေရရွိေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၆၀ ေက်ာ္ သက္တမ္းရွိတဲ့ သစ္သား တိုင္ေတြဟာ ေအာက္ေျခမ်ား ေဆြးလာၿပီး တံတားႀကီးဟာ တစ္စတစ္စနဲ႔ ယိုယြင္း ပ်က္စီး လာပါၿပီ။ ဒီလိုပုံမ်ိဳးနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ ဒီတံတားႀကီးရဲ႕ သက္တမ္းဟာ အလြန္ တိုေတာင္းသြားၿပီး လာမယ့္ ဆယ္စုႏွစ္ အနည္းငယ္ အတြင္း ေပ်ာက္ကြယ္ဖို႔ပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။
တစ္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ အင္းေလလံ ေၾကးက ရရွိတဲ့ ေငြမ်က္ႏွာ တစ္ခုတည္း ၾကည့္ၿပီး အသိဥာဏ္မဲ့စြာ လုပ္ေဆာင္မႈေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ တစ္ခုပ်က္စီး ေပ်ာက္ကြယ္ေတာ့မယ့္ အေျခအေနကို ရင္ဆိုင္ေနရပါၿပီ။
ဦးပိန္တံတားဟာ စစ္အစိုးရ လက္ထက္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူႀကီးမင္းမ်ားရဲ႕ ဖ်က္ဆီးခ်င္းကို အႀကိမ္ ႀကိမ္ခံ ခဲ့ရတာပါ။ ဦးပိန္ တံတားႀကီးကို စတည္ကည္းက အေပၚပိုင္း ထြက္ေနတဲ့ တိုင္ေတြဟာ အတိုအရွည္ မညီပါဘူး။ ဒါကို မႏၱေလးတိုင္းမွဴး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲျမင့္ လက္ထက္ မွာ အစြန္းထြက္ေနတဲ့ တိုင္ေတြကို အတိုအရွည္ ညီေအာင္လို႔ ဆိုၿပီးေတာ့ ေရႊဥာဏ္ေတာ္စူး ေရာက္ကာ လႊနဲ႔ဖ်က္ပစ္ေတာ္မႈ ခဲ့ပါတယ္။ အံၾသကုန္ႏိုင္ဖြယ္ မရွိပါပဲဗ်ာ။ စစ္အစိုးရ လက္ထက္ လူႀကီးမင္းမ်ားရဲ႕ ဒီလိုမ်ိဳး အသိဥာဏ္မဲ့စြာ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ လက္ရာေတြကို ဖ်က္ဆီးပစ္တာဟာ အဆန္းေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ရဲ႕ ထင္ရွားတဲ့ ေနရာတစ္ခ ုျဖစ္ေသာ ထုံးျဖဴျဖဴနဲ႔ အလြန္ၾကည္ညိဳ သပၸာယ္စရာေကာင္းတဲ့ ေကာင္းမႈေတာ္ ေစတီႀကီးကိုေတာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေရႊက ယၾတာေျခသလို ဘာလိုလိုနဲ႔ ေရႊေရာင္ သုတ္လိုက္ဆိုၿပီး သုတ္လိုက္လို႔ ေဒသခံေတြေရာ ျမန္မာ တစ္ႏိုင္ငံလုံးက ျပည္သူေတြပါ ရင္ထုမနာ ျဖစ္ခဲ့ရရွာ ပါတယ္။
သနပ္ခါး ပါးကြက္ၾကား ဆံရစ္၀ိုင္းေလးနဲ႔ ေတာသူ လုံေမေလးကို ဆံပင္ေျဖာင့္ေပးၿပီး မိတ္ကပ္ေတြ အတင္းလူးေပး လိုက္သလို ျမင္ရသူ အေပါင္း ႏွေျမာတသ ၀မ္းနည္းမဆုံး ျဖစ္ရပါတယ္။ ဒီလို အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြရဲ႕ စဥ္းစား အေတြးအေခၚမရွိ လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ေတြ သဘာ၀ သံယံဇာတ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ပ်က္စီး ယိုယြင္းၿပီး တိမ္ေကာ ေပ်ာက္ကြယ္ကုန္တာ မေရတြက္ ႏိုင္ေအာင္ပါပဲ။
ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ ဦးပိန္တံတားႀကီးရဲ႕ သဘာ၀ အလွတရားကို မိုက္မိုက္မဲမဲ ဖ်က္ဆီးမႈႀကီး ကေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာလာလို႔ ပ်က္စီးယိုယြင္းေနတဲ့ တံတားႀကီးရဲ႕ တိုင္ေတြေနရာမွာ ကြန္ကရစ္တိုင္ေတြနဲ႔ အစားထိုး လိုက္ပါတယ္တဲ့။ ေသေရာဗ်ာ။ သဘာ၀အတိုင္း ႏုပ်ိဳလွပေနတဲ့ မိန္းမပ်ိဳ မ်က္ႏွာေလးကို ဓားနဲ႔မႊန္း လိုက္သလိုပဲ ရင္ထဲမွာ နာက်င္ခံစား သြားရပါတယ္။ အျပစ္ကင္းစြာ သဘာ၀အတိုင္း လွေနတဲ့ ဦးပိန္တံတားႀကီးဟာ ေသရာပါ အမာရြတ္ႀကီး စြဲထင္သြားခဲ့ပါၿပီ။
ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ လက္ရာႀကီးကို ရက္ရက္စက္စက္ ဖ်က္စီးပစ္ရက္တယ္ဗ်ာ။
ဘယ္လို အသိဥာဏ္ အေတြးအေခၚမ်ိဳးနဲ႔ လုပ္လိုက္သလဲလို႔ ယေန႔ထိ စဥ္းစားလို႔ မရေအာင္ပါပဲ။
ေရွးအစဥ္အဆက္ ကလည္း ဒီတံတားႀကီးဟာ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ပ်က္စီးယိုယြင္းလို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပဳျပင္ခဲ့ရ ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ တာ၀န္ရွိသူေတြဟာ ေရွးမူ မပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းၿပီး ျပဳျပင္ခဲ့ ၾကတာပါပဲ။ စစ္အစိုးရ လက္ထက္ၾကမွ ဒီလိုမ်ိဳး သဘာ၀ အလွပ်က္သြားေအာင္ လုပ္ပစ္ လိုက္ၾကတာဟာ ဒီတံတားႀကီးကို တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာ ပညာရွင္ေတြေတာင္ အားနာဖို႔ ေကာင္းလွပါတယ္။
ဒီလိုမ်ိဳး အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူႀကီးမင္းမ်ားရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြ ျမင္ရ ၾကားရေတာ့ သီတဂူ ဆရာေတာ္ ဘုရာႀကီး ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ထဲက ေမ်ာက္ကို ဥယ်ာဥ္မွဴး ခန္႔ထားတဲ့ ပုံျပင္ေလးသြား သတိရမိတယ္။ ပုံျပင္ထဲမွာ ဥယ်ာဥ္ အလုပ္သမား ေမ်ာက္ေတြက ေန႔စဥ္ ဥယ်ာဥ္ထဲမွာရွိတဲ့ ငွက္ေပ်ာပင္ေတြကို ေရေလာင္း ၾကပါတယ္။ ဒါကို ဥယ်ာဥ္မွဴး ေမ်ာက္က ျမင္တဲ့အခါ အဲ့ဒီလို ေရေလာင္းတာထက္ အပင္ေတြပိုၿပီး ေရ၀၀လင္လင္ ေသာက္ရေအာင္ဆိုၿပီး ေရေလာင္းတဲ့ အခါတိုင္း အပင္ေတြရဲ႕ အျမစ္ေတြကို ႏုတ္ၿပီး တိုက္ရိုက္ေရေလာင္း ေစခဲ့ပါတယ္။ ဥယ်ာဥ္မွဴးေမ်ာက္ရဲ႕ ပိုေကာင္းေအာင္ ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ခဲ့တာ ေနာက္ဆုံး ဥယ်ာဥ္ႀကီး တစ္ခုလုံး ပ်က္စီးသြားေတာ္ မႈခဲ့ပါတယ္တဲ့။ ဒီလိုမ်ိဳး ဥယ်ာဥ္မွဴးေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ ဘယ္ေလာက္ မ်ားေနၿပီလည္း မသိေတာ့ပါဘူး။
ဦးပိန္တံတားႀကီးရဲ႕ ပ်က္စီးယိုယြင္းသြားတဲ့ တံတားတိုင္ေတြကို ကြန္ကရစ္တိုင္ေတြနဲ႔ အစားထိုး ေစခဲ့တဲ့ လူႀကီးမင္းမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ ေမးခ်င္တာက ဒီေလာက္ တံတားတိုင္ အနည္းငယ္ေလးကို အစားထိုး လဲလွယ္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ ကၽြန္းသစ္ေတြ မရွိေလာက္ေအာင္ ရွားေနလို႔လား။ ကမာၻေပၚမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ကၽြန္းသစ္အမ်ားဆုံး ထြက္တဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ခုပါ။ ဦးပိန္တံတားဟာ တိုင္ေပါင္း ဇရပ္အခန္းက တိုင္မ်ား အပါအ၀င္မွ တိုင္ေပါင္း ၁၀၈၆လုံးပဲ ရွိတာပါ။ ႏိုင္ငံျခား တင္ပို႔ဖို႔ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းမွာ ပုံထားတဲ့ သစ္တစ္ပုံစာေတာင္ မရွိပါဘူး။ ဒီလိုတံတားမ်ိဳး ေနာက္ထပ္ အစင္း ၁၀၀ထပ္ ေဆာက္ေတာင္ ေဆာက္ႏိုင္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဒီလို ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ သစ္သား တံတားႀကီးရဲ႕ ပ်က္စီးသြားတဲ့ တိုင္ေတြ ေနရာမွာ ကြန္ကရစ္တိုင္ေတြနဲ႔ အစားထိုး လိုက္တာဟာ အလြန္တရာမွ အသိဥာဏ္ ကင္းမဲ့ၿပီး မိုက္မဲတဲ့ လုပ္ရပ္လို႔ပဲ ျမင္မိပါတယ္။
ကမာၻလွည့္ ခရီးသြားေတြ ဦးပိန္တံတားကို လာေရာက္ လည္ပတ္တာက ေရမရွိတဲ့ တံတားႀကီး ကၽြန္းသစ္သားတိုင္ေတြနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့ သဘာ၀ ေရွးေဟာင္း တံတားႀကီးဆိုၿပီး လာေရာက္ လည္ပတ္ၾကတာပါ။ ေတာင္သမန္ရဲ႕ သဘာ၀ အလွေတြကို ေလ့လာခံစားခ်င္လို႔ မွတ္တမ္းတင္ခ်င္လို႔ လာေရာက္ ၾကတာပါ ။
ဦးပိန္တံတားကို ကမာၻကို ေၾကညာခဲ့တဲ့ ခရီးသြား လမ္းညြန္ စာအုပ္တိုင္းကို ၾကည့္ၾကည့္ပါ ေရအျပည့္နဲ႔ ရိုက္ထားတဲ့ပုံ မရွိပါဘူး။ ဒီပုံေတြကို ၾကည့္ၿပီး လာေရာက္ ေလ့လာ မွတ္တမ္းတင္ခ်င္တဲ့ ႏိုင္ငံျခားသား ခရီးသြား ဧည့္သည္ေတြကို လိမ္ညာရာ ေရာက္ေနပါေတာ့တယ္။
အခုလည္း ေတာင္သမန္ တံတားႀကီးရဲ႕ ပ်က္စီးယိုယြင္းမႈေတြကို ယဥ္ေက်းမ ႈ၀န္ႀကီးဌာနက ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းဖို႔ လုပ္ေနၾကပါတယ္လို႔ သတင္းၾကား ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေန႔စဥ္ဘုရားတ ေနရပါတယ္။ သစ္ပင္ေတြေရ ပိုေသာက္ရေအာင္ အျမစ္ႏုတ္ၿပီး ေရေလာင္းခိုင္းတဲ့ ဥယ်ာဥ္မွဴး ေမ်ာက္လုပ္သလို ဦးပိန္တံတားႀကီး ေရရွည္ တည္တ့ံ ခိုင္ခန္႔ေအာင္ဆိုၿပီး ဥာဏ္ အေျမာ္အျမင္ႀကီးစြာနဲ႔ တံတားႀကီးရဲ႕ သစ္သားတိုင္ေတြ အလုံးကို ကြန္ကရစ္တိုင္ေတြနဲ႔ အစားထိုးလဲပစ္မွာ စိုးေၾကာက္ ေနမိပါတယ္။
ကမာၻေက်ာ္ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ တစ္ခု ထပ္မံ မပ်က္စီး မကြယ္ေပ်ာက္သြားေရး အတြက္ တာ၀န္ရွိ လူႀကီးမင္းမ်ားက အခ်ိန္မီ အျမန္ဆုံး ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ေပးၾကပါလုိ႔ ေမတၱာရပ္ခံ ခ်င္ပါတယ္။ “သုံးပန္လွ ေတာင္သမန္” တစ္ဖန္ အပ်ိဳရည္ ေသြးႏိုင္ေစဖို႔ အားလုံး၀ိုင္း၀န္း ကယ္ေတာ္ မူၾကပါလို႔ ေအာ္လိုက္ပါရေစေတာ့…..။
ခ်စ္ျခင္းအားျဖင့္ . . .
ေက်ာ္ႀကီး(MDY)
credit to Tomorrow News Journal
0 comments:
Post a Comment