ဗုဒၶဘာသာႏွင့္နိုင္ငံေရး
**************
လူ အခ်င္းခ်င္း တန္းတူညီမွ်ထားေရး
သေဘာထားအျမင္ကို အသိအမွတ္ျပဳေတာ္မူ သည္ ။ လူမႈ စီးပြား
တိုးတက္ႀကီးပြားေရးကို ေဆာင္ရြက္ရန္လည္း အေရးထား ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္ ။
ဥစၥာဓနမ်ားကို အညီအမွ် ျဖန္႔ေ၀ ခံစားရေရးကို အေရးတႀကီးထားၿပီး ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ
အလြန္အမင္း မကြာျခားေရးကိုလည္း ေဟာၾကား ဆံုးမ ေတာ္မူပါသည္ ။
အမ်ဳိးသမီးမ်ား၏ လူမႈ ဘ၀ အဆင့္အတန္းကိုလည္း ျမွင့္တင္ေတာ္ မူပါသည္ ။ အုပ္စိုးသူ
အစိုးရ၏ လုပ္ငန္းထဲတြင္ လူသားခ်င္း စာနာသည့္ လုပ္ငန္းေတြကိုလည္း ပူးတြဲ
လုပ္ေဆာင္ရန္ ေထာက္ခံၿပီး ျပညႊန္ေတာ္မူသည္ ။ ေနာက္ၿပီး လူ႔ အဖြဲ႔အစည္းကို
အုပ္ခ်ဳပ္ရာတြင္ ေလာဘ တဏွာ ဦးစီးၿပီး မလုပ္ၾကရန္ ေမတၱာ ကရုဏာႏွင့္
စာနာေထာက္ထားစိတ္ ျဖင့္သာ အုပ္ခ်ဳပ္ၾကဖို႔ကိုလည္း တိုက္တြန္း ဆံုးမေတာ္မူပါသည္ ။
ထိုအေရးကိစၥမ်ားထက္ ပိုၿပီး လူသားမ်ားအတြက္ ျမတ္စြာဘုရား ျပဳခဲ့သည့္
အက်ဳိးျပဳ လုပ္ငန္းႀကီး တစ္ခုရွိ၏ ။ ထိုအလုပ္မ်ဳိးကို ဗုဒၶ မတိုင္မီကလည္း ဘယ္သူမွ
လုပ္ရ ေကာင္းမွန္း မသိသည့္ ကိစၥ ျဖစ္၏ ။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ လူသားတို႔၏ စိတ္ႏွလံုးထဲတြင္
နက္နက္ ရႈိင္းရႈိင္း အျမစ္စြဲေနသည့္ မေကာင္းမႈ သေဘာထားေတြကို ျပဳျပင္
ေျပာင္းလဲေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့ပါသည္ ။ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးကို အျပင္ပန္း
ဗဟိဒၶအားျဖင့္ လုပ္တာက ေရတိုပဲ ရ၏ ။ တကယ္တမ္း ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး
လုပ္ခ်င္လွ်င္ စိတ္ေျပာင္း ေတာ္လွန္ေရးလုပ္မွ ျဖစ္ ၏ ဆိုသည္ကို ထုတ္ေဖာ္
ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ပါသည္ ။
အင္အားကို အသံုးျပဳၿပီး လုပ္သည့္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးသည္ ခဏပဲခံမည္
ျဖစ္၏ ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထို ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲရာတြင္ စြဲစရာ အျမစ္ မပါေပ ။
အကိုင္းအခက္ေတြက ေဘးျပင္ဘက္ကို ျဖာထြက္ေနၾကပါ၏ ။ ဘ၀င္စိတ္ ဆိုသည့္
မကုန္ခန္း နိုင္သည့္ ရင္းျမစ္ေတြဆီက အဆီၾသဇာဓာတ္ကို ရေနလို႔ ျဖစ္၏ ။
တကယ္တမ္း ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး ျဖစ္ဖို႔ကေတာ့ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ လိုသည့္စိတ္
အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနမွသာလွ်င္ ျဖစ္နိုင္ပါသည္ ။ လူေတြသည္ မိမိကိုယ္တိုင္
အမွန္တရားကို ခ်စ္ျမတ္နိုးမႈ လူ အခ်င္းခ်င္း တရားမွ်တေစလိုမႈ ဆိုသည့္
တရားမ်ားဆီက ရွင္သန္အားကို ရရွိေနသေရြ႕ ရပ္တည္ ရွင္သန္ေနၾကမွာပဲ ျဖစ္သည္ ။
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူသည့္ တရားသည္ နိုင္ငံေရး ဒႆနကို
အေျခခံ ၿပီး ေဟာတာ မဟုတ္ေပ ။ ေနာက္ၿပီး ထိုတရားမ်ားသည္ လူေတြအတြက္
ေလာကီ စည္းစိမ္ ခ်မ္းသာေတြ ရဖို႔ကို အေျခခံ ေဟာၾကားတာလည္း မဟုတ္ေခ် ။
နိဗၺာန္ မဂ္ဖိုလ္ကို ရည္သန္ၿပီး ေဟာၾကားတာေတြခ်ည္း ျဖစ္၏ ။ တစ္နည္းဆိုေသာ္
ေနာက္ဆံုးပိတ္ ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ တဏွာကိုေသေအာင္သတ္ဖို႔ပင္ ျဖစ္သည္ ။
တဏွာက လူသားမ်ားကို ေလာကေထာင္ထဲတြင္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ အက်ဥ္းခ်ထားတာ
ျဖစ္သည္ ။ ဓမၼပဒထဲတြင္ပါသည့္ ပါဠိစာပုိဒ္တစ္ခုသည္ ထိုအခ်က္ကို ေပၚလြင္
ထင္ရွားေစပါသည္ ။ ေလာကီခ်မ္းသာရေၾကာင္းက တစ္လမ္း ၊ ဘာသာေရး ဘ၀ကို
ထူေထာင္ၿပီး နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရား တစ္လမ္း ျဖစ္၏ ။ သို႔ေသာ္ လည္း
ထိုစကားသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ၏ နိုင္ငံေရးႏွင့္ဘာမွ မပတ္သက္ၾကဘူးဆိုသည့္
အနက္အဓိပၸာယ္မ်ဳိးေတာ့ မသက္ေရာက္ေပ ။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲက လူေတြ၏ဘ၀ကို
တရားဥပေဒ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ ပံုေဖာ္ယူၾကရတာ ျဖစ္၏ ။ စီးပြားေရး
အစီအမံေတြကိုလည္း နိုင္ငံတစ္နိုင္ငံ အတြင္းမွာပဲ လုပ္ခြင့္ရၾကတာ ျဖစ္၏ ။
ထိုအရာေတြကို ဒီနိုင္ငံတြင္းက နိုင္ငံေရးက ၾသဇာသက္ေရာက္ပါသည္ ။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ လည္း နိုင္ငံေရးတြင္ ပါ၀င္လိုၾကသည္ ။
သို႔ေသာ္လည္း နိုင္ငံေရး အာဏာရဖို႔ ဘာသာေရးကိုေတာ့ ခုတံုး မလုပ္သင့္ေခ် ။
ဓမၼလရိပ္
http://www.facebook.com/pages/ဓမၼလရိပ္/270896309691780?ref=stream
**************
လူ အခ်င္းခ်င္း တန္းတူညီမွ်ထားေရး
သေဘာထားအျမင္ကို အသိအမွတ္ျပဳေတာ္မူ သည္ ။ လူမႈ စီးပြား
တိုးတက္ႀကီးပြားေရးကို ေဆာင္ရြက္ရန္လည္း အေရးထား ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္ ။
ဥစၥာဓနမ်ားကို အညီအမွ် ျဖန္႔ေ၀ ခံစားရေရးကို အေရးတႀကီးထားၿပီး ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ
အလြန္အမင္း မကြာျခားေရးကိုလည္း ေဟာၾကား ဆံုးမ ေတာ္မူပါသည္ ။
အမ်ဳိးသမီးမ်ား၏ လူမႈ ဘ၀ အဆင့္အတန္းကိုလည္း ျမွင့္တင္ေတာ္ မူပါသည္ ။ အုပ္စိုးသူ
အစိုးရ၏ လုပ္ငန္းထဲတြင္ လူသားခ်င္း စာနာသည့္ လုပ္ငန္းေတြကိုလည္း ပူးတြဲ
လုပ္ေဆာင္ရန္ ေထာက္ခံၿပီး ျပညႊန္ေတာ္မူသည္ ။ ေနာက္ၿပီး လူ႔ အဖြဲ႔အစည္းကို
အုပ္ခ်ဳပ္ရာတြင္ ေလာဘ တဏွာ ဦးစီးၿပီး မလုပ္ၾကရန္ ေမတၱာ ကရုဏာႏွင့္
စာနာေထာက္ထားစိတ္ ျဖင့္သာ အုပ္ခ်ဳပ္ၾကဖို႔ကိုလည္း တိုက္တြန္း ဆံုးမေတာ္မူပါသည္ ။
ထိုအေရးကိစၥမ်ားထက္ ပိုၿပီး လူသားမ်ားအတြက္ ျမတ္စြာဘုရား ျပဳခဲ့သည့္
အက်ဳိးျပဳ လုပ္ငန္းႀကီး တစ္ခုရွိ၏ ။ ထိုအလုပ္မ်ဳိးကို ဗုဒၶ မတိုင္မီကလည္း ဘယ္သူမွ
လုပ္ရ ေကာင္းမွန္း မသိသည့္ ကိစၥ ျဖစ္၏ ။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ လူသားတို႔၏ စိတ္ႏွလံုးထဲတြင္
နက္နက္ ရႈိင္းရႈိင္း အျမစ္စြဲေနသည့္ မေကာင္းမႈ သေဘာထားေတြကို ျပဳျပင္
ေျပာင္းလဲေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့ပါသည္ ။ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးကို အျပင္ပန္း
ဗဟိဒၶအားျဖင့္ လုပ္တာက ေရတိုပဲ ရ၏ ။ တကယ္တမ္း ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး
လုပ္ခ်င္လွ်င္ စိတ္ေျပာင္း ေတာ္လွန္ေရးလုပ္မွ ျဖစ္ ၏ ဆိုသည္ကို ထုတ္ေဖာ္
ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့ပါသည္ ။
အင္အားကို အသံုးျပဳၿပီး လုပ္သည့္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးသည္ ခဏပဲခံမည္
ျဖစ္၏ ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထို ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲရာတြင္ စြဲစရာ အျမစ္ မပါေပ ။
အကိုင္းအခက္ေတြက ေဘးျပင္ဘက္ကို ျဖာထြက္ေနၾကပါ၏ ။ ဘ၀င္စိတ္ ဆိုသည့္
မကုန္ခန္း နိုင္သည့္ ရင္းျမစ္ေတြဆီက အဆီၾသဇာဓာတ္ကို ရေနလို႔ ျဖစ္၏ ။
တကယ္တမ္း ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး ျဖစ္ဖို႔ကေတာ့ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ လိုသည့္စိတ္
အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနမွသာလွ်င္ ျဖစ္နိုင္ပါသည္ ။ လူေတြသည္ မိမိကိုယ္တိုင္
အမွန္တရားကို ခ်စ္ျမတ္နိုးမႈ လူ အခ်င္းခ်င္း တရားမွ်တေစလိုမႈ ဆိုသည့္
တရားမ်ားဆီက ရွင္သန္အားကို ရရွိေနသေရြ႕ ရပ္တည္ ရွင္သန္ေနၾကမွာပဲ ျဖစ္သည္ ။
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူသည့္ တရားသည္ နိုင္ငံေရး ဒႆနကို
အေျခခံ ၿပီး ေဟာတာ မဟုတ္ေပ ။ ေနာက္ၿပီး ထိုတရားမ်ားသည္ လူေတြအတြက္
ေလာကီ စည္းစိမ္ ခ်မ္းသာေတြ ရဖို႔ကို အေျခခံ ေဟာၾကားတာလည္း မဟုတ္ေခ် ။
နိဗၺာန္ မဂ္ဖိုလ္ကို ရည္သန္ၿပီး ေဟာၾကားတာေတြခ်ည္း ျဖစ္၏ ။ တစ္နည္းဆိုေသာ္
ေနာက္ဆံုးပိတ္ ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ တဏွာကိုေသေအာင္သတ္ဖို႔ပင္ ျဖစ္သည္ ။
တဏွာက လူသားမ်ားကို ေလာကေထာင္ထဲတြင္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ အက်ဥ္းခ်ထားတာ
ျဖစ္သည္ ။ ဓမၼပဒထဲတြင္ပါသည့္ ပါဠိစာပုိဒ္တစ္ခုသည္ ထိုအခ်က္ကို ေပၚလြင္
ထင္ရွားေစပါသည္ ။ ေလာကီခ်မ္းသာရေၾကာင္းက တစ္လမ္း ၊ ဘာသာေရး ဘ၀ကို
ထူေထာင္ၿပီး နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရား တစ္လမ္း ျဖစ္၏ ။ သို႔ေသာ္ လည္း
ထိုစကားသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ၏ နိုင္ငံေရးႏွင့္ဘာမွ မပတ္သက္ၾကဘူးဆိုသည့္
အနက္အဓိပၸာယ္မ်ဳိးေတာ့ မသက္ေရာက္ေပ ။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲက လူေတြ၏ဘ၀ကို
တရားဥပေဒ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ ပံုေဖာ္ယူၾကရတာ ျဖစ္၏ ။ စီးပြားေရး
အစီအမံေတြကိုလည္း နိုင္ငံတစ္နိုင္ငံ အတြင္းမွာပဲ လုပ္ခြင့္ရၾကတာ ျဖစ္၏ ။
ထိုအရာေတြကို ဒီနိုင္ငံတြင္းက နိုင္ငံေရးက ၾသဇာသက္ေရာက္ပါသည္ ။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ လည္း နိုင္ငံေရးတြင္ ပါ၀င္လိုၾကသည္ ။
သို႔ေသာ္လည္း နိုင္ငံေရး အာဏာရဖို႔ ဘာသာေရးကိုေတာ့ ခုတံုး မလုပ္သင့္ေခ် ။
ဓမၼလရိပ္
http://www.facebook.com/pages/ဓမၼလရိပ္/270896309691780?ref=stream
0 comments:
Post a Comment