ႏွစ္ဆယ့္ေလးနာရီ အေတာအတြင္း သင္ဘာေတြ ၿပီးစီးေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မလဲဆိုတာ သင့္ရဲ႕စိတ္လႈံ႕ေဆာ္မႈ၊ သင့္ရဲ႕စြမ္းအား၊ သင့္ရဲ႕ ကၽြမ္းက်င္မႈ၊ သင့္ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္စြမ္းနဲ႔ အျခားအရင္းအျမစ္ ေတြေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။ အခ်ိန္ရဲ႕ ေတာင္းဆိုမႈေတြ ရွိေနတာေၾကာင့္ သင့္အခ်ိန္ကို သင္ဘယ္လို ေဆာင္ရြက္မလဲဆိုတာ စဥ္းစားဖို႔နဲ႔ ပိုမိုထိေရာက္တဲ့ အခ်ိန္စီမံခန္႔ခြဲမႈ နည္းဗ်ဴဟာေတြကို ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ႏိုင္ဖုိ႔ အခ်ိန္စီမံ ခန္႔ခြဲမႈ (Time management )က အကူအညီ ေပးပါလိမ့္မယ္။ အခ်ိန္ကို စီမံခန္႔ခြဲတာဟာ သင္အလုပ္ လုပ္တဲ့အခါ ပိုၿပီး ခက္ခဲပင္ပန္း ၾကာရွည္ေအာင္ သင့္ကို လုပ္ေဆာင္တဲ့ နည္းလမ္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္းသင့္ရဲ႕ အလုပ္မ်ား ပိုမိုၿပီး လြယ္လြယ္ကူကူ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ၿပီးစီးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔၊ သင္အလုပ္လုပ္တဲ့အခါ ပိုၿပီး စမတ္က်က် ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ ကူညီေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အခ်ိန္စီမံခန္႔ခြဲမႈရဲ႕ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ား (Benefits of Time Management)
တကယ္လို႔ သင့္အခ်ိန္ေတြကို ပိုမိထိေရာက္စြာ စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္မယ္ဆိုရင္ နည္းလမ္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ခ်ီးက်ဴးခံရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သင့္ဌာနမွာ သင္ဟာ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္တဲ့အခါ ပိုမိုကၽြမ္းက်င္လာၿပီး သင့္ကုမၸဏီ/အဖြဲ႕အစည္းကို ဒီထက္ပိေကာင္းေအာင္ ပံ့ပိုးေပးႏုိင္စြမ္း ရွိလာမွာပါ။ သင္ဟာ ဦးေဆာင္သူ (Leader) တစ္ဦးအေနနဲ႔ အလြန္အေရးႀကီးၿပီး ပိုမိသိသာ ထင္ရွားတဲ့ အခန္းက႑မွာႀကီးမားတဲ့ ေအာင္ျမင္မႈေတြကို ရရွိလာပါလိမ့္မယ္။ ပိုမိုၿပီး က်န္းမာသြက္လက္ ဖ်တ္လတ္လာကာ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ စ်ာန္ဝင္စားမႈေတြနဲ႔ လုပ္ေဆာင္လာႏိုင္မွာကို မိမိကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် သိရွိခံစားလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ထိေရာက္မႈရွိေသာ အခ်ိန္စီမံခန္႔ခြဲမႈအတြက္ အတားအဆီးမ်ား(Obstacles to Effective Time Management)
ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အခ်ိန္ေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္ စီမံခန္႔ခြဲဖုိ႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ အခက္အခဲမ်ားစြာ ရပါတယ္။ အဲဒီအထဲကေန ျဖစ္ေနက် အခ်က္ေတြကို စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါစို႔။
မသဲကြဲမေရရာေသာ ဦးတည္ခ်က္မ်ာခ်မွတ္ျခင္း
မ်က္စိကိုမွိတ္ၿပီး ပစ္မွတ္ကုိ ထေအာင္ပစ္ဖုိ႔ ခဲယဥ္းသလို သင္ဘာကို ၿပီးစေအာင္ လုပ္ေဆာင္ခ်င္တာလဲဆိုတာ တိတက်က် ကြဲကြဲျပားျပား ေရေရရာရာ မသိတဲ့အခါ အလုပ္တစ္ခုခုကို ၿပီးစီးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ ခက္ခဲပါမယ္။
စီစဥ္မႈညံ့ဖ်င္းျခင္း
သင့္ရဲ႕စားပြဲဟာ အရမ္း႐ႈပ္ပြေနတဲ့အခါ စီစဥ္မႈညံ့ဖ်င္းလို႔ ပရမ္းပတာ ျဖစ္ေနတာကို အလြယ္တကူ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း သင့္လုပ္ငန္းမ်ား ၿပီးစီးေအာင္ စနစ္တက် ေဆာင္ရြက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ တစ္ခါတေလ ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် ဆင္ျခင္သံုးသပ္ၿပီး သင့္ကိုယ္သင္ ေမးျမန္းရပါမယ္။
ျငင္းဆန္ႏိုင္စြမ္းမရွိျခင္း
အျခားသူမ်ား အကူအညီ လိုတဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးဟာ အကူအညီကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေပးလိုၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ႀကိဳတင္ စီစဥ္ထားတဲ့ အထဲမွာ မပါတာကို ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ တျခားဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္စရာေတြရဲ႕ အခ်ိန္ထဲက ဖဲ့ေပးလိုက္ရသလို ျဖစ္သြား ႏိုင္ပါတယ္။
အေႏွာင့္အယွက္မ်ား
အမွန္တကယ္ အေရးႀကီးတဲ့အေၾကာင္း ကိစၥမ်ားၿပီးစီးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနခ်ိန္မွာ တယ္လီဖုန္း ျမည္လာတာေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီဖုန္းေခၚဆိုမႈေတြဟာ သင္လက္ရွိ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြကေန သင့္ကို ဆြဲေခၚသြား႐ံုမက တစ္ခါတေလမွာ သင့္အလုပ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စိတ္ကူးအေတြးမွ်င္ေတြကိုလည္း အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစၿပီး သင္ဘာေတြ လုပ္ေဆာင္ေနသလဲ ဆိုတာကိုေတာင္ ေျခရာျပန္ေကာက္ဖုိ႔ မလြယ္ကူပါဘူး။
ပိုမိုမ်ားျပားေသာ အေႏွာင့္အယွက္မ်ား
ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးဟာ အျခားသူေတြဆီ အလည္အပတ္ သြားရတာကို ႏွစ္သက္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း မသင့္ေတာ္တဲ့အခ်ိန္မွာ စကားစျမည္ ေျပာဆိုေနတာဟာ အခ်ိန္ကို ျဖဳန္းတီးရာေရာက္ၿပီး စကားေျပာဆိုေနတာကို ခ်က္ခ်င္းရပ္တန္႔ကာ ေဆာင္ရြက္စရာ ရွိတာေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဆာင္ရြက္ရပါမယ္။
အလုပ္မလုပ္ေသာ ကာလအပိုင္းအျခား
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အလုပ္မ်ားေနတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ထင္တတ္ၾကပါတယ္။ အမွန္တကယ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာမွမလုပ္တဲ့ အခ်ိန္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ေတြကို အသိအမွတ္ျပဳၿပီး အသံုးခ်မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဝီရိယစိုက္ထုတ္မႈမွာ ေကာင္းက်ဳိး သက္ေရာက္မႈေတြ ရရွိႏိုင္ပါတယ္။
တစ္ခ်ိန္တည္း အလုပ္မ်ားစြာ ေဆာင္ရြက္ျခင္း
ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြရဲ႕ အမ်ားစုဟာ ပံုမွန္ေဆာင္ရြက္ရတဲ့ အလုပ္ေတြ မဟုတ္ပါ။ အေသးစိတ္ အာ႐ံုစူးစိုက္ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ အမ်ဳိးအစားကြဲျပားမ်ားျပားတဲ့ အလုပ္ေတြကို လုပ္ဖုိ႔ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႀကိဳးစားတဲ့အခါ အလုပ္တစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ ရလဒ္ကို ထိခိုက္ႏိုင္ပါတယ္။
စိတ္ဖိစီးမႈနဲ႔ ပင္ပန္းႏြမ္းလ်မႈ
လူတုိင္းဟာ စိတ္ဖိစီးမႈကို မၾကာခဏ ေတြ႕ႀကံဳရပါတယ္။ တစ္ခါတေလမွာ စိတ္ဖိစီးမႈ အတိုင္းအတာတစ္ခုအေပၚ နည္းနည္းေလး ပိုေကာင္းေအာင္ အမွန္တကယ္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။ တျခာတစ္ဖက္က ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ အရမ္းမ်ားလာရင္ အလုပ္ကို ထိခိုက္ေစၿပီး စိတ္ေထာင္းကိုယ္ေက် ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမႈကို ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းတာဟာ အခ်ိန္စီမံခန္႔ခြဲမႈရဲ႕ အေရးပါတဲ့ အစိတ္အပိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ခ်ိန္လံုး အလုပ္လုပ္ၿပီး အနားမယူျခင္း
ေအာင္ျမင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာအလုပ္နဲ႔ အနားယူခ်ိန္ကို ဘယ္လို ခ်ိန္ညႇိရမလဲဆိုတာ သိၾကပါတယ္။ အလုပ္က သင့္ဘဝကို အႏိုင္ယူသြားတဲ့ အခါ သင့္အေနနဲ႔ သင့္ခႏၶာကိုယ္ကို ျပန္လည္ တက္ႂကြေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္ဖို႔ အခ်ိန္နည္းနည္းေလးေတာင္ မေပးႏိုင္႐ံုသာမက ဘဝမွာ အမွန္တကယ္ အေရးပါတဲ့ မိသားစုနဲ႔ အေပါင္းအသင္းေတြလို အရာေတြကိုေတာင္ စြန္႔လႊတ္ဆံုး႐ႈံးရတတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ အတားအဆီးေတြဟာ ေက်ာ္လႊားလို႔ မရႏုိင္ပါဘူး။ တစ္ခါတေလ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ အခက္အခဲဆံုး အရာကေတာ့ ဒီအတားအဆီးေတြ တည္ရွိၿပီး အဲဒီအတားအဆီးေတြက သင့္ရဲ႕ အခ်ိန္စီမံခန္႔ခြဲႏုိင္စြမ္းကို အက်ဳိးသက္ေရာက္ေစေၾကာင္း ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အတားအဆီးေတြကို သင္ေဖာ္ထုတ္ၿပီးတဲ့အခါ အဲဒါေတြကုိ ေက်ာ္လႊားဖို႔ စတင္ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ၿပီျဖစ္ပါတယ္။ အတားအဆီးေတြကို ေက်ာ္လႊားဖို႔နည္းဗ်ဴဟာ အခ်ဳိ႕ကို ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား
ခ်မွတ္ပါသင့္အခ်ိန္ကို စီမံခန္႔ခြဲရာမွာ ပထမဦးဆံုး သင္အသံုးျပဳႏုိင္တဲ့ အေရးႀကီးဆံုး နည္းဗ်ဴဟာကေတာ့ သင့္အတြက္ ၾကည္လင္ ျပတ္သားတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားကို ခ်မွတ္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေဆာင္သူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ သင္႐ံုးခ်ိန္မွာ အလုပ္တာဝန္မ်ားစြာကို ၿပီးစီး ေစခ်င္ပါမယ္။ သင့္အတြက္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္တဲ့ အေကာင္းဆံုး လုပ္ေဆာင္မႈကေတာ့ အဲဒီရည္ရြယ္ခ်က္က ဘာေတြလဲဆိုတာ ဆံုးျဖတ္ရမွာ ျဖစ္ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈေတြဆီကို သင့္ႀကိဳးပမ္းမႈေတြက အၿမဲတမ္း ဦးတည္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အုန္းဝမ္(ရန္ကုန္တကၠသိုလ္)
By Opportunity Journal Originally posted 04/10/2011 12:52PM
0 comments:
Post a Comment