အမွတ္တံဆိပ္ အေၾကာင္း
အမွတ္တံဆိပ္ ဆိုတာ ပံုရိပ္ တစ္မ်ိဳးပါ။ ပံုရိပ္ ဆိုတာကို ဥပမာေပးၿပီး ဖြင့္ဆိုရရင္ေတာ့ ၾကယ္ကို ေတြ႕ရင္ ေတာ္လွန္ေရးရဲ႕သေကၤတမ်ိဳး၊ ခ်ိဳးျဖဴငွက္ကို ေတြ႕ရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဲ႕ သေကၤတမ်ိဳး၊ အသည္းႏွလံုးပံုကို ေတြ႕ရင္ ခ်စ္ျခင္း ႀကိဳက္ျခင္းရဲ႕ သေကၤတမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ သေကၤတကို ေတြ႕ရင္ ဘာကို ဆိုလိုတယ္ ဆိုတာကို ေျပာစရာ မလိုပဲ သိေနၾကတယ္ေလ။ ကုန္ပစၥည္းေတြ ထုတ္လုပ္တဲ့ ကုမၸဏီ၊ ေဆာင္ရြက္မႈ လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ကိုင္တဲ့ ကုမၸဏီေတြနဲ႔ လူမႈေရး အဖြဲ႕အစည္း အပါအဝင္ အဖြဲ႕အစည္းတိုင္း၊ အဖြဲ႕အစည္းတိုင္းမွာလည္း အမွတ္တံဆိပ္ေတြ ရွိၾကတယ္။ အမွတ္တံဆိပ္တိုင္းဟာ အေရးပါ အရာေရာက္တဲ့ အဆင့္မွာ ရွိေနဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ၾကက္ေျခနီ အမွတ္တံဆိပ္ကို ေတြ႕ရင္ “အကူအညီ ရေတာ့မယ္” ဆိုတဲ့ ခံစားခ်က္မ်ိဳး ျဖစ္ေပၚလာသလို ကုန္ပစၥည္း ထုတ္လုပ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မထုတ္လုပ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ အျမတ္အစြန္း ရယူသည္ ျဖစ္ေစ၊ မရယူသည္ ျဖစ္ေစ အဖြဲ႕အစည္းတိုင္း၊ ကုမၸဏီတိုင္းဟာ မိမိတို႔ အမွတ္တံဆိပ္ရဲ႕ အေရးပါ အရာေရာက္မႈကို အေလးထား ေဆာင္ရြက္ ျပဳမူသင့္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ ကုမၸဏီေတြဟာ ႀကီးက်ယ္တဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြ ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ် ျဖန္႔ျဖဴးေနေပမဲ့လည္း သူတို႔ တစ္ေတြရဲ႕ အမွတ္တံဆိပ္ေတြကေတာ့ ႀကီးက်ယ္ ခမ္းနားတဲ့ အေျခအေနကို ေရာက္ရွိမေနတာ သတိျပဳသင့္တယ္။ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခု တည္ေဆာက္တဲ့အခါ ႀကီးက်ယ္ ျမင့္ျမတ္ ခမ္းနားမႈ ရွိဖို႔ လိုတယ္ဆိုရင္ လက္ခံႏိုင္ပါ့မလား။ အဲဒီလုိ ႀကီးက်ယ္ ခမ္းနားတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခု တည္ေဆာက္တဲ့ အခါ ေယဘုယ်အားျဖင့္ အေျခခံမူ ရွစ္ခ်က္ ရွိတယ္။
(၁) ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုဟာ ရွည္ၾကာစြာ အားနဲ႔ ဆြဲတင္မွ ရပါတယ္။
(၂) ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုဟာ တစ္စံုတစ္ခုကို ျပဳလုပ္ႏိုင္တယ္။
(၃) ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုဟာ ကိုယ့္အေၾကာင္း ကိုယ္သိတယ္။
(၄) ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုဟာ တီထြင္ ဖန္တီးတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ လံုးဝ ျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးအစား တစ္ခုကို ျပန္လည္ ဖန္တီးတယ္။
(၅) ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုဟာ စိတ္လႈပ္ရွားမႈကို အသာအယာပုတ္တယ္။
(၆) ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုမွာ ဘယ္ေတာ့မွ ေျပာလို႔ မၿပီးတဲ့ ပံုျပင္ ဇာတ္လမ္း တစ္ပုဒ္ ရွိတယ္။
(၇) ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုမွာ ပံုေသ မေျပာင္းလဲတဲ့ ပံုသဏၭာန္ ရွိတယ္။
(၈) ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုမွာ ဆီေလ်ာ္မႈ ရွိတယ္။
ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုဟာ တန္ဖိုးရွိၿပီး ခိုင္မာတဲ့ အဆိုျပဳခ်က္ အေပၚမွာ အေျခခံၿပီး ဆယ္စုႏွစ္ ၾကာေအာင္ ျပဳလုပ္ရတာ ျဖစ္တယ္။ စားသံုးသူရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ စြဲေနေအာင္ တည္ေထာင္ရတာေပါ့။ တခ်ိဳ႕ ကုမၸဏီေတြဟာ အမွတ္တံဆိပ္ ခိုင္မာေအာင္ ျပဳလုပ္ၿပီးမွ ထုတ္ကုန္ပစၥည္း အေပၚမွာ အျမတ္အစြန္း ရတာမ်ိဳးေတြ ရွိတယ္။ ဝယ္ယူ စားသံုးသူေတြက ဘယ္အမွတ္တံဆိပ္ဟာ တန္ဖိုးရွိသလဲ၊ မရွိဘူးလဲ ဆိုတာကို သိျမင္ၾကပါတယ္။ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုဟာ လိုအပ္ခ်က္ ျဖစ္တယ္။ အနားယူ အပန္းေျဖ႐ံု စြဲမွတ္ေနလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕ေသာ အမ်ိဳးအစားေတြဟာ တျခားဟာေတြထက္ ပိုၿပီး ေကာင္းမြန္ေနတတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခုပဲ ျဖစ္ရပါမယ္။ အဲဒါက အမွတ္တံဆိပ္ ျဖစ္သြားတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ ထုတ္ကုန္ပစၥည္း အခ်ိဳ႕ဟာ သူမတူေအာင္ စိတ္ထဲမွာ စြဲထင္ေနႏိုင္တဲ့ အခြင့္အလမ္းေတြ ရွိေနၾကတယ္။ သာလြန္ ထူးကဲၿပီး အျမင္ေပါက္ေစတဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြဟာ ကုန္ပစၥည္း ဆိုတဲ့ နယ္နိမိတ္ကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခု အျဖစ္ ေရာက္လာတတ္ပါတယ္။ တစ္စံုတစ္ဦးဟာ ႀကီးက်ယ္ ခမ္းနားတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုကို တည္ေထာင္ခ်င္တယ္ ဆိုပါေတာ့။ ပထမဦးဆံုး အေနနဲ႔ နားလည္သေဘာေပါက္ဖို႔ လိုတာက သူတို႔တစ္ေတြဟာ ဘယ္သူေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ပါပဲ။ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုဟာ ဘာကို ဆိုလိုသလဲ ဆိုတာကို သိသာ ထင္ရွားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အမွန္တကယ္ စတင္ ျပဳလုပ္သင့္တဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ဝယ္ယူ စားသံုးသူေတြ အေနနဲ႔ ဘာကို ႀကိဳက္တယ္၊ ဘာကို မႀကိဳက္ဘူး ဆိုတာပဲ ျဖစ္တယ္။ ရွည္ၾကာစြာ ဆြဲတင္ထားရတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခု ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔ ထိန္းသိမ္းထားရပါမယ္။
ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခု အေနနဲ႔ ဘာကို လုပ္ရမယ္။ ဘာကို မလုပ္ရဘူး ဆိုတဲ့ ဗဟုသုတ ရွိလာပါတယ္။ အမွတ္တံဆိပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕ ခံစားမႈ မွန္ကန္သလား၊ မမွန္ကန္ဘူးလား ဆိုတာ ကိုယ့္ဘာသာ ေမးၾကည့္ရပါမယ္။ အမွတ္တံဆိပ္တိုင္းဟာ သူတို႔တစ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ေနတဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြ အေပၚမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ေနၾကတာပဲ ျဖစ္တယ္။ ဆိုၾကပါစို႔။ ဒစ္စေနးဆိုရင္ မိသားစုေတြ အတြက္ ေဖ်ာ္ေျဖမႈ တန္ဖိုး၊ အက္ပဲလ္ ဆိုရင္ ကြန္ပ်ဴတာ ေတာ္လွန္ေရး၊ ႏိုက္ဆိုရင္ အားကစား၊ အသီးသီး အသက သူ႔ဘာသာသူ သ႐ုပ္ေဆာင္ေနၾကတယ္။ သူတို႔နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြရဲ႕ သတင္းကို ေပးေနၾကတယ္။ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခု တည္ေထာင္တဲ့အခါ ကိုယ့္ရဲ႕ ရယ္ရြယ္ခ်က္ကို သိရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ႀကီးက်ယ္ ခမ္းနားတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ဟာ အတားအဆီးေတြကို ေက်ာ္လႊားခဲ့တာပါ။ အေတြ႕အႀကံဳ အေပၚမွာ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ထပ္ေလာင္းၿပီး အားျဖည့္ခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ လူတိုင္းရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ သူတို႔တစ္ေတြရဲ႕ ကုန္ပစၥည္းကို အဆင့္အတန္း တစ္ခုမွာ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေစခ်င္လို႔ပါ။ ဒါေပမဲ့ ကုန္ပစၥည္း အသစ္ ဖန္တီးမႈက ေလာင္းေၾကးထပ္ရသလို ပါပဲ။ ဒီေနရာမွာ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုက သ႐ုပ္ေဆာင္႐ံုတင္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ စားသံုးသူေတြရဲ႕ စိတ္လႈပ္ရွားမႈ ကမ႓ာထဲ ေရာက္သြားဖို႔ပါပဲ။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြရဲ႕ အားလံုး မဟုတ္ခဲ့ရင္ေတာင္မွ စိတ္လႈပ္ရွားမႈက လိုအပ္ပါတယ္။ စိတ္လႈပ္ရွားမႈက လူအမ်ားကို ထိုင္ၿပီး ရွင္းျပေနရတာထက္ ပိုၿပီးေတာ့ အက်ိဳးရွိပါတယ္။ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုဟာ အေတြ႕အႀကံဳနဲ႔ ဆက္သြယ္ၿပီး စြမ္းအားနဲ႔ ထြက္ေပၚခဲ့တာပဲ ျဖစ္တယ္။
ပထမေတာ့ ထူးျခား သာလြန္တဲ့ အမွတ္တံဆိပ္က ကုန္ပစၥည္းကို ဦးေဆာင္တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ထူးျခား သာလြန္တဲ့ ကုန္ပစၥည္းက အမွတ္တံဆိပ္ကို ဦးေဆာင္သြားေတာ့တယ္။ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုဟာ ဥပမာ တင္စားထားတဲ့ ပံုျပင္ ဇာတ္လမ္း တစ္ပုဒ္လိုပဲ အခ်ိန္တိုင္းမွာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ထြက္ေပၚလာခဲ့တယ္။ အဲဒီလို ဆက္သြယ္မႈက အမ်ားႀကီး နက္႐ိႈင္းပါတယ္။ လူေတြရဲ႕ အေျခခံစိတ္ကလည္း ဒ႑ာရီေတြကို တန္ဖိုးထားတတ္ၾကတယ္။ လူေတြရဲ႕ အာ႐ံုမွာ စြဲထင္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္။ အဲဒါက အၿမဲတမ္းလိုလို ပါပဲ။ လူတိုင္းဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ႀကီးမားတယ္လို႔ ေတြးထင္ထားတတ္ၾကတယ္။ အမွတ္တံဆိပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပါဝင္ ပတ္သက္ေနတဲ့ ဝန္ထမ္းေတြ အေနနဲ႔လည္း ႀကီးမားတဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ရွိဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ အမွတ္တံဆိပ္က ၾကည့္လိုက္ရင္ ပံုျပင္ဇာတ္လမ္း တစ္ပုဒ္က ေျပာျပေနသလုိပါပဲ။ ပံုျပင္ ဇာတ္လမ္းေတြက လူေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္မႈ ရွိတယ္။ လူေတြက စိတ္လႈပ္ရွားမႈနဲ႔ ဆက္သြယ္မႈ ရွိၾကပါတယ္။ အမွတ္တံဆိပ္ ဆိုတာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ေနလို႔ သိပ္ၿပီး မေကာင္းပါဘူး။ ေရာမေခတ္က ယွဥ္ၿပိဳင္ သတ္ပုတ္ၾကတဲ့ ၿပိဳင္ကြင္းထဲမွာလို ကုန္ပစၥည္း တစ္ခု အတြက္ အမွတ္တံဆိပ္ အခ်င္းခ်င္း ၿပိဳင္ေနၾကတာမ်ိဳး မျဖစ္သင့္ဘူး။ ကုန္ပစၥည္း တစ္ခုအတြက္ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုကသာ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ ျပဳေနသင့္ပါတယ္။ အမွတ္တံဆိပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေလးထားရမယ့္ ေနာက္ဆံုး အခ်က္ကေတာ့ ဆီေလ်ာ္မႈ ရွိဖို႔ပါပဲ။ အမွတ္တံဆိပ္ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေအးစက္စက္ႏုိင္ၾကတယ္။ အသက္ဝင္မႈ မရွိၾကဘူး။ ေအးစက္စက္ႏိုင္တဲ့ အမွတ္တံဆိပ္ေတြ အေနနဲ႔ က်ဆံုးသြားတတ္တယ္။
တခ်ိဳ႕ အမွတ္တံဆိပ္ေတြ က်ေတာ့လည္း လတ္တေလာ ျဖစ္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြေပၚ မူတည္ၿပီး တည္ေထာင္ထားလို႔ လွ်ပ္ေပၚ ေလာ္လည္သလို ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ အဲဒါမ်ိဳးလည္း မေကာင္းျပန္ဘူး။ အမွတ္တံဆိပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အႀကီးမားဆံုး အေတြးအေခၚကေတာ့ ဆီေလ်ာ္မႈ ရွိဖို႔ပဲ ျဖစ္တယ္။ ဆိုလုိခ်င္တာက လူေတြအေနနဲ႔ ဘာကို လိုခ်င္သလဲ။ အမွတ္တံဆိပ္ အေနနဲ႔ ဘယ္လုိ သ႐ုပ္ေဆာင္မလဲ ဆိုတာပါ။ စားသံုးသူေတြ ရွာေဖြတဲ့ အရာက ေနာက္ဆံုး က်န္ရစ္မယ့္ တန္ဖိုးပါပဲ။ အဲဒီအတြက္ ေမးခြန္းက အရည္အေသြးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အေရအတြက္ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာကို သတိျပဳဖို႔ လုိအပ္ပါလိမ့္မယ္။
<p>အၫႊန္း - What makes a great brand</p> <p>by ALAN M WEBBER</p>
ေရးသားသူ- သူရထက္
By HR Journal Originally posted 07/03/2011 14:16PM
0 comments:
Post a Comment