စာမ်ားကို ျမန္မာ အကၡရာျဖင္႔ရွာေဖြရန္* အမ်ားအက်ိဳးျပဳျခင္းျဖင့္ေပ်ာ္ရႊင္မွုရပါေစ...။ (မည္သူမဆို မွ်ေ၀ယူနိုင္ပါသည္- ေရႊအိမ္စည္)

ပင္မစာမ်က္ႏွာ

ဗဟုသုတ

ဘုရားသမိုင္း

တရားဒါန

ပညာေရး

က်န္းမာေရး

နည္းပညာ

ကဗ်ာမ်ား

စီးပြား/စီမံ

ဘေလာ့ပိုစ္မ်ား

ဟင္းခ်က္နည္း

ထူးျခားဆန္းျပား

mp3 သီခ်င္းမ်ား

ဟာသလြင္ၿပင္


စာမ်ားကို ျမန္မာ အကၡရာျဖင္႔ရွာေဖြရန

Monday, 30 June 2014

အလုပ္ေလွ်ာက္သူမ်ား သိေစခ်င္

 လူေတြကမ်ား၊ အလုပ္ေတြက ရွားလို႔ ညည္းသံေတြ ၾကားေနရပါတယ္။  ဒီၾကားထဲကပဲ အလုပ္ရသူေတြရ၊ မရသူေတြမရနဲ႔ အလုပ္ ေလွ်ာက္လႊာေတြ၊ ေခၚစာေတြ ပလူပ်ံေနတဲ့ ၾကားမွာ အလုပ္ရွာသူေတြအတြက္ သာမက မိဘေတြပါ ရင္ေမာၾကရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အလုပ္ေလွ်ာက္ရင္ ရတဲ့သူက ရ၊ မရတဲ့သူေတြက မရတာ ဘာေၾကာင့္လဲလို႔ ဆန္းစစ္ၾကည့္ဖို႔ လိုလာပါတယ္။ အလုပ္ ေလွ်ာက္လႊာေတြကို ဖတ္လိုက္ရရင္ ပညာအရည္အခ်င္း၊ ဆက္သြယ္ရန္ လိပ္စာ၊ လုပ္ငန္း အေတြ႕အႀကံဳ၊ ကၽြမ္းက်င္မႈ စိတ္ဝင္စားမႈေတြကိုပဲ ေဖာ္ျပထားတာေတြ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီ အခ်က္ေတြထက္ လိုအပ္တာေတြ ရွိပါေသးတယ္။ အင္တာဗ်ဴးတာေတြမွာ အေတြ႔အႀကံဳ မရွိလို႔ အေရြး မခံရတာေတြ၊ အဆင့္အတန္း ရွိရွိ အင္တာမဗ်ဴးတတ္သူေတြနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးတာကို ေၾကာက္တတ္သူေတြ ေတြ႔လို႔ကေတာ့ ရြာလည္ၿပီလို႔ ဆိုရလိမ့္မယ္။ ဒါကလည္း မဆန္းပါဘူး။ ပညာေရး ေလာကမွာ ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္တင့္ေအာင္ ဆိုၿပီး စာဆိုသာ ရွိတာ။ အစြမ္းအစ ထုတ္ျပရဲတဲ့၊ ထုတ္ျပႏိုင္တဲ့၊ ေဝဖန္ႏိုင္စြမ္း ရွိသူေတြကို ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္တဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ထြက္ေတြ မဟုတ္ေတာ့ ရြံ႕တြန္႔တြန္႔ ေၾကာက္ေတာက္ေတာက္ေတြပဲ ေတြ႕ေနရပါတယ္။

ဘြဲ႔ရၿပီဆိုရင္  (ေက်ာင္းၿပီးၿပီလို႔လည္း ေျပာတတ္ၾကတယ္) တကယ့္ ေလာကခြင္ထဲ ဝင္ဆန္႔ရဲေအာင္ အားထုတ္ၾကရေတာ့မယ္။ ေက်ာင္းသင္ ပညာေရးက ျပင္ပေလာကနဲ႔ အဆက္အစပ္ ကင္းေဝးေနရင္ ပိုဆိုးပါတယ္။ အလုပ္ေတြကို ရွာေပဦးေတာ့... ထမင္းထုပ္ႀကီးနဲ႔ ဆိုသလိုေပါ့။ ကိုယ့္ဘြဲ႔နဲ႔ ဘယ္လိုမွ မကိုက္တာမ်ဳိးေတြနဲ႔ ႀကံဳရလိမ့္မယ္။ အလုပ္က ကားေမာင္း၊ ေခၚထားေတာ့ ဘြဲ႔ရ၊ အလုပ္က ေစ်းေရာင္း၊ ေခၚထားေတာ့ ဘြဲ႔ရ ဆိုတာမ်ဳိးေတြလည္း ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ ေက်ာင္းမွာ မညံ့ပါဘူးလို႔ ေျပာရေလာက္ေအာင္ ေက်ာင္းစာေလာက္ ေတာ္တာကို လုပ္ငန္းခြင္ေတြက အသိအမွတ္ျပဳႏိုင္တဲ့ ပညာေရးမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ဖို႔ လိုတယ္။ ဆိုလိုခ်င္တာက လက္ေတြ႔ဘဝမွာ ျပန္ၿပီး အသံုးဝင္ႏိုင္တဲ့ ပညာေရးမ်ဳိးေတြနဲ႔ အေျခခိုင္ လာရမယ္။ ကဲ... အလုပ္ရွာေတာ့မယ္ ဆိုရင္ ဘယ္လို ျပင္ဆင္ထားသင့္သလဲ ဆိုတာ ၾကည့္ၾကရေအာင္။



၁။ ကိုယ့္ေလွ်ာက္လႊာ ေသခ်ာစြာစစ္ပါ

ကိုယ္ေရးထားတဲ့ ေလွ်ာက္လႊာကုိ ေသခ်ာစြာ ျပန္စစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ စာလံုးေပါင္း မမွားေအာင္ ဂ႐ုစိုက္ရမယ္။ ေလွ်ာက္လႊာ တစ္ေစာင္မွာ ပဲခူးၿမိဳ႕ကို ပဂိုးၿမိဳ႕လို႔ ေရးလာတယ္။ မႏၲေလးကို မန္းတာေလးလို႔ ေရးလာတာမ်ဳိးေတြကေတာ့ လံုးဝ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ ခုဆိုရင္ ပဲခူးတိုင္းလို႔ေတာင္ သံုးလို႔ မရေတာ့ဘူး။ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီးလို႔ ေျပာင္းသံုးရမယ္။ ဘြဲ႔ရတစ္ေယာက္က စာလံုးေပါင္းကတည္းက မွားေနၿပီ ဆိုရင္ ကုိယ့္ရဲ႕ အမွတ္ေတြ ေလ်ာ့သြားၿပီလို႔ သတ္မွတ္ရပါလိမ့္မယ္။ ပိုဆိုးတာ ရွိေသးတယ္။ ေက်ာက္တံတားၿမိဳ႕ ဆိုတာေပါ့။ ၿမိဳ႕နယ္မွန္း မသိ၊ ၿမိဳ႕မွန္း မသိတဲ့ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ေကာင္ကို အလုပ္ ဘယ္လို ခန္႔ရမလဲေတာ့ မသိဘူး။

၂။ အင္တာဗ်ဴးကို အခ်ိန္မီ ေရာက္ေအာင္လာ

ဒါကေတာ့ ေျပာေနက် စကားပါ။ သူ႔ဘက္က ၁၂ နာရီ ေခၚၿပီး ၂ နာရီအထိ ထိုင္ေစာင့္ခိုင္းတာက သူ႔အပိုင္း။ ကိုယ္က သူ႔အလုပ္ လိုခ်င္ရင္ေတာ့ စိတ္ရွည္စြာ ထိုင္ေစာင့္ေပါ့။ ၁၂ နာရီ ခ်ိန္းတာကို ကိုယ့္ဘက္က ေနာက္က်တာမ်ဳိးေတာ့ လံုးဝ မျဖစ္ပါေစနဲ႔။ သူတို႔ဘက္က အေၾကာင္းျပခ်က္ တစ္ခု ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ေစာလာခိုင္းရတယ္ ဆိုတာ အဲဒီ လုပ္ငန္းခြင္အေၾကာင္း၊ လူေတြအေၾကာင္း၊ ကိုယ္နဲ႔ အင္တာဗ်ဴး အတူေျဖမယ့္သူေတြ အေၾကာင္း စံုစမ္းလို႔ ရသလို ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ႏိုင္တာေတြလည္း ရွိႏိုင္ပါတယ္။

၃။ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ဝတ္ဆင္ခဲ့ပါ

လူတစ္ေယာက္ကို အဆံုးအျဖတ္ေပးရာမွာ အဝတ္အစား အသြင္အျပင္က အေရးႀကီးပါတယ္။ ဂ်င္းေဘာင္းဘီ၊ တီရွပ္နဲ႔ အလုပ္အင္တာဗ်ဴး ဘယ္ေတာ့မွ မသြားပါနဲ႔။ ေယာက်္ားျဖစ္ၿပီး နားဆြဲနဲ႔ သူေတြလည္း ခၽြတ္သြားသင့္ပါတယ္။ ေတာင္းမွာအကြပ္၊ လူမွာအဝတ္ ဆိုတဲ့ စကား ရွိပါတယ္။ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ေအာင္ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္း ဝတ္စားသြားသင့္ပါတယ္။

၄။ ကုိယ့္အလုပ္ဌာနအေၾကာင္း သိေအာင္ လုပ္ခဲ့ပါ

ကိုယ္ အလုပ္လာေလွ်ာက္တဲ့ ကုမၸဏီအေၾကာင္း၊ အလုပ္အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိေအာင္ ျပင္ဆင္ခဲ့ဖို႔ လိုပါတယ္။ အင္တာနက္နဲ႔ website ေတြမွာ ႀကိဳတင္ ေလ့လာလို႔ ရပါတယ္။ ကုမၸဏီနဲ႔ အလုပ္ရွင္ေတြက သူတို႔ အလုပ္အေၾကာင္း၊ ဌာနအေၾကာင္း သိတယ္ဆိုရင္ သေဘာက်တတ္ပါတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဂ်ာနယ္ထုတ္ေနတဲ့ တိုက္မွာ အလုပ္လာေလွ်ာက္သူက အဲဒီဂ်ာနယ္ တစ္ခါမွ မဖတ္ဖူးဘူး ဆိုတာေတာ့ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။  ဒီအလုပ္ကို ဘာေၾကာင့္ လုပ္ခ်င္ရတာလဲလို႔ ေမးလာရင္ သူတို႔ ကုမၸဏီအေၾကာင္း၊ အလုပ္အေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္လာတာေၾကာင့္ ေျပာႏိုင္ဆိုႏိုင္ေအာင္ ဖတ္မွတ္လာဖို႔ေတာ့ လိုလိမ့္မယ္။

၅။ အလုပ္သင္ ကာလ သတိထားၾက

ကုမၸဏီေတြက အစမ္းခန္႔တို႔ အလုပ္သင္တို႔ ဆိုၿပီး သတ္မွတ္ ကာလအတြင္း မႀကိဳက္ရင္ျဖဳတ္မယ္ ဆိုတဲ့မူေတြနဲ႔ အလုပ္ခန္႔တတ္ၾကတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္ကေန အကဲခတ္တဲ့ သေဘာေပါ့။ အလုပ္သင္ကာလ အစြမ္းအစ ထုတ္ျပႏိုင္ဖို႔ လိုတယ္။ အလုပ္ခြင္ကို ေစာစီးစြာ လာျခင္း၊ ျပန္ရင္လည္း ေနာက္က်မွ ျပန္တတ္ျခင္းေတြဟာ အမွတ္ေတြလို႔ သတ္မွတ္ထားရမယ္။ တာဝန္မေက်ျခင္း၊ ခိုင္းတဲ့အတိုင္း တိက်စြာ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ေပးႏိုင္ျခင္း၊ ကက္ကက္လန္ ျပန္ေအာ္တတ္ျခင္း၊ ဘာခိုင္းခိုင္း မလုပ္မီကတည္းက မျဖစ္ႏိုင္သည့္ဘက္ကို စေျပာတတ္ျခင္းေတြဟာ အစမ္းခန္႔ကာလမွာ ကတည္းက စာေမးပြဲ က်ေစႏိုင္တဲ့ အခ်က္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

၆။ ရာထူးကို မေရြးပါႏွင့္

အခ်ဳိ႕ကုမၸဏီေတြမွာ ဘယ္ရာထူးအတြက္ ဆိုၿပီး အလုပ္ေခၚေပမဲ့ တန္းၿပီး ခန္႔ခ်င္မွခန္႔ပါတယ္။  အခ်ဳိ႕ကလည္း ကိုယ့္  CV  ကိုၾကည့္ၿပီး သင့္ေလ်ာ္တဲ့ ေနရာကို ပို႔ေပးထားတတ္ပါတယ္။ သူတို႔ ခ်ေပးထားတဲ့ ေနရာမွာပဲ အေကာင္းဆံုး လုပ္ေပးလိုက္ပါ။ ကုမၸဏီရဲ႕ တာဝန္ အရွိဆံုးသူ စီမံတာကို နာခံလိုက္ပါ။ ေနာက္ပိုင္း ကိုယ့္အရည္အခ်င္းအလိုက္ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ေနရာကို ေရာက္ေအာင္ လုပ္ယူႏိုင္ပါတယ္။ ဇြဲရွိဖို႔ လိုပါတယ္။

၇။ ကိုယ္စြမ္းေဆာင္ႏိုင္တာေတြကို သိေအာင္ ေျပာပါ

ေက်ာင္းမွာ၊ ယခင္ အလုပ္မွာ၊ လုပ္အားေပးလုပ္စဥ္က ဘာေတြ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့တယ္၊ ဘာေတြ လုပ္ျပႏိုင္ခဲ့တယ္ ဆိုတာေတြကို ေလွ်ာက္လႊာမွာ ျဖစ္ေစ၊ အင္တာဗ်ဴးမွာ ျဖစ္ေစ... အခြင့္အေရးရရင္ ရသလို ေျပာျပဖို႔ မေမ့ပါနဲ႔။  ကိုယ့္အေၾကာင္း သူတို႔ ေကာင္းေကာင္း သိေအာင္ လုပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။

၈။ ေမးစရာရွိသလားလို႔ အေမးခံရရင္

အင္တာဗ်ဴးၿပီးခါနီးရင္ မရွင္းတာ ရွိသလား၊ ဘာေမးစရာ ရွိေသးသလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ဳိးနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရရင္ အေရးႀကီးပါတယ္။ ေၾကာက္ၿပီးေတာ့ မေမးရဲရင္ မဆိုင္ရဲနဲ႔ ထေျပးရင္ အမွတ္ ေလွ်ာ့တတ္ပါတယ္။ အလုပ္ရရင္ ကိုယ္ကဘာေတြ လုပ္ေပးရမွာလဲ၊ ဘာေတြ တာဝန္ယူရမွာလဲ ဆိုတာမ်ဳိးေတြကို ရဲဝံ့စြာ ျပန္ေမးႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ လစာ ဘယ္ေလာက္ ရမွာလဲ။ တစ္ပတ္ ဘယ္ႏွရက္ နားရမွာလဲဆိုတာေတြ ျပန္မေမးမိေအာင္ သတိထားပါ။

၉။ စကားေျပာတာ သတိထားပါ

စကားေျပာတာဆိုတာ အေရးႀကီးပါတယ္။ မေျပာခင္ စဥ္းစားပါ။ မစဥ္းစား မဆင္ျခင္ဘဲ လႊတ္ခနဲ ေျပာတတ္တာမ်ဳိးကို ေရွာင္ပါ။ ယခင္ အလုပ္အေၾကာင္း၊ အလုပ္ရွင္အေၾကာင္း မေကာင္း မေျပာမိေအာင္ သတိထားပါ။ အဲဒါ အလုပ္နဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။ ေမးတာကို ေျဖပါ။ မေမးတာေတြ ေလွ်ာက္မေျဖမိပါေစနဲ႔။

၁၀။ ယဥ္ေက်းေအာင္ ႀကိဳးစားပါ

အထက္က အခ်က္နဲ႔ မတူဘူး။ အေပၚမွာ ေျပာခဲ့တာက စဥ္းစား ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီး ေျပာတတ္ဖို႔။ ယခု ေျပာခ်င္တာက ယဥ္ေက်းဖို႔။ အိမ္မွာလည္း ဒီအတိုင္းပဲ ေျပာတတ္တယ္ ဆိုၿပီး လုပ္လို႔ မရဘူး။ ခုဟာက လုပ္ငန္းခြင္ကို ဝင္ေတာ့မွာ။ ဒီေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈကို သိၿပီး၊ ယဥ္ေက်းမႈ ရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္လို ေျပာဆို ဆက္ဆံတတ္ရေတာ့မယ္။

ညိဳမီမီထြန္း
By Smart News Originally posted 12/05/2012 12:03PM

0 comments:

Post a Comment

.•°*”˜˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙အေၾကာင္းအမ်ိဳးေၾကာင့္ဆက္သြယ္လိုလွ်င္.•°*”˜˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙

foxyform