စာမ်ားကို ျမန္မာ အကၡရာျဖင္႔ရွာေဖြရန္* အမ်ားအက်ိဳးျပဳျခင္းျဖင့္ေပ်ာ္ရႊင္မွုရပါေစ...။ (မည္သူမဆို မွ်ေ၀ယူနိုင္ပါသည္- ေရႊအိမ္စည္)

ပင္မစာမ်က္ႏွာ

ဗဟုသုတ

ဘုရားသမိုင္း

တရားဒါန

ပညာေရး

က်န္းမာေရး

နည္းပညာ

ကဗ်ာမ်ား

စီးပြား/စီမံ

ဘေလာ့ပိုစ္မ်ား

ဟင္းခ်က္နည္း

ထူးျခားဆန္းျပား

mp3 သီခ်င္းမ်ား

ဟာသလြင္ၿပင္


စာမ်ားကို ျမန္မာ အကၡရာျဖင္႔ရွာေဖြရန

Thursday 29 May 2014

အေျပာင္းအလဲေတြၾကားက မေျပာင္းလဲေသးတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ ခရီးသည္ပို႔ေဆာင္ေရး

 ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ေျပးဆြဲေပးေနသည့္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားမွာ ရံုးဆင္းရံုးတက္ခ်ိန္တြင္ လူမ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေလ့ရွိသည္။ ဘူးသီး/ျမန္မာတိုင္း(မ္)ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ေျပးဆြဲေပးေနသည့္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားမွာ ရံုးဆင္းရံုးတက္ခ်ိန္တြင္ လူမ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေလ့ရွိသည္။ ဘူးသီး/ျမန္မာတိုင္း(မ္)

"စံျပေဈး... သု၀ဏၰ... တာေမြ" ယာဥ္ေနာက္လိုက္ေတြရဲ႕ ခရီးသည္ကို ေအာ္ေခၚေနသံေတြက
ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္နားမွာ ပ်ံ႕လြင့္ေနတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာေနတဲ့သူေတြ အတြက္ကေတာ့
ဒီအသံေတြက နားယဥ္ၿပီးသား ျဖစ္ေနပါတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန လူဦးေရေျခာက္သန္းေက်ာ္က
ေန႔စဥ္သြားလာေရးအတြက္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ေတြကို အဓိကအားထားေနရတာျဖစ္ပါတယ္။

ခရီးသည္တင္ယာဥ္ စုစုေပါင္း ၈,၀၀၀ ေလာက္ရွိၿပီး အဲဒီယာဥ္ေတြကို ပုဂၢလိက ယာဥ္ပိုင္ရွင္
၅,၀၀၀ ေလာက္က ပိုင္ဆိုင္ပါတယ္။

ခရီးသည္တင္ယာဥ္ေတြက အမ်ဳိးအစားစံုသလို သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေပးတဲ့လမ္းေၾကာင္းက ပ်မ္းမွ်
၃၅၁ လိုင္းခန္႔ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ေတြကို ရန္ကုန္မွာ သာမန္အားျဖင့္ ႏွစ္မ်ဳိးပဲ
ခြဲထားပါတယ္။

ဒါကေတာ့အားလံုးသိတဲ့ ေကာက္႐ိုးေခၚ ႐ိုး႐ိုးကားေတြနဲ႔ အထူးလို႔ေခၚေပမယ့္ မထူးတဲ့ကားေတြ
ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ိုး႐ိုးကားေတြအတြက္ ယာဥ္စီးခက က်ပ္ ၅၀ ကေန ၂၀၀ အထိရွိတယ္။ အထူးကား
ေတြကေတာ့ ကားေပၚတက္လိုက္တာနဲ႔ ၂၀၀၊ တခ်ဳိ႕ ခရီးလမ္းေၾကာင္း အရမ္းရွည္တဲ့ ကားေတြက
၃၀၀၊ အထူးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႐ိုး႐ုိးပဲျဖစ္ျဖစ္ ယာဥ္ေမာင္းတစ္ေယာက္စီနဲ႔ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ ႏွစ္ေယာက္စီ
ပါတယ္။

ဒါဆို ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ႐ံုး၊ ေက်ာင္း၊ ကုမၸဏီ စသည္ျဖင့္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ေတြကို အသံုးျပဳေနရတဲ့
ခရီးသည္ေတြကေရာ သက္ေသာင့္သက္သာနဲ႔ ကိုယ္လုိရာခရီးကို စိတ္ခ်မ္းခ်မ္းေျမ့ေျမ့နဲ႔
ေရာက္ရဲ႕လား။

ခရီးသည္တင္ယာဥ္အျဖစ္ အသံုးျပဳဖို႔ ႏုိင္ငံျခားက ကားေတြမွာတဲ့အခါ ခရီးသည္ထိုင္ဖို႔ ထိုင္ခံု
အျပည့္ပါခ်င္ ပါလာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ႐ိုး႐ိုးကားအျဖစ္ ေျပးဆြဲမယ့္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြက
ကားထဲမွာ လူမ်ားမ်ားဆန္႔ေအာင္ ထုိင္ခံုေတြကို ျဖဳတ္လိုက္ပါတယ္။

မတ္တပ္ရပ္စီးမယ့္ ခရီးသည္မ်ားရင္ သူတို႔အတြက္ ပိုကိုက္တယ္။ ဒါဆိုရင္ အထူးကားကေတာ့
႐ိုး႐ိုးကားနဲ႔ ကြာမွာပါလို႔ မထင္လိုက္ပါနဲ႔။

မူလက ယာဥ္မွာပါတဲ့ ထိုင္ခံုေတြကို ျဖဳတ္ၿပီး ကားရဲ႕ ဘယ္ဘက္ျခမ္းမွာ သံုးေယာက္စီးထိုင္ခံုနဲ႔
ညာဘက္ျခမ္းမွာ ႏွစ္ေယာက္စီးထိုင္ခံုေတြကို ျပန္တပ္လိုက္ပါတယ္။

အထူးကားအေနနဲ႔ ခရီးသည္တင္မယ္ဆိုရင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လုပ္ငန္းေပါင္းစုံ ထိန္းသိမ္းေရး
ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီ မထသ(ဗဟို)က သတ္မွတ္ခ်က္ေတြရွိပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ သံုးေယာက္ထိုင္ခံုက ခပ္၀၀ ခရီးသည္ႏွစ္ေယာက္ ေလာက္ထိုင္လိုက္ရင္ ျပည့္သြားၿပီ။
က်န္တဲ့တစ္ေယာက္က ေဘးအစြန္းမွာ ျပဳတ္မက်႐ံုတမည္ ထိုင္ရတယ္။

တစ္ခါတေလ မတ္တပ္ရပ္ရတာေတာင္ ပိုေကာင္းတဲ့ အေနအထားျဖစ္ေနတယ္။ ၿပီးေတာ့
အထူးကားဆိုရင္ ထိုင္ခံုေစ့သာ ခရီးသည္တင္ရမယ္။ ႁခြင္းခ်က္အေနန႔ဲ မတ္တတ္ရပ္တဲ့သူ
ငါးေယာက္ေတာ့ ခြင့္ျပဳတယ္ဆိုေပမယ့္ အထူးကားေတြမွာလည္း ႐ိုး႐ိုးကားလိုပဲ ခရီးသည္က
ျပည့္က်ပ္ေနတာပါပဲ။

ျမန္မာႏုိင္ငံက ခရီးသည္တင္ကားေတြက စီအင္န္ဂ်ီ လို႔ေခၚတဲ့ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ကို အဓိက
အသံုးျပဳၿပီးေျပးဆြဲေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ခရီးသည္ထိုင္မယ့္ ခံုေတြေအာက္မွာ စီအင္န္ဂ်ီအိုးေတြထားတဲ့အတြက္ အဲဒီအိုးေတြနဲ႔
လြတ္ေအာင္ ထိုင္ခံုေတြ နည္းနည္းျမႇင့္ထားတယ္။ ဒီေတာ့ ခရီးသည္က စီးတဲ့အခါ ေျခေထာက္က
ၾကမ္းျပင္ကိုမထိဘဲ လြတ္ေနတတ္ပါတယ္။

ဒါ့ျပင္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြက ထိုင္ခံုေတြကို သူတို႔ဘာသာသူတို႔ ျပန္ဆင္ထားတာဆိုေတာ့ ထိုင္ခံု
တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ေရွ႕ေနာက္ အကြာအေ၀းက က်ဥ္းတာမ်ဳိးေတြရွိတယ္။ အရပ္ရွည္တဲ့သူေရာ၊
အရပ္ပုတဲ့သူေရာ ဒုကၡခံၾကရပါတယ္။

ယာဥ္ေတြဘာေၾကာင့္ ထပ္မတိုးလဲ ယာဥ္စီးေရကလည္း တိုးခ်င္တုိင္းတိုးလို႔ မရဘူး။
ခရီးသည္တင္ယာဥ္ေတြက အစိုးရလက္ေအာက္က မဟုတ္ပါဘူး။

မထသက ယာဥ္ေတြ ထပ္တုိးပါလားလို႔ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြကို ေတာင္းဆိုရင္ေတာင္ ပိုင္ရွင္ေတြက
လံုေလာက္ပါတယ္။ ထပ္ထည့္စရာမလိုပါဘူးဆိုရင္ ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ဘူး။

ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ယာဥ္ေတြ ထပ္တုိးရင္ ခရီးသည္အရ နည္းသြားမွာစိုးလို႔ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြက
အဆင္ေျပတယ္ပဲေျပာတယ္။

ေနာက္ထပ္ ယာဥ္ထပ္တိုးမွာ မလိုလားဘူး။ မထသ ကိုယ္တုိင္ကလည္း အာဏာရွိတဲ့ အဖြဲ႕အစည္း
မဟုတ္လို႔ ယာဥ္ပိုင္ရွင္နဲ႔ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ေတြက မ်ားေသာအားျဖင့္ မေလးစားၾကပါဘူး။

ယာဥ္လိုင္းတစ္ခုက ကားေတြ လမ္းေၾကာင္း တစ္ခုကိုေျပးဆြဲရင္းကေန ဒီထဲကပဲ ကားေတြ
ထုတ္ႏႈတ္ၿပီး ေနာက္လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုမွာ ေျပးဆြဲတဲ့အေၾကာင္းေတြမွာ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြရဲ႕
ကိုယ့္ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားကိုပဲ ၾကည့္မႈေတြအမ်ားႀကီး ပါႏုိင္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ တစ္ခါတေလမွာ သူတို႔အတြက္ ပိုတြက္ေျခကိုက္မယ္ထင္တဲ့ ယာဥ္လိုင္းကိုေျပာင္းၾက
ပါတယ္။

ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြကလည္း သူတို႔အက်ဳိးအတြက္ပဲ ၾကည့္တယ္။ ယာဥ္ေမာင္း၊ ယာဥ္ေနာက္လိုက္
ေတြကလည္း သူတို႔ေန႕တြက္ကိုက္ဖို႔ ေလာက္သာၾကည့္တယ္ဆိုရင္ ခရီးသည္ကက်ေတာ့
ဘာကိုၾကည့္ရမလဲ။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ေတြ အေၾကာင္းေျပာရရင္ ေျပာလို႔ေတာင္မကုန္ႏုိင္ဘူး။
အဓိကအေၾကာင္းက ဘာေၾကာင့္လဲ။ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ေတြအားလံုးဟာ ပုဂၢလိကပိုင္ေတြ
ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရပိုင္ မဟုတ္တာက အေၾကာင္းရင္းတစ္ခ်က္ ျဖစ္ေနပါတယ္။

"ကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီက အစိုးရက လုပ္ေပးတာက စီအင္န္ဂ်ီေပးႏုိင္တာ တစ္ခုပဲရွိတယ္။ အစိုးရပိုင္
ယာဥ္လိုင္း နည္းနည္းေလာက္ ထားေပးႏုိင္ရင္ေတာင္ အဆင္ေျပတယ္။ လက္ရွိ ခရီးသည္
ပို႔ေဆာင္ေရးမွာ တိက်တဲ့ ၀င္ေငြစနစ္ကိုလည္း မေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ဘူး။ အံုနာေတြကလည္း
ယာဥ္ေမာင္းနဲ႔ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ ျပန္အပ္သေလာက္ပဲရတယ္။ လက္မွတ္စနစ္ကို အသံုးျပဳဖို႔
က်ေတာ့လည္း အခုအခ်ိန္မွာမွ စကၠဴျပန္သံုးရင္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္တယ္ျဖစ္မယ္"လို႔
မထသ(ဗဟို) ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က ေျပာပါတယ္။

ယာဥ္စီးချပသနာ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ေတြနဲ႔ ခရီးသည္ေတြၾကားမွာ မ႐ိုးႏုိင္ေအာင္ျဖစ္ေနတဲ့
ျပႆနာ ေနာက္တစ္ခု ရွိပါေသးတယ္။

အဲဒါကေတာ့ ယာဥ္စီးခ ျပန္မအမ္းတာနဲ႔ ပိုေတာင္းတာျဖစ္ပါတယ္။ တစ္လတစ္လမွာ
မထသ(ဗဟို) ကုိ တိုင္ၾကားတဲ့ အမႈေတြထဲမွာလည္း ယာဥ္စီးခ ပိုေတာင္းတဲ့အမႈက အမ်ားဆံုး
ျဖစ္ပါတယ္။

တျခားႏုိင္ငံေတြမွာေတာ့ ကတ္စနစ္က်င့္သံုးတာျဖစ္လို႔ ဒီျပႆနာမ်ဳိးရွိပါဘူး။ ေငြအေႂကြျပန္အမ္း
ရတာကုိ အထိုက္အေလ်ာက္ေျပလည္ ေအာင္ကစၦပနဒီ ကုမၸဏီက စတင္မိတ္ဆက္ခဲ့ ၿပီးေတာ့
iPay လို႔ေခၚတဲ့စနစ္တစ္ခုကို ခရီးသည္တင္ယာဥ္ေတြမွာ က်င့္သံုးခဲ့ပါေသးတယ္။

"ခရီးသည္တင္ယာဥ္ေတြမွာ iPay စနစ္က်င့္သံုးမယ္ဆိုေတာ့ ေသခ်ာစဥ္းစားပါလို႔ ကုမၸဏီကို
ေျပာခဲ့တယ္။ စစခ်င္း ယာဥ္ ၃၃၅ စီးမွာ iPay စက္ အခမဲ့တပ္ေပးခဲ့တယ္။ စက္တစ္လံုးကို
က်ပ္ ေလးသိန္းေလာက္ က်တယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ စစ္ၾကည့္ေတာ့ စက္က အလံုး ၂၈၀ ေက်ာ္ပဲ
ရွိေတာ့တယ္။ ယာဥ္ေတြက တျခားလိုင္းကိုေျပာင္းသြားလို႔ဆိုၿပီး စက္ေတြပါသြားတာမ်ဳိးလည္း
ရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ ပ်က္သြားတာမ်ဳိးလည္း ရွိတယ္။ စစတပ္တုန္းကကုမၸဏီက စက္ေတြကို
လႉထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီ စနစ္ကို ယာဥ္ေတြအကုန္လံုးမွာ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းတပ္ဖို႔
က်ေတာ့လည္း ကုမၸဏီဘက္က ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈအတုိင္းအတာအရ ျဖည္းျဖည္းပဲ လာတယ္။

"ဒါေပမဲ့ ရွိေနတဲ့စက္ေတြကိုလည္း ယာဥ္ေနာက္လိုက္ေတြက ေသခ်ာမသံုးႏုိင္ဘူး။ ခရီးသည္က
ကတ္၀ယ္ထားတယ္။ စက္က ဘက္ထရီကုန္သြားၿပီလို႔ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ေတြက ခရီးသည္ကို
ေျပာတယ္။ ဒါနဲ႔ ဘက္ထရီလဲလို႔ရတဲ့ ေနရာလုပ္ေပးထားျပန္ေတာ့လည္း စက္ပ်က္တယ္လို႔
လုပ္တယ္။ ဒါက ဘာလဲဆိုေတာ့ ယာဥ္ေနာက္လုိက္ေတြ ေငြမကိုင္ရလို႔ မေက်နပ္တာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြကလည္း တစ္ေန႔တာအတြက္ ၀င္ေငြကိုခ်က္ခ်င္းမရလို႔ မႀကိဳက္ဘူး။
အမွန္က စသံုးသံုးခ်င္း မလည္ပတ္ေသးခင္ ခဏပဲ ဒါမ်ဳိးျဖစ္မွာပါ။ ေနာက္ပိုင္းလည္ပတ္သြားၿပီး
အဆင္ေျပလာရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဘဏ္စနစ္အထိပါ က်င့္သံုးလို႔ရတယ္။ ဒီစနစ္ ထိေရာက္မႈရွိဖို႔
မရွိဖို႕ဆိုတာက ယာဥ္လုပ္သားေတြရဲ႕ စိတ္ပါ၀င္စားမႈ အပိုင္းလည္းပါတယ္"လို႔ ဦးလွေအာင္က
ေျပာပါတယ္။

iPay စနစ္ကေရာ ခရီးသည္ေတြအတြက္ တကယ္ကိုအဆင္ေျပရဲ႕လား စဥ္းစားၾကည့္တဲ့အခါ
လူတန္းစားတစ္ရပ္အတြက္ပဲ အဆင္ေျပႏုိင္မွာပါ။ ဟိုနားဒီနား အထူးကား ၂၀၀ ကိုေတာင္
မစီးႏုိင္လို႔ ၅၀ တန္ကားမ်ဳိး ေစာင့္စီးေနရတဲ့ခရီးသည္ေတြက iPay ကတ္ထဲမွာ ေငြအရင္ႀကိဳထည့္
ထားႏုိင္ပ့ါမလား။ တကယ္ေတာ့ iPay ကလည္း အထူးလို႔ ေခၚတဲ့ ၂၀၀ တန္ကားေတြမွာပဲ
တပ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ လူတန္းစားတစ္ရပ္ပဲသံုးႏုိင္တာပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒီစနစ္ကိုသေဘာက်ၿပီး တကယ္ကို
အသံုးျပဳေနတဲ့ ခရီးသည္ေတြလည္းရွိခဲ့ပါတယ္။

"၅၀၀ တန္ေပးရင္ စပယ္ယာက အေႂကြ တစ္ရာ ျပန္အမ္းစရာမရွိလို႔ ခဏေစာင့္အံုးဆိုေတာ့
ကိုယ္ကလည္းေမ့သြားရင္ ခံရတယ္။ ေတာင္းျပန္ရင္လည္း စပယ္ယာနဲ႔ စကားမ်ားရတယ္။
ဒီစနစ္က ကြ်န္မအတြက္ေတာ့ အဆင္ေျပတယ္"လို႔ ေက်ာက္ေျမာင္းက ဆရာမ ေဒၚျမေအးက
ေျပာပါတယ္။

ဒီစနစ္က မေအာင္ျမင္ေသးပါဘူး။ ယာဥ္လုပ္သားေတြနဲ႔ လစားေပးစနစ္ ခရီးစဥ္လမ္းေၾကာင္းတူတဲ့
ကားေတြတင္ မက၊ လမ္းေၾကာင္းမတူတဲ့ကားေတြလည္း တစ္စီးနဲ႔တစ္စီး အၿပိဳင္အဆိုင္ေမာင္း
တယ္။ ခရီးသည္ အလုအယက္တင္တယ္။ တစ္ခါတေလက်ေတာ့လည္း ခရီးသည္ေၾကာင့္
မဟုတ္ဘဲ သိကၡာေၾကာင့္ ၿပိဳင္ေမာင္းတယ္ဆိုတာက ရွိေသးတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ ယာဥ္တုိက္မႈေတြျဖစ္တယ္။ ခရီးသည္ေတြၾကားထဲက အသက္ဆံုး႐ံႈးရတယ္။ ဒါေပမဲ့
အျမဲတမ္း ၿပိဳင္ေမာင္းေနၾကတာလား ဆိုေတာ့လည္း မဟုတ္ဘူး။

သူတို႔ေအးေအးေဆးေဆးျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့ မွတ္တိုင္မွာ အၾကာႀကီး ရပ္ၿပီးခရီးသည္တင္လို႔
ယာဥ္ေၾကာေတြ ပိတ္ဆို႕တဲ့အထိပဲ။ ဘာလို႔မ်ား ပံုမွန္ မရွိရတာလဲ။

ယာဥ္ေမာင္းေတြကို လစာေပးစနစ္ မက်င့္သံုးႏုိင္လို႔လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ လစာေပး စနစ္ကို
က်င့္သံုးၾကည့္ေတာ့ေရာ ေအာင္ျမင္ရဲ႕လား။

၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွာ Omni Focus ကုမၸဏီ က ေမတၱာလိႈင္းယာဥ္လုိင္းမွာ လစာေပးစနစ္ကို
က်င့္သံုးခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဆင္မေျပခဲ့ပါဘူး။

"လစာေပးစနစ္ကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ မတ္လကေန ေအာက္တုိဘာလအထိ က်င့္သံုးခဲ့
တယ္။ ယာဥ္ေမာင္းတစ္ေယာက္ကို က်ပ္ ၄၅၀,၀၀၀ နဲ႔ ယာဥ္ေနာက္လိုက္တစ္ေယာက္ကို
က်ပ္ ၂၂၅,၀၀၀ ေပးခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ယာဥ္ေမာင္းနဲ႔ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ေတြက မ႐ိုးသားဘူး။
ယာဥ္စီးခေတြကို ယူထားတာမ်ဳိးရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရင္စနစ္အတုိင္းပဲ ျပန္လုပ္လိုက္တယ္။
အဓိက ျပႆနာကေတာ့ ယာဥ္ေနာက္လိုက္က ခရီးသည္ဆီက ပိုက္ဆံ ေကာက္တဲ့စနစ္
ရွိေနတာပဲ" လို႔ ေမတၱာလိႈင္းက ဥကၠ႒ ကိုထြန္းေတာက္၀င္း ကေျပာပါတယ္။

လိုအပ္ေနတဲ့ မူ၀ါဒအေျပာင္းအလဲ "ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံရဲ႕ အမ်ားျပည္သူသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္
မွာ တိက်တဲ့ မူ၀ါဒေတြမရွိဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ အဲဒီမူ၀ါဒေတြကလည္း
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ မူ၀ါဒေတြနဲ႔ အကုန္ဆက္စပ္ေနတယ္။ စည္ပင္သာယာက
သစ္ပင္စိုက္၊ လွ်ပ္စစ္က သစ္ပင္ခုတ္ဆုိတာမ်ဳိးေတာ့ လုပ္လို႔မရဘူး။ တစ္ေနရာနဲ႔တစ္ေနရာ
အခ်ိတ္အဆက္မိေနဖို႔ လိုတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လိုင္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရး
ေကာ္မတီဆိုတဲ့အဖြဲ႕မ်ဳိးက မရွိသင့္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီ ေကာ္မတီဆိုတာမ်ဳိးကအရင္ စနစ္ေဟာင္းရဲ႕
အေမြလိုမ်ဳိးျဖစ္ေနတယ္။ မိမိတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ေတြ ကို ယာဥ္လိုင္းမွာ၀င္ဆြဲၿပီး သင့္တင့္
ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ အခြန္တစ္ခုေကာက္ၿပီးေတာ့ လည္ပတ္ေနတဲ့ သေဘာပဲရွိတယ္။ ဒီအဖြဲ႕ကို
ဆက္လက္ရွိေနေစခ်င္ေသးတယ္ဆိုရင္ ေကာ္ပိုေရးရွင္းပုံစံ အဖြဲ႕အစည္းေတြ ျပန္လုပ္ရလိမ့္မယ္"
လို႔ ရန္ကုန္မီဒီယာအဖြဲ႕ရဲ႕ ဥကၠ႒ ဦးကိုကို(စက္မႈတကၠသုိလ္)က ေျပာပါတယ္။

တျခားႏုိင္ငံေတြမွာ ကုန္တင္ယာဥ္အျဖစ္ အသံုးျပဳေနတဲ့ ဟိုင္းလပ္ယာဥ္ေတြကို ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ
ခရီးသည္တင္အျဖစ္ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက အသံုးျပဳလာခဲ့ရာကေန ခရီးသြား
ျပည္သူေတြအတြက္ အႏၲရာယ္မ်ားတဲ့အတြက္ ဟိုင္းလပ္ေတြေနရာမွာ မီနီဘတ္စ္ေတြနဲ႔
အစားထုိးဖို႔ စီစဥ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မီနီဘတ္စ္ေတြကို ဟိုင္းလပ္ေတြေနရာမွာ အျပည့္အ၀
အသံုးမခ်ႏုိင္ေသးခင္မွာ ေျပးဆြဲခြင့္ကန္႔သတ္လိုက္ျခင္းဟာ စနစ္တက် မရွိမႈကိုေဖာ္ျပေနပါတယ္။

ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ဒုကၡခံၾကရတာကေတာ့ ခရီးသည္ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ခရီးသြားျပည္သူေတြ
အေနနဲ႔ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈအပါအ၀င္ ခရီးသည္တင္ခ် လုပ္တဲ့ၾကာခ်ိန္ေတြပါ ေပါင္းရင္
အလုပ္သြားအလုပ္ ျပန္အတြက္ မနက္ကို ၂ နာရီခန္႔နဲ႔ ညေနဘက္ ကို ၂ နာရီခန္႔အခ်ိန္ယူရပါ
တယ္။

"ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံမွာ အေျပာင္းအလဲေတြအမ်ားႀကီးလုပ္ေနတယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့
ကြ်န္ေတာ္တို႔လို သာမန္လူတန္းစားအတြက္ ဘတ္စ္ကားေတြကေတာ့ ဒီတိုင္းပဲ။ အျမဲတမ္း
လူျပည့္က်ပ္ေနတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ လက္ရွိ ခရီးသည္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ကို
လံုး၀ကို မႀကိဳက္ဘူး။ ကြ်န္ေတာ့္လို ကုမၸဏီက လခစား ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေန႔စဥ္
အလုပ္အသြားအျပန္အတြက္ ဒီဘတ္စ္ကားေတြကိုပဲအားကိုးေနရတာ။ ဘယ္သူက ဒီသယ္ယူ
ပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ ပိုေကာင္းလာေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္မလဲ ဆိုတာကို စိတ္၀င္စားတယ္။ တကယ့္ကို
စနစ္က်တဲ့ အမ်ားျပည္သူသယ္ယူပို႕ေဆာင္ေရးစနစ္ တစ္ခု ရွိလာေစခ်င္တယ္" လို႔ ေတာင္ဒဂံုက
ဦး၀င္းၾကည္က ေျပာပါတယ္။

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ အခုအခ်ိန္အထိေတာ့ ျပည္သူေတြက မလူးသာမလြန္႔သာ အေျခအေနနဲ႔
စိတ္ေက်နပ္မႈမရတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပရဲ႕ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္ေအာက္မွာ ကိုယ္စီ သြားလာ
လႈပ္ရွားေနရဆဲပါပဲ။

ႏုိင္ငံမွာ အေျပာင္းအလဲေတြလုပ္ေနတယ္လို႔ဆိုေပမယ့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ကေတာ့
မေျပာင္းလဲေသးပါဘူး။

ဘာလိုလုိနဲ႔ မိုးရာသီေရာက္လာၿပီဆုိေတာ့ ၾကံ့ခိုင္မႈမရွိတဲ့ ယာဥ္ေတြေၾကာင့္ ခရီးသည္ေတြက
ကားစီးရင္း မိုးယိုတဲ့ဒဏ္၊ မိုးပက္တဲ့ ဒဏ္ေတြကို ခံစားေနၾကရအံုးမွာပါ။

  ေအးၿငိမ္း၀င္း 

ျမန္မာတုိင္း(မ္)

  အေျပာင္းအလဲေတြၾကားက မေျပာင္းလဲေသးတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ ခရီးသည္ပို႔ေဆာင္ေရး

0 comments:

Post a Comment

.•°*”˜˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙အေၾကာင္းအမ်ိဳးေၾကာင့္ဆက္သြယ္လိုလွ်င္.•°*”˜˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙

foxyform