ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီဟု ယူဆယံုၾကည္ခဲ့ပါလွ်င္
ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးသည္ မိမိကိုယ္ကို မိမိ ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္
ဉာဏ္သို႔ ဆုိက္ေရာက္ၿပီဟု သို႔မဟုတ္ ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီဟု ယူဆယံုၾကည္ခဲ့
ပါလွ်င္ မိမိကိုယ္ကို မိမိ အထက္ပါ မွတ္ေက်ာက္တြင္ တင္ၾကည့္ပါ။
၁။ ငါသည္ ဒုကၡသစၥာအမည္ရသည့္ အတိတ္ အနာဂတ္ ပစၥဳပၸန္ အဇၩတၱဗဟိဒၶ
စသည့္ (၁၁)မ်ဳိးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ တည္ေနသည့္ဥပါဒါနကၡႏၶာငါးပါး
= ႐ုပ္နာမ္ပရမတ္ ဒုကၡသစၥာတရားတုိ႔ကို သမၼာဒိ႒ိဉာဏ္ပညာျဖင့္ ကိုယ္တုိင္မ်က္
ေမွာက္ ထြင္းေဖာက္သိျမင္ၿပီးၿပီလား? အခ်ိန္မေရြး ျပန္႐ႈလို႔ ရၿပီလား?
၂။ အတိတ္အေၾကာင္းသမုဒယသစၥာေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္အက်ဳိးဒုကၡသစၥာျဖစ္ပံု?
ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းသမုဒယသစၥာေၾကာင့္ အနာဂတ္အက်ဳိးဒုကၡသစၥာ ျဖစ္ပံုဟူ
သည့္ ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္ႏႊယ္မႈ = ပဋိစၥသမုပၸါဒ္သေဘာတရားတည္းဟူေသာ သမုဒယသစၥာတရားတုိ႔ကို သမၼာဒိ႒ိဉာဏ္ပညာျဖင့္ ကိုယ္တုိင္မ်က္ေမွာက္
ထြင္းေဖာက္သိျမင္ၿပီးၿပီလား? အခ်ိန္မေရြး ျပန္႐ႈလို႔ ရၿပီလား?
၃။ အေၾကာင္းသမုဒယသစၥာတရားမ်ား အႂကြင္းအက်န္မရွိ ကုန္စင္ေအာင္ခ်ဳပ္
ၿငိမ္းသြားျခင္းေၾကာင့္ အက်ဳိးဒုကၡသစၥာတရားတုိ႔ အႂကြင္းအက်န္မရွိ ကုန္စင္
ေအာင္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားျခင္း နိေရာဓသစၥာတရားကိုလည္းေကာင္း, အသခၤတဓာတ္
အၿငိမ္းဓာတ္နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ ေလာကုတၱရာနိေရာဓ သစၥာတရားကိုလည္း
ေကာင္း သမၼာဒိ႒ိဉာဏ္ပညာျဖင့္ ကိုယ္တုိင္မ်က္ေမွာက္ ထြင္းေဖာက္သိျမင္ၿပီးၿပီ
လား? အခ်ိန္မေရြး ျပန္႐ႈလို႔ ရၿပီလား?
၄။ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ေၾကာင္း က်င့္စဥ္ျဖစ္သည့္ ေလာကီမဂၢင္တရားကိုယ္(၈)ပါး,
ေလာကုတၱရာမဂၢင္ တရားကိုယ္ (၈)ပါးတို႔ကို သမၼာဒိ႒ိဉာဏ္ပညာျဖင့္ကိုယ္
တုိင္မ်က္ေမွာက္ ထြင္းေဖာက္သိျမင္ၿပီးၿပီလား? အခ်ိန္မေရြး ျပန္႐ႈလို႔ ရၿပီလား?
ဤေမးခြန္းတုိ႔ကို မိမိကုိယ္ကိုိ မိမိ ေမးၾကည့္ပါ။ မသိေသးပါ, ႐ႈလို႔မရပါဟု အေျဖ
ထြက္ခဲ့လွ်င္ကား မိမိကိုယ္ကို မိမိ နားလည္သင့္ေပၿပီ။ သို႔ေသာ္သံသရာခရီးအ
ဆံုးျဖစ္သည့္ ပန္းတိုင္သို႔ ေရာက္ရွိသြားေတာ္မူၾကသည့္ အရိယာသူေတာ္ေကာင္း
တို႕သည္ကားယင္းေမးခြန္းအရပ္ရပ္တို႔ကို ေကာင္း-စြာ ေျဖဆိုႏုိင္ၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾက
ေပသည္။
ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ၾကီး
(သတၱသညာသုတၱန္)
ေယာဂါ၀စရပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးသည္ မိမိကိုယ္ကို မိမိ ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္
ဉာဏ္သို႔ ဆုိက္ေရာက္ၿပီဟု သို႔မဟုတ္ ေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီဟု ယူဆယံုၾကည္ခဲ့
ပါလွ်င္ မိမိကိုယ္ကို မိမိ အထက္ပါ မွတ္ေက်ာက္တြင္ တင္ၾကည့္ပါ။
၁။ ငါသည္ ဒုကၡသစၥာအမည္ရသည့္ အတိတ္ အနာဂတ္ ပစၥဳပၸန္ အဇၩတၱဗဟိဒၶ
စသည့္ (၁၁)မ်ဳိးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ တည္ေနသည့္ဥပါဒါနကၡႏၶာငါးပါး
= ႐ုပ္နာမ္ပရမတ္ ဒုကၡသစၥာတရားတုိ႔ကို သမၼာဒိ႒ိဉာဏ္ပညာျဖင့္ ကိုယ္တုိင္မ်က္
ေမွာက္ ထြင္းေဖာက္သိျမင္ၿပီးၿပီလား? အခ်ိန္မေရြး ျပန္႐ႈလို႔ ရၿပီလား?
၂။ အတိတ္အေၾကာင္းသမုဒယသစၥာေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္အက်ဳိးဒုကၡသစၥာျဖစ္ပံု?
ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းသမုဒယသစၥာေၾကာင့္ အနာဂတ္အက်ဳိးဒုကၡသစၥာ ျဖစ္ပံုဟူ
သည့္ ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္ႏႊယ္မႈ = ပဋိစၥသမုပၸါဒ္သေဘာတရားတည္းဟူေသာ သမုဒယသစၥာတရားတုိ႔ကို သမၼာဒိ႒ိဉာဏ္ပညာျဖင့္ ကိုယ္တုိင္မ်က္ေမွာက္
ထြင္းေဖာက္သိျမင္ၿပီးၿပီလား? အခ်ိန္မေရြး ျပန္႐ႈလို႔ ရၿပီလား?
၃။ အေၾကာင္းသမုဒယသစၥာတရားမ်ား အႂကြင္းအက်န္မရွိ ကုန္စင္ေအာင္ခ်ဳပ္
ၿငိမ္းသြားျခင္းေၾကာင့္ အက်ဳိးဒုကၡသစၥာတရားတုိ႔ အႂကြင္းအက်န္မရွိ ကုန္စင္
ေအာင္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားျခင္း နိေရာဓသစၥာတရားကိုလည္းေကာင္း, အသခၤတဓာတ္
အၿငိမ္းဓာတ္နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ ေလာကုတၱရာနိေရာဓ သစၥာတရားကိုလည္း
ေကာင္း သမၼာဒိ႒ိဉာဏ္ပညာျဖင့္ ကိုယ္တုိင္မ်က္ေမွာက္ ထြင္းေဖာက္သိျမင္ၿပီးၿပီ
လား? အခ်ိန္မေရြး ျပန္႐ႈလို႔ ရၿပီလား?
၄။ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ေၾကာင္း က်င့္စဥ္ျဖစ္သည့္ ေလာကီမဂၢင္တရားကိုယ္(၈)ပါး,
ေလာကုတၱရာမဂၢင္ တရားကိုယ္ (၈)ပါးတို႔ကို သမၼာဒိ႒ိဉာဏ္ပညာျဖင့္ကိုယ္
တုိင္မ်က္ေမွာက္ ထြင္းေဖာက္သိျမင္ၿပီးၿပီလား? အခ်ိန္မေရြး ျပန္႐ႈလို႔ ရၿပီလား?
ဤေမးခြန္းတုိ႔ကို မိမိကုိယ္ကိုိ မိမိ ေမးၾကည့္ပါ။ မသိေသးပါ, ႐ႈလို႔မရပါဟု အေျဖ
ထြက္ခဲ့လွ်င္ကား မိမိကိုယ္ကို မိမိ နားလည္သင့္ေပၿပီ။ သို႔ေသာ္သံသရာခရီးအ
ဆံုးျဖစ္သည့္ ပန္းတိုင္သို႔ ေရာက္ရွိသြားေတာ္မူၾကသည့္ အရိယာသူေတာ္ေကာင္း
တို႕သည္ကားယင္းေမးခြန္းအရပ္ရပ္တို႔ကို ေကာင္း-စြာ ေျဖဆိုႏုိင္ၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾက
ေပသည္။
ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ၾကီး
(သတၱသညာသုတၱန္)
0 comments:
Post a Comment