စာမ်ားကို ျမန္မာ အကၡရာျဖင္႔ရွာေဖြရန္* အမ်ားအက်ိဳးျပဳျခင္းျဖင့္ေပ်ာ္ရႊင္မွုရပါေစ...။ (မည္သူမဆို မွ်ေ၀ယူနိုင္ပါသည္- ေရႊအိမ္စည္)

ပင္မစာမ်က္ႏွာ

ဗဟုသုတ

ဘုရားသမိုင္း

တရားဒါန

ပညာေရး

က်န္းမာေရး

နည္းပညာ

ကဗ်ာမ်ား

စီးပြား/စီမံ

ဘေလာ့ပိုစ္မ်ား

ဟင္းခ်က္နည္း

ထူးျခားဆန္းျပား

mp3 သီခ်င္းမ်ား

ဟာသလြင္ၿပင္


စာမ်ားကို ျမန္မာ အကၡရာျဖင္႔ရွာေဖြရန

Monday, 30 June 2014

ပင္လယ္ထဲကို ေရာက္ေနလား ( You will be in the middle of the ocean! )

ပင္လယ္ထဲကို ေရာက္ေနလား ( You will be in the middle of the ocean! )

(၁) စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားရဲ႕ သက္ဆိုင္ရာ HR Plan မ်ားကို HR မန္ေနဂ်ာမ်ား အေနနဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ၾကတဲ့ ေနရာမွာ သက္ဆိုင္ရာကုမၸဏီ အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ Vision, Mission, Strategy ေတြ ခိုင္မာတိက် ေသခ်ာမႈဟာ မ်ားစြာ အေရးပါလွပါတယ္။ ဥပမာ HR ဌာနက HR Activities ေတြ၊ စြမ္းေဆာင္ရည္ HR Performance ေတြ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းေကာင္း ကုမၸဏီအေနနဲ႔ တိက်တဲ့ Vision, Mission, Strategy ေတြမရွိရင္ အခ်ည္းႏွီးျဖစ္သလို၊ Vision, Mission, Strategy ေတြက ဘယ္ေလာက္ပဲ ေကာင္းေန၊ ၫြန္႔ေနေအာင္ ျပ႒ာန္းထားထား သက္ဆိုင္ရာ HR Plan က လုိက္ေလ်ာညီေထြ လိုက္ပါ မေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ရင္လည္း အခ်ည္းႏွီး ျဖစ္တတ္ပါတယ္။

(၂) အထူးသျဖင့္ စာေရးသူတို႔ ျပည္တြင္းကုမၸဏီ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေရရွည္ long term plan ခ်မွတ္မႈမွာ မ်ားစြာအားနည္းေလ့ ရွိၾကၿပီး မ်ားေသာအားျဖင့္ ေရတို short term Plan မ်ားနဲ႔ အေျခအေန အခ်ိန္အခါအရ အလုပ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနၾကရတာ မ်ားပါတယ္။ ေနာက္ ကိုယ့္ကုမၸဏီရဲ႕ အေျခအေနက ေကာင္းၿပီး အတန္အသင့္ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့အခါ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဟုတ္လွၿပီထင္ၿပီး ဘာမွ သိပ္ထူးထူးေထြေထြ ဆက္အားမထုတ္ေတာ့ပဲ သက္ေတာင့္သက္သာ Comfort Zone ထဲမွာ ေနေနေလ့ ရွိပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ေရွ႕ဆက္ မကူးခတ္ေတာ့ပဲ ေမ်ာေနလိုက္တာဟာ ပင္လယ္ရဲ႕ အလယ္ (Middle of the Ocean) ကို ေရာက္ေနတတ္ပါတယ္။

ဒီလုိဆိုရင္ေတာ့ ဆက္မကူးခတ္ ေတာ့တာနဲ႔ ျမႇပ္ေတာ့မွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ကုိယ့္လုပ္ငန္း နယ္ပယ္  Industry ထဲကို ၿပိဳင္ဘက္အသစ္ေတြ အင္နဲ႔အားနဲ႔ အလံုးအရင္း ဝင္ေရာက္လာတဲ့အခါ ခုနကလို Comfort Zone ထဲမွာ ေမ်ာေနၾကတဲ့ ကုမၸဏီေတြ အႀကီးအက်ယ္ ဒုကၡေရာက္ၾက ေတာ့တာပဲ။  ဒါေၾကာင့္မို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ပင္လယ္ထဲကို ေရာက္ေနတာလား အေသအခ်ာ ဂ႐ုတစိုက္ဆန္းစစ္ၿပီး တိက်တဲ့ Vision, Mission, Strategy ေတြနဲ႔ long term plan ကို အခ်ိန္ျပည့္ အားထုတ္ေရးဆြဲ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနၾကရပါမယ္။ ကဲ ဒီေတာ့ Strategy (မဟာဗ်ဴဟာ) ဆိုတာ ဘာလဲလို႔ ေျပာစရာ ရွိလာပါတယ္။ စာေရးသူတို႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ Strategy, Strategy ဆိုၿပီး က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ေျပာေနၾကေပမယ့္ တကယ့္တကယ္ Strategy ကို တိတိက်က် ေျပာပါဆိုရင္ အင္း၊ အဲ ျဖစ္ကုန္ၾကတာ မ်ားပါတယ္။

Strategy ဆိုင္ရာ ကမာၻေက်ာ္ ဂု႐ုႀကီး Sharon M. Oster ကေတာ့ Strategy ဆိုတာကို “ A strategy is a commitment to undertake one set of actions rather than another ” ဆိုၿပီး လြယ္လြယ္ကူကူ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခဲ့ပါတယ္။ ဆိုလုိတာက - “ မဟာဗ်ဴဟာ ဆိုတာ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ ကိစၥရပ္မ်ားကို တိတိက်က် ပိုင္းျဖတ္ေရြးခ်ယ္ျခင္း ” လို႔ ဆိုပါတယ္။ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းတစ္ခု အေနနဲ႔ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ၎ရဲ႕ Strategy ကို မေရြးခ်ယ္ခင္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕ လက္ရွိအေျခအေန (Current Position and Condition) ကို သိရွိဖို႔အတြက္ SWOT Analysis ျပဳလုပ္ရပါတယ္။ SWOT Analysis ဆိုတာက ကိုယ့္ကုမၸဏီရဲ႕ လက္ရွိအားသာခ်က္ (Strateghts)၊ အားနည္းခ်က္ (Weaknesses)၊ အခြင့္အလမ္း (Opportunities)၊ ဆံုး႐ံႈးရန္ အလားအလာရွိမႈ (Threats) စတာေတြကို ေလ့လာ ဆန္းစစ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

၎ေလးခ်က္ ထဲမွာမွ Strengths နဲ႔ Weaknesses ေတြဟာ ကိုယ့္ကုမၸဏီရဲ႕ အတြင္းပိုင္း (Internal) နဲ႔ သက္ဆိုင္ၿပီး Opportunities နဲ႔ Threats ေတြကေတာ့ ျပင္ပပတ္ဝန္းက်င္ (External Environment) နဲ႔ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ SWOT နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သက္ဆိုင္ရာ မန္ေနဂ်ာမ်ားရဲ႕ အဓိကတာဝန္ကေတာ့ ေဖာ္ျပပါ ပံုအတိုင္း မိမိတို႔ရဲ႕ အားသာခ်က္ (strengths) မ်ားက ေပၚေပါက္လာမယ့္ အခြင့္အလမ္း (opportunities) ေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုကိုက္ညီေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ (weaknesses) ေတြကိုေတာ့ Threats ေတြနဲ႔ မေတြ႕ဆံုေအာင္ စီမံခန္႔ခြဲရပါမယ္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ ျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕အားနည္းခ်က္ (Weaknesses) ေတြကို အားသာခ်က္ (Strengths) ေတြျဖစ္လာေအာင္  စီမံေဆာင္ရြက္ရင္း ကိုယ္နဲ႔သင့္ေလ်ာ္တဲ့ မဟာဗ်ဴဟာ (Strategy) ေတြကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ သြားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Strategy (မဟာဗ်ဴဟာ) ဆိုတာက ေယဘုယ်အားျဖင့္ ကိုယ့္အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ (target objectives) ေတြကို ရရွိေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ နည္းလမ္းေတြကို ဆုိလိုတာပါ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ Strategy ဆိုတာ ကိုယ့္အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ေရွ႕ဆက္သြားမယ့္ ကစားကြက္ (Game Plan) ျဖစ္ပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အဲဒီ Game Plan မွာ
(၁) ကိုယ့္ Customer ေတြ စိတ္ေက်နပ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ (Pleasing Customers)
(၂) ကိုယ့္ကုမၸဏီက ဘာေတြ လုပ္ေဆာင္ရမလဲ။ (Conducting Operations)
(၃)  ေရရွည္ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ အားသာခ်က္ ရေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ (Building a sustainable competitive advantage) စတာေတြ ပါဝင္ပါတယ္။

Strategy ေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ႀကိဳတင္စီမံကိန္း ေရးဆြဲထားတဲ့ Planed Approach ေတြ ျဖစ္ၾကေပမယ့္။ တစ္ခါတေလမွာ ႐ုတ္တရက္ ေပၚေပါက္လာတဲ့ အေျခအေနေတြေၾကာင့္ ႐ုတ္တရက္ ေရးဆြဲရတဲ့ Emergent Strategy ေတြလည္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ရဲ႕ Strategy ေတြကို ေျပာင္းလဲ ေပၚေပါက္လာတဲ့ အေျခအေနေတြနဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြ Flexible ျဖစ္ျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳတင္ ေရးဆြဲထားတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခါ မဟာဗ်ဴဟာ (Strategy) လို႔ ဆိုတဲ့ေနရာမွာလည္း ေဖာ္ျပပါပံုအတိုင္း Business Strategy (စီးပြားေရး တစ္ရပ္လံုး၏ မဟာဗ်ဴဟာ)၊ Functional Strategy (လုပ္ငန္းတစ္ခု ခ်င္းစီ၏ မဟာဗ်ဴဟာ)၊ Operating Strategy (လုပ္ငန္းလည္ပတ္ လုပ္ေဆာင္ေရး မဟာဗ်ဴဟာ) မ်ားဆိုၿပီး မဟာဗ်ဴဟာ အဆင့္ဆင့္ ရွိပါေသးတယ္။

သို႔ျဖစ္၍ အဖြဲ႕အစည္း၏ မဟာဗ်ဴဟာမ်ား အဆင့္ဆင့္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု အေပၚေအာက္ (Vertical Fit) ျဖစ္ၿပီး အံဝင္ခြင္က် ျဖစ္ေနဖို႔လိုသလို၊ အဆင့္တူ ေဘးတိုက္အခ်င္းခ်င္း (ဥပမာ Marketing Department ၏ မဟာဗ်ဴဟာ) လည္း (Horizontal Fit) ျဖစ္ၿပီး အံဝင္ခြင္က် ျဖစ္ေနမွသာ - ဆိုသည့္ Synergy Effect ရၿပီး Strategy မ်ား လက္ေတြ႕ထေျမာက္ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကဲ မိတ္ေဆြ သင့္အဖြဲ႕အစည္းက ပင္လယ္ထဲကို ေရာက္ေနၿပီလား။  နစ္ျမဳပ္မသြားေအာင္ အသင့္ေလ်ာ္ဆံုး Strategy မ်ားနဲ႔ ကူးခတ္လိုက္ၾကပါစို႔။
Ref: Exploring Corporate Strategy (Seventh Edition)
By: Gerry Johnson
      Kevan Scholes
      Richard Whittington
      ISBN - 978 - 81 - 317 - 1925 - 1

By HR Journal 14 February, 2011 - 13:37
http://news.yatanarpon.com.mm/news/article-6120

0 comments:

Post a Comment

.•°*”˜˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙အေၾကာင္းအမ်ိဳးေၾကာင့္ဆက္သြယ္လိုလွ်င္.•°*”˜˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙

foxyform