စိန္ေဗဒါ (ပထမ နိုင္ငံျခားသြား ဆိုင္းဆရာ)
“ဆိုင္းေလာကမွ တဆူတည္းေသာ ဘုရား” ဟု ဆိုစမတ္ျပဳခံရေသာ ဆိုင္းဆရာၾကီး စိန္ေဗဒါသည္ ၁၆
နွစ္သားအရြယ္မွစ၍ ဆိုင္းပညာကို ေလ့လာစည္းပူးခဲ့သည္ ။ ဂီတအနုပညာပါရမီပါေသာ
ဆုိင္းဆရာၾကီးသည္ ဆိုင္းတခုတည္းသာမက တျခားေသာ ျမန္မာ တူရိယာမ်ားျဖစ္သည့္
ေစာင္း ၊ မိေက်ာင္း ၊ ပတၱလား ၊ နွဲ တို႔အျပင္ ၊ အေနာက္တိုင္း
တူရိယာမ်ားျဖစ္ေသာ တေယာ ၊ ဘင္ဂ်ိဳ ၊ မယ္ဒလင္ ၊ လက္ဆြဲဘာဂ်ာ ၊ ေကာနက္
တို႔ကိုလည္း ေကာင္းစြာ တီးမႈတ္နိုင္သည္ ။ သီခ်င္းဆိုလည္း ေကာင္းသည္ ။
ျပိဳင္သူရွားေသာ အေျခအေနတြင္
စံေနခဲ့ရေသာ္လည္း သူသည္ မနားမေန ဆိုင္းပညာကို ေလ့က်င့္ခဲ့၏ ။
တခ်ိဳ႕က “... ဘယ္သူမွလည္း မျပိဳင္နိုင္ပါဖူး ၊ ဒီေလာက္ ေလ့က်င့္ေနဖို႔
မလိုပါဖူး” ဟု ေျပာလာေသာအခါ ၊ ဆိုင္းဆရာၾကီး စိန္ေဗဒါက ဤသို႔
ေျဖၾကားခဲ့သည္ - -
“က်ဳပ္က တျခားသူနဲ႔ ျပိဳင္ဖို႔ ေလ့က်င့္တာ မဟုတ္ပါဘူး ၊ က်ဳပ္ကိုယ္က်ဳပ္ ျပန္ျပိဳင္ဖို႔ ေလ့က်င့္ေနတာပါ ။ မေန႔က
စိန္ေဗဒါကို သည္ေန႔ စိန္ေဗဒါက ခ်ိဳးနိုင္ရမယ္ ။ သည္ေန႔ စိန္ေဗဒါကို
နက္ျဖန္ စိန္ေဗဒါက ခ်ိဳးနိုင္ရမယ္ဗ် ။”
သူသည္ ဂီတပညာကိုဆည္းပူးရာတြင္ မည္သူ႔ထံမွမဆို ေတာင္းခံရန္ ၀န္မေလးေပ ။ လမ္းေဘး ပိုက္ဆံေတာင္းစားရေသာ
မ်က္မျမင္ ပတၱလား နွင့္ တေယာဆရာတို႔ထံမွ ဂီတပညာကို ဆည္းပူးသင္ယူခဲ့သည္ဟူ၍
အမွတ္အသားမ်ားပင္ ရွိေသးသည္ ။
သူသည္ နိုင္ငံရပ္ျခားျဖစ္သည့္ အိႏၵိယနိုင္ငံ ဘံုဘိုင္ျပည္နယ္ သို႔ ပထမဦးဆံုး သြားေရာက္ရခါ ၊
ရတနာဂီရိတြင္ စံေနေသာ သီေပါမင္း၏ တိုက္သစ္တက္ မဂၤလာပြဲတြင္
တီးမႈတ္ေပးခဲ့သည္ ။ ေနာက္တၾကိမ္ သီေပါမင္း၏ သမီးေတာ္မ်ား နားသမဂၤလာပြဲတြင္
စိန္ေဗဒါ ဆိုင္းအဖြဲ႔၏ လက္စြမ္းကို ဘံုဘိုင္ ဘုရင္ခံ ဆာေဂ်ာ့ကလပ္ နွင့္
အိႏၵိယျပည္ရွိ အေနာက္တိုင္း ဘင္ခရာတီး၀ိုင္းသားမ်ားကပါ
အံ့ၾသခ်ီးက်ဴးခဲ့ၾကရသည္ ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အေနာက္တိုင္း
ဘင္ခရာတီး၀ိုင္းမွ တီးလံုးတိုင္းကို ဆိုင္းအဖြဲ႔မွ နားျဖင့္ မွတ္ကာ ၊
တူရိယာ သေကၤတမ်ားမပါဘဲ ျပန္လည္ တီးျပနိုင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ ။
မင္းယုေ၀
— with Shwe Arlu and Shwe Eaim Si.“ဆိုင္းေလာကမွ တဆူတည္းေသာ ဘုရား” ဟု ဆိုစမတ္ျပဳခံရေသာ ဆိုင္းဆရာၾကီး စိန္ေဗဒါသည္ ၁၆
နွစ္သားအရြယ္မွစ၍ ဆိုင္းပညာကို ေလ့လာစည္းပူးခဲ့သည္ ။ ဂီတအနုပညာပါရမီပါေသာ
ဆုိင္းဆရာၾကီးသည္ ဆိုင္းတခုတည္းသာမက တျခားေသာ ျမန္မာ တူရိယာမ်ားျဖစ္သည့္
ေစာင္း ၊ မိေက်ာင္း ၊ ပတၱလား ၊ နွဲ တို႔အျပင္ ၊ အေနာက္တိုင္း
တူရိယာမ်ားျဖစ္ေသာ တေယာ ၊ ဘင္ဂ်ိဳ ၊ မယ္ဒလင္ ၊ လက္ဆြဲဘာဂ်ာ ၊ ေကာနက္
တို႔ကိုလည္း ေကာင္းစြာ တီးမႈတ္နိုင္သည္ ။ သီခ်င္းဆိုလည္း ေကာင္းသည္ ။
ျပိဳင္သူရွားေသာ အေျခအေနတြင္
စံေနခဲ့ရေသာ္လည္း သူသည္ မနားမေန ဆိုင္းပညာကို ေလ့က်င့္ခဲ့၏ ။
တခ်ိဳ႕က “... ဘယ္သူမွလည္း မျပိဳင္နိုင္ပါဖူး ၊ ဒီေလာက္ ေလ့က်င့္ေနဖို႔
မလိုပါဖူး” ဟု ေျပာလာေသာအခါ ၊ ဆိုင္းဆရာၾကီး စိန္ေဗဒါက ဤသို႔
ေျဖၾကားခဲ့သည္ - -
“က်ဳပ္က တျခားသူနဲ႔ ျပိဳင္ဖို႔ ေလ့က်င့္တာ မဟုတ္ပါဘူး ၊ က်ဳပ္ကိုယ္က်ဳပ္ ျပန္ျပိဳင္ဖို႔ ေလ့က်င့္ေနတာပါ ။ မေန႔က
စိန္ေဗဒါကို သည္ေန႔ စိန္ေဗဒါက ခ်ိဳးနိုင္ရမယ္ ။ သည္ေန႔ စိန္ေဗဒါကို
နက္ျဖန္ စိန္ေဗဒါက ခ်ိဳးနိုင္ရမယ္ဗ် ။”
သူသည္ ဂီတပညာကိုဆည္းပူးရာတြင္ မည္သူ႔ထံမွမဆို ေတာင္းခံရန္ ၀န္မေလးေပ ။ လမ္းေဘး ပိုက္ဆံေတာင္းစားရေသာ
မ်က္မျမင္ ပတၱလား နွင့္ တေယာဆရာတို႔ထံမွ ဂီတပညာကို ဆည္းပူးသင္ယူခဲ့သည္ဟူ၍
အမွတ္အသားမ်ားပင္ ရွိေသးသည္ ။
သူသည္ နိုင္ငံရပ္ျခားျဖစ္သည့္ အိႏၵိယနိုင္ငံ ဘံုဘိုင္ျပည္နယ္ သို႔ ပထမဦးဆံုး သြားေရာက္ရခါ ၊
ရတနာဂီရိတြင္ စံေနေသာ သီေပါမင္း၏ တိုက္သစ္တက္ မဂၤလာပြဲတြင္
တီးမႈတ္ေပးခဲ့သည္ ။ ေနာက္တၾကိမ္ သီေပါမင္း၏ သမီးေတာ္မ်ား နားသမဂၤလာပြဲတြင္
စိန္ေဗဒါ ဆိုင္းအဖြဲ႔၏ လက္စြမ္းကို ဘံုဘိုင္ ဘုရင္ခံ ဆာေဂ်ာ့ကလပ္ နွင့္
အိႏၵိယျပည္ရွိ အေနာက္တိုင္း ဘင္ခရာတီး၀ိုင္းသားမ်ားကပါ
အံ့ၾသခ်ီးက်ဴးခဲ့ၾကရသည္ ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အေနာက္တိုင္း
ဘင္ခရာတီး၀ိုင္းမွ တီးလံုးတိုင္းကို ဆိုင္းအဖြဲ႔မွ နားျဖင့္ မွတ္ကာ ၊
တူရိယာ သေကၤတမ်ားမပါဘဲ ျပန္လည္ တီးျပနိုင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ ။
မင္းယုေ၀

0 comments:
Post a Comment