စာမ်ားကို ျမန္မာ အကၡရာျဖင္႔ရွာေဖြရန္* အမ်ားအက်ိဳးျပဳျခင္းျဖင့္ေပ်ာ္ရႊင္မွုရပါေစ...။ (မည္သူမဆို မွ်ေ၀ယူနိုင္ပါသည္- ေရႊအိမ္စည္)

ပင္မစာမ်က္ႏွာ

ဗဟုသုတ

ဘုရားသမိုင္း

တရားဒါန

ပညာေရး

က်န္းမာေရး

နည္းပညာ

ကဗ်ာမ်ား

စီးပြား/စီမံ

ဘေလာ့ပိုစ္မ်ား

ဟင္းခ်က္နည္း

ထူးျခားဆန္းျပား

mp3 သီခ်င္းမ်ား

ဟာသလြင္ၿပင္


စာမ်ားကို ျမန္မာ အကၡရာျဖင္႔ရွာေဖြရန

Monday, 30 June 2014

မန္ေနဂ်ာနဲ႔ သူ႔့ရဲ႕အလုပ္

မန္ေနဂ်ာနဲ႔ သူ႔့ရဲ႕အလုပ္
မန္ေနဂ်ာနဲ႔ သူ႔ရဲ႕အလုပ္ကို ထပ္ေျပာရရင္ မန္ေနဂ်ာ ဘဝကိုရရွိဖို႔ “ရာထူးဝင္တဲ့အခ်ိန္” (လုပ္ငန္းခြင္ အတြင္းပိုင္းမွာပဲရွိၿပီး ရာထူးအဆင့္ တက္ဖို႔အတြက္ ဌာနတြင္း ရာထူးဝင္ၾကတာကို မေျပာဘဲ)ျပင္ပေလာကကေန ရာထူးဝင္ၾကရာမွာ မန္ေနဂ်ာေလာင္းေတြ သတိထားရမွာေတြနဲ႔ ရာထူးလက္ဝယ္ရွိၿပီး သားမန္ေနဂ်ာအေနနဲ႔ အျခားဌာန၊ အျခားေဒသကို ေျပာင္းေရႊ႕သြားရမယ့္ အခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕ေနရာမွာ ရာထူး လက္ခံမယ့္သူကို “အလုပ္လႊဲခ်ိန္" မွာ သတိထားရမယ့္ ကိစၥေတြကို ေျပာခ်င္တာပါ။ မန္ေနဂ်ာအျဖစ္ အရာထူးအသစ္ကို လက္ခံေတာ့မယ္ဆိုရင္ (ဌာနအတြင္း ရာထူးတိုးတာ မဟုတ္ဘဲ အျပင္က ဝင္လာတာဆိုရင္) အလုပ္တာဝန္ကို လႊဲေျပာင္း မယူခင္ကတည္းက လစာကိစၥေတြကို ပိုင္ရွင္၊ ဒါမွမဟုတ္ တာဝန္ရွိသူနဲ႔ ရွင္းရွင္းျပတ္ျပတ္ ေဆြးေႏြးသင့္တယ္။ လစာကို အတိုးအေလွ်ာ့ လုပ္ႏိုင္ေအာင္လည္း စဥ္းစားထားသင့္တယ္။ ကိုယ္က တာဝန္ လႊဲေပးရေတာ့မယ္ဆိုရင္ တာဝန္မလႊဲေပးခင္ ကတည္းက ကိုယ့္လုပ္ငန္း အားလံုးကို စာရင္းျပဳစု ထားသင့္ပါတယ္။ အေရးႀကီးတာေတြကို ကိုယ္တိုင္ျပဳစုၿပီး သာမန္ကိစၥ၊ အေရးမႀကီးတဲ့ ကိစၥေတြဆိုရင္ေတာ့ တာဝန္ယူႏုိင္မယ့္လူကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး လုပ္ခိုင္းတာနဲ႔ အဆင္ေျပပါတယ္။ ကိုယ္လုပ္လုပ္၊ ဘယ္သူပဲလုပ္လုပ္ အေရးမႀကီးဘူး။ တာဝန္ၿပီးဖို႔သာ အဓိကဆိုတဲ့ သာမန္အလုပ္ေတြကို ကိုယ္တိုင္ လုပ္မေနပါနဲ႔။ အေရးႀကီးတာက ကိုယ္က တာဝန္လႊဲေပးခဲ့ၿပီးမွ ေနာက္လူက မရွင္းလင္းတာေၾကာင့္ ဖုန္းနဲ႔ ခဏခဏ ေမးေနရတာ၊ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္သြားၿပီး ရွင္းေနရတာမ်ိဳးဟာ အႀကိမ္အေရအတြက္ မ်ားလာရင္ မေကာင္းပါဘူး။ ဒါဟာ အင္မတန္ သိကၡာက်စရာကိစၥ၊ ရွက္စရာကိစၥအျဖစ္ နားလည္ထားဖို႔ လိုပါတယ္။

ထိထိေရာက္ေရာက္ တာဝန္လႊဲေပးတာဟာ တာဝန္လႊဲေပးလိုက္တဲ့ မန္ေနဂ်ာရဲ႕အရည္အခ်င္းကို ေဖာ္ျပရာေရာက္ပါတယ္။ စနစ္မက်တဲ့၊ ဖ႐ိုဖရဲျဖစ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြ၊ အထူးသျဖင့္ ႂကြက္ဖြထားတဲ့ အမိႈက္ပံုလို ျဖစ္ေနတဲ့ အလုပ္မ်ိဳးေတြကို လႊဲေျပာင္းလက္ခံရမယ့္ ေနာက္လူဟာ ဓမၼတာပဲ၊ စိတ္ညစ္ရမွာ ေသခ်ာတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕အရည္အခ်င္းမဲ့မႈကို လႊဲေပးလိုက္တဲ့ အလုပ္ေတြက ေဖာ္ျပေနတတ္တယ္။ တာဝန္လႊဲေပးခဲ့တဲ့ မန္ေနဂ်ာဟာ ေနာက္ေရာက္လာမယ့္ မန္ေနဂ်ာကို ကိုယ့္အလုပ္ဌာနက လူေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ သာမန္ကလြဲၿပီး ႏိႈက္ႏိႈက္ခၽြတ္ခၽြတ္ မိတ္ဆက္မေပးပါနဲ႔။ ကိုယ္က သမာသမတ္က်စြာ အလုပ္မွာ ခိုကပ္သူ၊ ပ်င္းရိၿပီး မတက္ႂကြသူ၊ ခြင့္ခဏခဏယူသူ အဲဒီလိုသူမ်ိဳးေတြကို မိတ္ဆက္ေပးရတာ မေကာင္းပါဘူး။ ကိုယ္နဲ႔အဆင္မေျပလို႔ ေခ်ာက္ခ်ခဲ့တာလို႔ ထင္သြားတတ္တယ္။ သူ႔ေဘးမွာ ဝန္းရံလာမယ့္လူေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ေနာက္ေရာက္လာမယ့္ မန္ေနဂ်ာဟာ သူ႔ဘာသာသူ သိသြားတာ ေကာင္းပါတယ္။ လူေတာ္လူေရွာ္၊ လူဖ်င္း၊ လူပ်င္းေတြကို လုပ္ငန္းခြင္မွာ ထိေတြ႔ဆက္ဆံလုပ္ကိုင္ရင္း အလုပ္ကို လႊဲေျပာင္းယူသြားတဲ့ လူကိုယ္တိုင္ လက္ေတြ႔ဘဝမွာ သိသြားတာ ေကာင္းပါတယ္။ ကိုယ္သတိထားရမွာက ထက္ျမက္တဲ့၊ ေတာ္တည့္မွန္ကန္တဲ့ မန္ေနဂ်ာေကာင္း တစ္ေယာက္ဟာ လုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကို ေနာက္လူကို လႊဲေပးရာမွာ အ႐ႈပ္အေထြး၊ အမွားအယြင္း ကင္းစြာ လႊဲေျပာင္းေပးႏုိင္တဲ့သူ ျဖစ္ဖို႔လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို မေမ့မေလ်ာ့ ႏွလံုးသြင္းသင့္တယ္။ ကိုယ္ဟာ ဘယ္လိုလူလဲဆိုတာ အဲဒီမွာ အမွတ္ေပး ခံရတတ္တယ္။ မန္ေနဂ်ာေကာင္း တစ္ေယာက္ တာဝန္တစ္ခုကို လက္ခံတာ၊ ကိုယ့္တာဝန္ကို တျခားလူတစ္ေယာက္ကို လႊဲေျပာင္းေပးတာမ်ိဳးဟာ လြယ္မေယာင္နဲ႔ ခက္တတ္ပါတယ္။ တိမ္မေယာင္နဲ႔လည္း နက္တတ္ရဲ႕။ ဒါကို မန္ေနဂ်ာမ်ား သတိမူမိဖို႔ပါ။

ေရးသားသူ - ထက္ေက်ာ္
By HR Journal Originally posted 28/02/2011 22:05PM

0 comments:

Post a Comment

.•°*”˜˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙အေၾကာင္းအမ်ိဳးေၾကာင့္ဆက္သြယ္လိုလွ်င္.•°*”˜˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙

foxyform